חולמים על מערכת הידרופונית בגינה? כך תעשו זאת - סרוגים

חולמים על מערכת הידרופונית בגינה? כך תעשו זאת

מחפשים פתרונות לשנת שמיטה? תמיד חלמתם לגדל בעצמכם את הירקות שאתם אוכלים? הכירו את הטרנד הכי חם: מערכת הידרופונית | דניאל רכטמן, הבעלים של "המרפסת הירוקה- גידול ירקות ביתי" משתף אותנו בטיפים חשובים

חולמים על מערכת הידרופונית בגינה? כך תעשו זאת
  (צילום: פרטי)

בטוח יצא לכם לשמוע על מערכת הידרופונית, מדובר בטרנד שהשתלט על הגינות בישראל ופתרון יעיל לכל מי שמתגורר בבניין אבל לא רוצה לוותר על החלום של לגדל ולקטוף את הירקות בגינה וישר לאכול.

ביקשנו מדניאל רכטמן, הבעלים של "המרפסת הירוקה- גידול ירקות ביתי", לספר לנו קצת על היתרונות של מערכת הידרופונית ולשתף בטיפים כיצד לעשות זאת נכון.

מה זה בכלל מערכת הידרופונית?

מדובר במערכת של גידול צמחים על המים ללא אדמה בכלל! הצמחים גדלים רק על מים ועל דשן שמוסיפים למערכת.

(צילום: פרטי)

יתרונות:

מהירות: הצמחים במערכת הידרופונית לא צריכים 'להתאמץ' כדי להצמיח שורשים באדמה, ככה כל הכוח שלהם מושקע בגידול ובצמיחה. מהירות הגדילה היא פי שלוש מצמיחה באדמה.

מקום: במערכת הידרופונית ניתן לגדל כמות גדולה מאוד של ירקות במקום קטן, הסיבה לכך היא שהמערכת בנויה לגובה וכל צמח במערכת לא דורש הרבה מקום. ככה אפשר לגדל במרפסת ביתית תפוקה גדולה של ירקות.

התעסקות: מערכת הידרופונית לא מצריכה מאמץ, היא מצריכה לא יותר מעשר דקות בשבוע, להוסיף דשן, לבדוק את המים וזהו!

שמיטה: לדעת כמה פוסקים כמו הרב עובדיה יוסף והרב קנייבסקי מותר לגדל גידולי מים במרפסת בשמיטה ואין שום איסור בזה.

(צילום: פרטי)

טיפים:

בחירה ירקות: הכי מומלץ לגדל רק את הירקות שבאמת אוהבים, הרבה פעמים בוחרים מגוון רחב מאוד של ירקות אבל בסוף זה נזרק ולא אוכלים. הכי טוב לבחור את סוגי הירקות שבאמת הכי נאכל אותם.

מיקום: חשוב מאוד לפני שמתקינים את המערכת לראות איפה יש הכי הרבה שמש, ככה שהצמחים יוכלו לקבל את כל מה שהם צריכים בשביל לגדול.

בהצלחה!

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
וואו נשמע טוב!...
בני | 13-04-2022 22:49
וואו נשמע טוב! כל הכבוד לסרוגים על תוכן איכותי ומעניין
2
אדניות במרפסת
אנונימית | 15-04-2022 16:21
דומני שבתמונה השלישית, עלולה להיוצר בעיה קלה, שכן הצמחים גבוהים מדי והאשה לא תוכל לנקות את לוחות הזכוכית. ואני יודעת זאת מכיון שבמרפסתנו יש מעקה זכוכית ושם אדניות עם טפטפות והיו תמיד צמחים נמוכים, ויום אחד בקש בעלי לשתול שם תירס (כן! צמח המתנשא לגובה מטר בערך) ולא יכלתי לנקות את לוחות הזכוכית, במשך זמן רב וכל תחנוני שיוציא את הצמח הנל מהאדניות, לא הועילו. ויום אחד, אזרתי אמץ ופשוט גזמתי בעזרת מזמרה את צמחי התירס הללו. וכן. זעקות שוד ושבר! וכיוב שבקעו מהבת הקטנה ומהבעל לא הותירו בי מקום לספק כי היתה זו טעות איומה מצדי, אלא! שלאחר התנצלויות בלתי פוסקות מצדי הם הסכימו לסלוח לי. ומאז אני יכולה לנקות את לוחות הזכוכית במרפסת :) ובקשתי מבעלי רק צמחים נמוכים ונענה לבקשתי. ספור עם סוף טוב ! :)
פרחים עונתיים
אנונימית | 15-04-2022 17:10
וגם, עד לפני שנה בערך, הוא היה קונה פרחים עונתיים ממשתלה מדי עונה ושותל באדניות, וינקות ופטוניות למשל.
3
עץ זית ופרחים
אנונימית | 16-04-2022 21:44
נזכרתי בדבר מה נחמד, לפני כשנה או שנתים, דירים בבנין בו אנו מתגוררים, בקשו מראש העיר לשתול עץ זית ברחבה ליד הבנין. היות וההמקום מרוצף (דומני באבנים משתלבות), ויען כי מתחת לרחבה יש חניון תת קרקעי, לא ניתן לשתול עץ זית מכיון שאין שם אדמה, אלא שנמצא לכך פתרון, מסתבר שקימת אפשרות לשתול עץ גם בתנאים מגבילים שכאלה, הגיעו עובדים שבנו חומה עגולה בגובה של כמטר, מלאו את הפנים באדמה ושתלו את העץ. ומדי פעם מגיעים עובדים ושותלים פרחים עונתיים סביבו.
4
השחזת סכינים
אנונימית | 19-04-2022 19:04
למי שאוהב לעצב בפרות רצוי מאד לעצב בעזרת סכין מושחזת.