בשורה להורים יחידניים: תאסר החובה לעבוד בלילה - סרוגים

בשורה להורים יחידניים: תאסר החובה לעבוד בלילה

מליאת הכנסת אישרה הסדרי עבודה גמישים להורה שמגדל את ילדיהן ללא בן או בת זוג. הצעת חוק של ח"כ אימאן ח'טיב-יאסין אושר פה אחד בהצבעה בקריאה השלישית

author-image
בשורה להורים יחידניים: תאסר החובה לעבוד בלילה
  צילום: הדס פארוש/פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק עבודת נשים של ח"כ אימאן ח'טיב-יאסין (רע"ם) וקבוצת חברי כנסת. שישה חברי כנסת תמכו בהצעה בקריאה השלישית.

הח"כית היוזמת (צילום: דוברות הכנסת)

בשורה לחד-הוריים

מוצע לקבוע כי איש או אישה שהם הורה עצמאי לילד עד גיל 12 יוכלו להודיע כי אינם מסכימים לעבוד בפרק הזמן בין השעה 24.00 לשעה 07.30, ומעסיק לא יוכל לסרב לקבלם לעבודה רק בשל כך, וכמו כן בהיותם עובדים הם יוכלו לסרב לדרישה חדשה לעבוד בשעות אלה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק 'עבודת נשים' מגדיר עבודת לילה כפרק זמן של אחת עשרה שעות ובהן השעות שבין 24.00 ובין 06.00, ובחקלאות השעות שבין 24.00 ובין 05.00, כאשר בפרק זמן זה לא ניתן לחייב אישה להגיע לעבודה למעט במקרים מיוחדים שפורטו בחוק.

מטרת התיקון המוצע היא להקל על נשים שהן הורה עצמאי – שמגדלות את ילדיהן ללא בן זוג, ולהרחיב את פרק הזמן המוגדר כלילה לשעות שבין 24.00 ובין 07:30. הצעת חוק זו נועדה לתת מענה לנשים אשר צריכות לטפל בילדיהן עד ליציאתם לבתי הספר ומוסדות החינוך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו