זלנסקי: "לא לוויתורים טריטוריאליים בשיחות" - סרוגים

זלנסקי: "לא לוויתורים טריטוריאליים בשיחות"

למרות שמוקדם יותר רמז זלנסקי על אפשרות לוויתור על שטחים בשיחות השלום שיתקיימו בטורקיה, כעת הוא מודיע: השלמות הטריטוריאלית של אוקראינה לא נמצאת על שולחן המו"מ

זלנסקי: "לא לוויתורים טריטוריאליים בשיחות"
  (צילום: Yanosh Nemesh / Shutterstock)

לקראת השיחות להפסקת האש בטורקיה השבוע בין רוסיה לאוקראינה, מבהיר נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי כי יש ויתורים שהוא אינו מוכן לעשות.

בנאום אתמול בלילה לאומה אמר זלנסקי כי אין בכוונתו לוותר על השלמות הטריטוריאלית של אוקראינה. למרות זאת, כשהתראיין לעיתונאים רוסים מוקדם יותר, הנשיא האוקראיני נקט בקו פחות תקיף, ואמר כי אוקראינה תהיה מוכנה להיות ניטרלית ולהתפשר על הסטטוס של המחוזות הבדלניים בדונבאס כחלק מהסכם שלום.

עוד באותו נושא

זלנסקי: "אם ניפול – רוסיה תתרחב לשאר אירופה"


8

 

במהלך הריאיון, אותו העניק זלנסקי ברוסית, והקרמלין הזהיר את התקשורת המסורתית לא לשדר, הדגיש הנשיא כי יהיה צורך בערבויות צד שלישי להסכם: "אנו מוכנים לכך שהמדינה שלנו תהיה ניטרלית, נטולת נשק גרעיני עם ערבויות ביטחוניות".

צפון ודרום קוריאה ברוסיה

בתוך כך, יו"ר המודיעין בצבא אוקראינה, קיריליו בודנוס, אמר כי פוטין מעוניין להשתלט על מזרח אוקראינה, למרות שיחות השלום: "למעשה, יש פה ניסיון ליצור דרום וצפון קוריאה באוקראינה".

כזכור, בשיחה בין נשיא רוסיה פוטין לנשיא טורקיה ארדואן אתמול (ראשון), הוסכם כי יתקיים מו"מ ישיר להפסקת אש בין הצדדים במדינה בהמשך השבוע.

מילה קוניס במסר של תמיכה

בתוך כך, במהלך טקס האוסקר ששודר הלילה בלוס אנג'לס, השחקנית מילה קוניס, היהודייה-אוקראינית, התייחסה למצב במדינת האם שלה כשהציגה את המועמדים לשיר הטוב ביותר. "האירועים האחרונים בעולם השאירו רבים במצב קשה, אך כאשר רואים את הכוח והכבוד של אלו שמתמודדים עם ההרס, בלתי אפשרי שלא לתרגש ולהתרשם מהכוח שלהם", אמרה קוניס.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
פילבר מעיד שיועצו...
איפה מומו פליבר שצריך אותו | 28-03-2022 20:56
פילבר מעיד שיועצו המדיני של נתניהו הביא לו מעטפות סגורות וביקש שיעבירן לאלוביץ': קבענו במודיעין, הוא פתח את הבגאז' ונתן לי את המעטפות. לא יודע מה איתכם, אבל לי זה נשמע כמו התנהלות מאוד תקינה, נורמלית ושגרתית לחלוטין במערכת היחסים ראש ממשלה-מנכל משרד התקשורת-בעלי חברת תקשורת
2
במקום פוטין הייתי מספח את כל הגדה המזרחית של
חד | 28-03-2022 23:53
דניפר. אחרת החיילים שלי מתו סתם.
3
להכיל !
אנונימית | 29-03-2022 7:08
האוקראינים לא יכולים להכיל פלישה ! כיצד יוכלו להכיל פצצת אטום?! .-גוים