מזל שדוד המלך היה ציוני-דתי ולא חרדי - סרוגים

מזל שדוד המלך היה ציוני-דתי ולא חרדי

למזלנו, אבות האומה כמו יהושע בן נון ודוד המלך לא היו חרדים. הם למדו בישיבה אך גם נלחמו את מלחמות ישראל. הציבור החרדי צריך לקחת דווקא מהם מודל לחיקוי

author-image
מזל שדוד המלך היה ציוני-דתי ולא חרדי
  גם תורה וגם צבא. (למצולם אין קשר לכתבה, פלאש90)

זעקות השבר של הציבור החרדי סביב סוגיית הגיוס מוכיחה עד כמה חסר להם לימוד של תורת אמת. כבר מאות שנים שבישיבות באירופה לא לומדים תנ"ך מסיבות שונות, ולצערנו מחלה זו התפשטה בארץ ישראל גם לישיבות הספרדיות שנטשו גם הם את ספר הספרים.

אילו היו משקיעים בישיבות הקדושות, חצי שעה ביום בלימוד נביאים וכתובים, יחד עם מדרשי חז"ל בעניין הייתה מתגלה תפיסת עולם חדשה שאינה מוכרת לחרדים.

לאורך כל התנ"ך מתגלה כי אותם אבות האומה, ראשי בני ישראל היו בצד גדולתם בתורה גם אנשי צבא ולא סתם חיילים, אלא בקו ראשון. יהושע בן נון משרתו של משה ש"לא ימיש מתוך האוהל", הוא הממונה להיות הרמטכ"ל במלחמה בעמלק, ומשה רבנו, נביא הנביאים ננזף על כך ששלח אותו במקום להלחם בעצמו.

בהמשך יהושע בן נון, ראש הסנהדרין אליו נמסרה התורה ממשה, הוא העומד בראש המחנה הצבאי הכובש כאן את הארץ. הלאה, כלב בן יפונה, עתניאל בן קנז ובראשם וכמובן דוד המלך שמצד אחד נלחם רוב חייו נגד הפלשתים והמואבים ומצד שני הרמב"ם מונה אותו כראש הסנהדרין וכאחד ממעבירי התורה בין שמואל הנביא לאחיה השילוני.

שלוש מצוות נצטוו ישראל בכניסתם לארץ, העמדת מלך, מלחמה בעמלק והקמת בית המקדש. הציבור החרדי כופר בשלושתם כשאינו מכיר במדינה, אינו מוכן להתגייס למלחמה וטוען כי בית המקדש ירד מהשמים.

למזלנו אבות האומה כמו יהושע ודוד המלך לא היו חרדים. הם למדו בישיבה אך גם נלחמו את מלחמות ישראל. הציבור החרדי צריך לקחת מהם מודל לחיקוי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
19 תגובות - 19 דיונים מיין לפי
1
נראה לי זה אתר של אוטיסטים..
שלומי | 25-02-2014 19:54
2
שישאלו באורים ותומים וימלכו בסנהדרין , אז גם חרדים ילכו
אלי | 25-02-2014 20:59
לצבא כמה בורות ורדידות יש בכם ,
3
אני פותח צבא, מי מצטרף?
אברהם | 25-02-2014 21:14
כתבה ממש פסיכית אין לי הגדרה אחרת
4
בהנחה שציונות קיימת רק מאה שנה
יוני | 25-02-2014 21:21
וראשיה היו מומרים לדת אחרת.. כנראה שלומר כך על דוד המלך זה לא פחות משגעון מסרוחניק
5
טעות!
דוד | 25-02-2014 21:30
דוד המלך התעסק רק בתורה, ואת מלחמותיו ניהל שר הצבא שלו יואב בן צוריה. חז"ל מספרים לנו כי בזכות תורתו של דוד יואב מנצח במלחמה!
6
חוסר הבנה מוחלט, דוד ויהושע היו חרדים גמורים !
בדיחה פורימית !!! | 25-02-2014 22:45
חוסר הבנה מוחלט, דוד ויהושע היו חרדים גמורים, ואם המדינה שלהם הייתה חילונית כפרנית, הם היו ניגפים בקרבות. הכותב הזה לא למד תנ"ך מעולם, ולא קרא את מוסר הנביאים, ואת העונשים על אי שמירת התורה, ואת ההפסדים במלחמות בגלל זה. הכותב כנראה גם לא קרא תהילים, ולא שמע על הפסוק "אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר". וכנראה שגם בקריאת תורה לא היה נוכח מעולם, ולא שמע על הפסוק שנאמר על היציאה לקרב "ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחריך". בקיצור, מדובר באדם שלא יודע לא תורה לא נביאים ולא כתובים. ועוד מוכיח את החרדים שאינם יודעים. בדיחה פורימית !!!
7
העיקר השגת כותרת, מי יטרח לבדוק??
שונא שקרנים | 25-02-2014 23:23
כן, ברור לך שדוד המלך קודש קודשים היה מזרוחניק??? אין לי ביטוי לגועל הזה
8
כנסו:
יהודי שלא מבין את המגיבים | 25-02-2014 23:55
אף אחד לא ניסה להגיד שדוד ויהושע היו דתיים לאומיים, ואין סיכוי שהם היו חרדים כמו החרדים המוקרים של היום. דוד ויהושע נלחמו ולמדו תורה במקביל. היהדות לא אומרת לא לעשות כלום, היהדות אומרת להיות אנשי מעשה, כמו כל האבות, לבטוח בה׳ ולהשתדל. התורה מלמדת לפעול, צריך לפעול ע״פ התורה ולא לא לעדות כלום. השלם את המשפט: לא המדרש העיקר אלא... הציונות אולי קיימת 100 שנה, החרדים 500, אבל דרכם של יהושע ודוד כבר2000! הדתיים יותר דומים אליהם מאשר החרדים המוקרים. למה לדעתכם האבות היו חרדים? תסבירו, תפרטו...
9
גם אצל דוד המלך שבטי לוי ויששכר התחיילו אך ורק לתורה
חיל ה' | 26-02-2014 8:18
שבטי לוי ויששכר היו שבטי לומדי התורה שלא יצאו לשום מלחמה גם לא למלחמת מצווה לא אצל דוד המלך לא אצל יהושע בן נון ובעצם מאז היווסדנו לעם מאז משה רבנו וזאת כפי המובא ברמב"ם בסוף הלכות שמיטה ויובל (שמבוסס אגב על גירסת הגר"א בספרי). כשם שבצבא תקין יש יחס בין קרביים לבין ג'ובניקים(אגב 1 ל-1 ולא 20 ל-1 כמו בצה"ל)ככה לעם ישראל יש יחידה סודית של חיל ה' שנותנת את הערך המוסף המיוחד והמכריע לצבא יהודי שאמורה להיות בסדר גודל של 1/6 מהעם על מנת שהכח הצבאי היהודי יפעל בצורה ראויה יחסית. וכך התנהל גם אצל דוד המלך וגם אצל יהושע בן ובעצם מאז הווסדנו לעם מזמן משה רבנו. כולם היו חרדים לדבר ה' ולא נגעו בהלכה במלוא הנימה ובזכות של כל יהודי להתחייל לחיל ה' ולשרת בסיירת הכי חשובה - הסיירת של הקב"ה אמנם היו גם מלכים כמו חזקיהו המלך שהחליט שהוא רוצה את כל העם חיילי סיירת - קרי לומדי תורה ועל כן בכל ההסטוריה הוא היה המלך היחידי שהיה ראוי להיבחר כמשיח(על פי עדות חז"ל) כזכור חזקיהו הכריז "מי שלא יישב בבית המדרש יידקר בחרב" וכך חייב את כל העם ללמוד תורה.והפך את כל העם לאברכים לומדי תורה - בימיו כל העם חיו חיים של שבט לוי תורתו אמונתו. ומה היתה התוצאה? צבא עצום של סנחריב עם 185 אלף דיוויזיות שכבר הכניעו ושלטו בכל העולם הגיע מאשור לכבוש את ירושלים. חזקיהו המלך עוד הספיק לתקשר עם סנחריב שהוא סנחריב מצידו ברוב נדיבותו הסכים אפילו להפריש 2000 סוסים בשביל כוח פרשים ישראלי אבל חזקיהו המלך אמר לו שאין לי חיילים לאכלס את הסוסים כל העם כולו אברכים לומדי תורה! באותו לילה חזקיהו המלך עולה על יצועו וישן שנת ישרים-עשיתי את המיטב והמכסימום אין לי ממה לפחד! נו?ומה קרה? באותו לילה כל צבא סנחריב חוסל ע"י ה' - לא הושאר חייל אחד בחיים!פרט לסנחריב בעצמו שיילך לספר בכל העולם את מה שעשה ה' לעם ישראל(את יתר הפרטים אתה יכול למצוא במסכת סנהדרין). לאירוע זה אפשר להוסיף את קריעת ים סוף שגם שם לעם ישראל לא היה צבא ובכל זאת נחל את הנצחון הגדול בהסטוריה שני לנצחון של חזקיהו על סנחריב. זאת התורה שלנו וזאת עוצמתה! "כל זמן שקולו של יעקב נשמע בבתי כנסיות ובתי מדרשות אין ידיים לעשיו" "לא בחיל ולא בכח כי אם ברוחי אמר ה' " "לא בגבורות הסוס יחפץ ולא בשוקי האיש ירצה רוצה ה' את יראיו את המייחלים לחסדו". לומדי התורה הם חלק מהכוח הלוחם של עם ישראל - חיילי ה'. מצוות תלמוד תורה קודמת לכל המצוות במקום שיכול להיעשות ע"י אחר. גדול תלמוד תורה יותר מהצלת נפשות. מי שהציל את העיר ביתר מחורבן היה רבי אלעזר המודעי(עד שמת) ולא "הגיבור המופלא" בר כוכבא/בר כוזיבא!(מדרש איכה רבה פסיקתא ב') בנוסף לכל האמור שלומדי התורה למסקנה לא יוצאים למלחמה גם אין דין מלחמת מצווה בימינו משום שאין לנו אורים ותומים, אין בית המקדש, אין מלך וסנהדרין וכל אלו מונעים את הגדרת המלחמות בימינו כמלחמות מצוה. כמו כן גם אם נאמר שתנאים אלו אינם מעכבים, עדיין בני הישיבות פטורים, משום שמה שנאמר: ´חתן מחדרו וכלה מחופתה´ הני מילי כשכל ישראל יוצאים למלחמה, אבל כשרק אחוז קטן יוצא למלחמה אז ודאי שבני הישיבות פטורים.
10
כמו שולמית אלוני
אלי | 26-02-2014 8:28
היא גם דיברה ככה על דוד בפרשת בת שבע בוש והכלם
11
כמה שטיות בכתבה אחת
מפגר | 26-02-2014 9:53
איזה טימטום...... אין מה להוסיף.
12
דוד המלך לא היה חרדי
הוכחה חותכת | 26-02-2014 13:49
דוד המלך, אמרה שולה אלוני, היה חילוני. ומי אנחנו שנתווכח. והוכחה חותכת יש. שהרי ש"ס ואגודת ישראל עדיין לא הוקמו
13
מצחיק עד דמעות כאב.
לאה | 27-02-2014 3:56
בס"ד "דוד המלך היה ציוני-דתי!"... חחח... מה שתאמרו!!! זה טוב לצחוק קצת לפני פורים. רק מה שהטריד אותי זה שכותבי הכתבה וגם חלק מהמגיבים בטוחים שזה נורא רציני שדוד המלך ע"ה היה ציוני-דתי! וזה כבר לא מצחיק. בכלל לא מצחיק. דוד המלך ע"ה היה קודש קודשים ואין לנו שמץ של קצה של השגה במעלת קדושתו. "אם ראשונים כמלאכים-אנו כבני אדם, ואם הם כבני אדם-אנו כחמורים". לקחת אותו ולהוריד אותו לדרגת ציוני דתי?! זה מזעזע!!! חוץ מזה שזה עצוב וחוץ מזה שזה מצחיק, זה פשוט אסור!! אל תגעו במשיחי!!! הצילו!!! יהודים, הצילו!!! איפה אנחנו חיים?!
14
תגובה ליהודי שלא מבין את המגיבים(8)
לאה | 27-02-2014 5:31
בס"ד רציתי לכתוב לך תגובה. אלוקים עדי שניסיתי. חמש פעמים התחלתי לכתוב ונמחק לי באמצע, ושוב התחלתי מהתחלה, ושוב נמחק לי באמצע. עכשיו נשברתי. כנראה שגם לכוח הסבל שלי יש סוף. אני לא יכולה יותר להמשיך. נגמר לי כל הכוח הנפשי וגם הזמן. אני לא אתחיל לפרט לך פה שוב כי אני כבר לא עומדת בזה. זה ארוך, ולי כבר אין כוחות. אבל רק רציתי שתדע שיש לחרדים תשובות לכל הטענות המצחיקות שכתבת, ובעיקרון הם בכלל מעדיפים שלא להתדיין על הדברים האלה, כי זה נותן איזושהי לגיטימציה לכל הדעות המאד לא טובות, כמו למשל- שדוד המלך ע"ה היה דתי- לאומי, (ח"ו!), המילים פשוט מזעזעות. (כדאי לך לקרוא את הכותרת ואז תראה שמישהו דווקא כן מנסה להגיד שהם היו דתיים לאומיים). בכל מקרה, זהו. רק שתדע שיש לחרדים המון מה לענות לך רק שהרבה מהם מעדיפים לא להיחשף להשקפות לא טובות. גם אני מעדיפה את זה בכל מאודי. הלוואי שלא הייתי בכלל נכנסת לאיטרנט. יש בו כל כך המון דברים גרועים וזוועתיים, אפילו שאני באינטרנט שנקרא "כשר". אני אומרת לך שהוא לא כשר אם הוא מביא לי כתבה כזאת. רק אינטרנט של נתיב הוא כשר. אז מה אני רוצה לומר בזה? שרוב החרדים הכשרים בכלל לא נמצאים באינטרנט, ואשריהם ואשרי חלקם, ובעזרת ה' גם אני רוצה להיות כמוהם, ולכן אתה לא שומע את התגובות שלהם, והם אפילו לא היו מרגישים צורך להגיב. הם היו אולי נדים בראש, נאנחים, אומרים: ה' יעזור, שהמשיח יבוא ושעם ישראל יחזור בתשובה, וממשיכים בחיים הטהורים שלהם, בתוך הגן עדן של התורה והמצוות. אני כל כך מקנאה בהם! לי קצת קשה עם העניין של האינטרנט, אבל זה כל כך קריטי, שאני פשוט חייבת לצאת מזה בהקדם, ובעזרת ה' אני גם אעשה כך. אני רק יגיד לך שכתוב "אם ראשונים כמלאכים אנו כבני אדם, ואם הם כבני אדם אנו כחמורים". ח"ו אי אפשר להשוות אנשים של ימינו לאבות הקדושים. אבל מי שהולך בדרך שלהם, מי שנלחם כדי לא לזוז אפילו מילימטר ימין ושמאל מהדרך שלהם, מי שאוחז בחום ובחוזקה בהשקפה הטהורה שלהם ולא זז ממנה אפילו טיפה-זה דווקא אנחנו, החרדים. ולא שאני רוצה להתנשא, גם לנו יש מה להשתפר, אבל אנחנו לפחות בדרך הנכונה. אנחנו ממשיכים בדיוק בדיוק באותה דרך של האבות הקדושים. אותה תורה. אותה השקפה. אותה אמונה. ובהחלט שאם רוצים לבחור מי הכי קרובים בימינו לדרכם הקדושה - אז מה לעשות, זה אנחנו. וזהו, אין לי יותר כוח. תוך כדי שכתבתי את זה זה גם נמחק איזה שלוש פעמים. נדמה לי שעשיתי מעל ומעבר, מסכים איתי? שיהיה לך המון הצלחה וטוב כל חייך!
15
קודם כל יישר כוחך חזקי ואמצי
ללאה מ-14 | 27-02-2014 9:19
דבר שני כשאת כותבת אל תכתבי את הטקסט שאת רוצה לכתוב בתוך האתר - כתבי אותו על פתק נדבק במחשב שלך או בכתיבת ההודעות שלך באימייל או בוורד אם יש לך ואחר כך תעשי העתק-הדבק. אפשרות נוספת כל איזה 2 משפטים תעתיקי את כל מה שכתבת בתוך הוספת התגובה ואם יימחק לך באמצע תצטרכי לחזור רק משפט אחד אחורה
16
רפי
סילוף מזרחיסטי עתיק יומין | 27-02-2014 13:54
מסופקני אם הכותב ראוי לתגובה. הוא תוצר של שמעון פרס שהיו לו תובנות כפרניות כלפי התנ"ך ודוד המלך, ושל שולמית אלוני שטענה שבמסגרת שבעים פנים לתורה אפשר לפרשן את התורה איך שרוצים. בושה לאתר ציוני דתי שנותן במה לדעות אלו. מי יכול לדבר על דוד המלך. מי אנו? אין לנו שום הבנה והשגה בגדולתו וקדושתו. אם ראשונים כמלאכים אנו כבני אדם ואם ראשונים כבני אדם אנו כחמורים וכו', וזה נאמר על התנאים. פלא שלא נשרו שיניו ואצבעותיו של הכותב. אבל זה כמובן מחזק את מה שכבר למדונו רבותנו מאז ומתמיד, שאנשי המזרחי הם בעלי דעות מעוותות וחמורות יותר מאלו שלא קרו ולא שנו מעולם. ההיתר שלהם לתת פרשנות לכל דבר בכל דרך היא אבי אבות הבעייה המזרחיסטית. ובהביאכם דעות שכאלו אתם רק מוכיחים שאכן רחוקים אנו אחד מהשני כרחוק מזרח ממערב. ואני חובת המחאה יצאתי בזה.
17
ברור שדוד המלך ע"ה היה ציוני.
דוד | 02-03-2014 7:41
ראשית הוא זה שהקים את ציון(יבוס). שנית הוא היה תומך גדול במלכות שאול ואף קרא אותו "משיח ה' ". וזאת למרות גינויו של שמואל את העם על כל שבקשו להם מלך ככל הגויים. ולמרות שהיה נרדף על ידי שאול.
18
חרדים בגלות
ברק | 02-03-2014 19:58
קודם כל זה נכון שמנסים לכתוב בתיבת התוכן ופתאום הכל נמחק. לידיעת מנהלי האתר. ועכשיו למה שיש לי להגיד. לצערי החרדים מתנהלים במדינה כאילו עדיין הם נמצאים בגלות. כאילו הם עדיין נמצאים במדינה זרה לא להם. בימי הצאר והצבא הרוסי או כל צבא אחר כשהיה מגיע צו גיוס לקהילה היהודית ראשי הקהילה היו מנסים לשחד את כל מי שאפשר בסכומי כסף נכבדים כדי למנוע את גיוס הבחורים לצבא הצאר (ולא דווקא רק בחורי ישיבה). לעיתים אלו שלא גויסו הם בניהם של ראשי הקהילה ואילו פשוטי העם נאלצו להתגייס. מי שכן גוייס היה צפוי לשנים של סבל ורעב ורוב הסיכויים שלא היה חוזר לביתו. כי מה ליהודים ולצבא הזר? הם רק רוצים לחיות את חייהם בשקט ולא משנה להם מי שולט במדינה שבו הם חיים. אך הזמנים השתנו ואנו חיים במדינה יהודית, בריבונות יהודית שהמון ניסים גלויים הביאו לתקומתה. כן, ניסים גלויים, אבל גם השתדלות גדולה של אנשים גדולי קומה (חלקם ציונים ואף חילוניים לא עלינו) שלא דאגו רק לארבע אמות שלהם אלא דאגו לכלל האומה. וגם תודות לחברי המחתרות שאחר כך הפכו לצה"ל. החרדים מתנהגים כאילו הם עדיין חיים במדינה זרה שאין להם שום שייכות אליה ורק רוצים שייתנו להם לחיות בשקט. הם רק שוכחים שהם כבר לא בגלות אלא במדינה שלהם. כן, הם חלק מהמדינה. אם ירצו ואם לא. עשרות שנים בגלל הסכמים פוליטיים וקואליציוניים הם נהנו מתקציבי עתק שהתקבלו מהמדינה ובזכותם הצליחו להקים מערך שלם של ישיבות מכל המינים הפלגים והסוגים. זה עבד כל עוד לא קם הגולם על יוצרו. מספר החרדים שהשתמטו ממילוי חובתם כאזרחים במדינה עלה משנה לשנה. התקציבים עלו יחד איתם וכל זאת בזכות הסכמים פוליטיים. החילוניים וציבור גדול אחר מרגישים שהגיעו מים עד נפש. נמאס להם למסור את נפשם, ממש, כדי שבחורי ישיבה יוכלו בהוראת רבניהם למסור את "נפשם" באוהלה של תורה. כל ההפגנה של היום זו צביעות אחת גדולה. הפגנת כח ללא טעם. שמעתי ברדיו דיבורים על "שונאינו ואויבינו". מי אלו אויביכם? אלו שמכף ידם אתם אוכלים כבר עשרות שנים? מי אלו שונאיכם? אלו שהקימו לכם מדינה לתפארת שבה אתם גרים לבטח? לולא הם כבר מזמן היו זורקים אתכם לים. והיהדות הייתה ממשיכה במקום אחר, לא בארץ ישראל כי היא הייתה נכחדת עם כולם היו כמוכם. כן, אני מכיר את האמונה שבזכות הלימוד שלכם הארץ מתקיימת. אבל אין זה מונע מבחורים להתגייס גם לצבא ולהביא את היכולות שלהם ואת הקדושה לתוך הצבא. זה רק מוסיף קידוש השם. אפשר עוד לכתוב על זה הרבה אך ברור שאצל רוב בחורי הישיבה הבחירה בלימוד היא רק השתמטות מהצבא ופחד מהסביבה. שהחילוניים ישלחו את ילדיהם להיות בשר תותחים ואנו נחיה בשקט בגטאות שיצרנו לעצמינו במדינה. אז די. תצאו כבר מהגלות שעדיין אתם נמצאים בה.
19
לברק מ-18
כל מה שאתה כותב זה כאילו אין תורה בישראל | 02-03-2014 22:56
מה שאתה מציע זה לוותר על חיל ה' לוותר על לימוד התורה בקדושה של תורתו אמונתו ו"להביא את הקדושה לצבא" (שאגב מנסה בכל דרך לקרר את הבחורים מאמונתם הטהורה)שזה בעצם נטו ביטול תורה שביטולה לא מוצדק שזה בעצם עריקות מחיל ה'. ו"הזכות" של העבירה הזאת עלולה להורידם מדחי אל דחי כפי שרואים אגב אלפי ורבבות דתיים לאומיים שמתקררים בצבא ואף מאבדים לחלוטין את אמונתם ודתם.. אולי שכחת שהתורה קודמת לכל דבר "אילו נתן לנו את התורה ולא הביאנו לארץ ישראל דיינו" אין מה לעשות המדינה מתמרדת בחוקיה ובשופטיה לה' ולמרות שהחרדים לא מנסים לכפות על החילונים להיות דתיים למרות זאת החילונים(וחלק מסוים מהדתיים הלאומיים) מנסים להפשיט את החרדים מאמונתם ודתם. אם ההלכה פוטרת את לומדי התורה מללכת לצבא החרדים בשום פנים ואופן לא מוכנים לוותר על ההלכה הזאת בשום מצב, לשום מטרה ולאף אחד! ואם מנסים לכפות עליהם זה ייהפך אפילו לייהרג ובל יעבור כמו כל נסיון פגיעה בהלכה, ולו הכי קטנה, בשעת השמד! היה כבר אירוע בהסטוריה שכולם היו חרדים וכולם היו לומדי תורה ולא היה צבא זה היה בתקופת חזקיהו המלך וראינו גם מה היתה התוצאה - כל צבא סנחריב עד אחרון החיילים חוסל ע"י ה'! ולגבי הכספים החרדים רוצים רק החזר קטן של המסים הנגבים מהם ומחולקים למגזרים אחרים באוכלוסיה בפרט כשאחוז החרדים העובדים על פי נתוני הביטוח הלאומי הוא 55% ואילו אחוז העובדים בקרב הלא עובדים הוא 68% בלבד כאשר 700 אלף משרות בשרות הציבורי סגורות בפני חרדים. ובכלל רוב הכנסות המדינה ממסים הם ממסים עקיפים שבו אין הבדל בגבייה בין חרדים לחילונים. מה שכן יש הבדל גדול זה בכספים שחוזרים לאזרח- בעוד שהחינוך החילוני מקבל כ-50 מיליארד שקל מתקציב המדינה החינוך החרדי קיבל(עד לפני הגזירות/גזילות האחרונות)כמיליארד בודד למרות שהוא מהווה כ-13% מהאוכלוסיה והיה ראוי לקבל לפי היחס כ-7 מיליארד. ולמרות הכל מתנהלת הסתה נגד החרדים שחרית מנחה וערבית יום יום שעה שעה.. בעצם על זה שהם נושמים אוויר..