לראשונה מאז התאונה: תרגיל של חה"א ברומניה - סרוגים

לראשונה מאז התאונה: תרגיל של חה"א ברומניה

חיל האוויר קיים תרגיל ברומניה, לראשונה מאז התאונה הקשה במקום בו נהרגו 6 ישראלים ורומני אחד במהלך התרסקות של מסוק יסעור. "תרגיל חשוב ומשמעותי למערך התובלה"

לראשונה מאז התאונה: תרגיל של חה"א ברומניה
  קרדיט: דובר צה"ל

מטוסי תובלה של חיל האוויר החלו אתמול (ראשון) פריסת כוחות במסגרת תרגיל ״Blue sky" ברומניה. בתרגיל משתתפים מטוסים מסוג ״קרנף״ C-(130) של טייסת 131, ו״שמשון״ (C-130J) של טייסת 103.

קרדיט: דובר צה"ל

מדובר בתרגיל הצבאי הראשון שמתקיים על אדמת רומניה מאז תאונת היסעור בשנת 2011.

במסגרת התרגיל מתאמנים הכוחות בתרחישים רבים ומגוונים במתארי לחימה בשטח האויב, בדגש על טיסה באזור לא מוכר בגובה נמוך ביום ובלילה. כמו כן, יתאמנו בניווט ונחיתות, בטופוגרפיה משמעותית תוך דגש על אימון בטוח, מדויק ומקצועי.

עוד באותו נושא

לוחם חיל האוויר נפצע מהכשת נחש, מצבו קשה

"אימון חיל האוויר בשמי רומניה זוהי הזדמנות עבורינו לאתגר את עצמנו, להשתפר ולהתעצם מעבר לגבולות מדינת ישראל", אמר מפקד בסיס נבטים, תת-אלוף גלעד קינן. "זה תרגיל חשוב ומשמעותי למערך התובלה הכבדה ולחיל האוויר על מנת לחזק את היכולת והכשירות המבצעית של החיל ואנשיו".

קרדיט: דובר צה"ל

כזכור, ב-26 ביולי 2010, מסוק "יסעור" של חיל האוויר הישראלי התנגש במהלך טיסת אימון בגובה רב ברכס בוצ'ג' שבהרי הקרפטים בצלע הר, סמוך לעיר בראשוב ברומניה. בהתרסקות נספה כל צוות המסוק – ארבעה טייסים ושני מכונאים מוטסים ישראלים, וקצין משקיף רומני.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו