עודה: "קורא להיעזר במשותפת כדי להעביר את חוק השוויון"

עודה: "קורא להיעזר במשותפת כדי להעביר את חוק השוויון"

יו"ר הרשימה המשותפת התייחס להטלת הוטו של איילת שקד על תיקונים לחוקי היסוד, ואמר כי הוא "קורא לקואליציה להיעזר במשותפת כדי להעביר את חוק השוויון למרות התנגדות שקד"

author-image
עודה: "להיעזר במשותפת כדי להעביר את חוק השוויון"
  (צילום: אוליביה פיטוסי\פלאש 90)

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הגיב הבוקר (שני) לדבריה של שרת הפנים איילת שקד על התנגדותה לתיקון חוק הלאום, וקרא לקואליציה להיעזר במפלגתו כדי להעביר בכל זאת את חוק השוויון.

"אני קורא לקואליציה להיעזר במשותפת כדי להעביר את חוק השוויון למרות התנגדות שקד" כתב עודה בטוויטר. "לא שכחנו שרק לפני חודשיים שקד וחבריה העבירו את חוק הפרדת משפחות הגזעני בהישענות על האופוזיציה, למרות התנגדות מרצ".

עם זאת, מספר דקות לאחר מכן יו"ר הקואליציה בועז טופורובסקי הבהיר כי "בלי הסכמה של כל חברי הקואליציה לא יהיו שינויים בחוק ייסוד כפי שרשום בהסכם הקואליציוני. אם אפשר לתקן את חוק הלאום נעשה את זה, אבל אם לא תהיה הסכמה לא נעשה".

עוד באותו נושא

שקד: ימינה מטילה וטו על שינוי בחוק הלאום


44

כאמור, שקד הבהירה הבוקר כי ימינה תטיל וטו על כל שינוי בחוק יסוד בהתאם להסכם הקואליציוני. המשמעות היא שלא יהיה תיקון לחוק לאום שמנסים לקדם גורמים בקואליציה כולל שר האוצר אביגדור ליברמן, וכן לא יהיה חוק המונע מנאשם להקים ממשלה, חוק הדוחף לקיימו חבר הכנסת העצמאי – אלי אבידר.

"מציעה לחברי הקואליציה להפסיק להשתעשע במחשבה לבצע שינויים שאינם מסוכמים בחוקי היסוד", הודיעה שקד לשותפים. "זה לא יקרה, בדיוק כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני. אם נידרש, ימינה תעשה שימוש בזכות הוטו. מוטב להתמקד באתגרים הכלכליים והביטחוניים שלפנינו".

לסרוגים נודע כי זה מקובל על כל סיעת ימינה, כולל ראש הממשלה בנט וזו עמדת המפלגה. בימים אלו שעתיד הקואליציה לוט בערפל, יש הרואים בקידום החקיקה הזו, חלק מתעמולת בחירות של המפלגות המנסות לקדם אותם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כדור בראש לכל...
מני מיליציה | 16-05-2022 14:10
כדור בראש לכל ערבי מוסלמי , פותר הרבה כאבי ראש.
למה עושה...
קאסם | 24-05-2022 6:02
למה עושה איתם שלום גם בן זאיד
2
למה נותנים במה...
נאבי שער | 21-05-2022 10:23
למה נותנים במה למסיתים במה שמקומו בכלא.