אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

מה יותר קשה: להיות חייל בצה"ל או שליח חב"ד?

למרות שהם באמת עושים דברים חשובים, צריך לקחת את הדברים בפרופורציה. כל חייל צה"ל שמשרת בצבא, עושה הרבה יותר מהם, מתוך הקרבה הרבה יותר גדולה, ושנות שרות הרבה יותר אפורות ומתישות

מה יותר קשה: להיות חייל בצה"ל או שליח חב"ד?
  חב"ד, אילוסטרציה (צילום: דוד כהן פלאש 90) תמונת כותב (צילום קובי ישעיהו)

מה שמקומם הוא, הסופרלטיבים וההתרפסות בפני שליחי חב"ד, של אישי ציבור ישראלים והתקשורת הישראלית. אם זה היה תלוי בהם, שליחי חב"ד היו מקבלים כל שנה פרס ישראל ומדליקים משואות.

ולמה זה מקומם? כי אין ספק ששלוחי חב"ד עושים דברים גדולים וחשובים. הם באמת עוזרים לכל יהודי ולכל אדם. הם נמצאים בשטח בשעת מצוקה, וגם לא בשעת מצוקה. הם קרן אור ליהודים המתיירים בעולם. הם עורכים סדרי פסח ובכל השנה מספקים לכל יהודי אוכל כשר ובית חם.

עוד באותו נושא

ליברמן: "חב"ד עושים עבודה מדהימה, ממש צבא ה'"


58

אלא שמצד שני, צעירים בישראל בגילם של שלוחי חב"ד, משרתים בצבא, שרות ארוך של שלוש שנים ושנות מילואים רבות. שרות שמלווה לא פעם בסיכון חיים. שרות קשה ומתיש. זה הרבה יותר אקזוטי להיות שליח חב"ד בנפאל מאשר לפתוח ציר בצפון בפחד מפני מחבלים מהחיזבאללה. וגם להיות אזרח ישראלי נאמן, זה יותר מאשר להיות שליח חב"ד שעושה כיף בקטמנדו.

ומי זוכה להכרה ולהערצה? שליחי חב"ד. אלה הצעירים שיוצאים לשליחות עם הגב העוצמתי של חסידות חב"ד, ויש להם סיפוק גדול מהעשייה שלהם, שבדרך כלל מלווה בחוויות, בהופעות בתקשורת, ובפגישה עם הרבה אנשים וסיפורים מרתקים.

ומה שעוד מקומם, שבניגוד לחיילים הצעירים בני גילם, חב"ד היא אחת החסידויות האנטי ציוניות ביותר שקמו. אדמור"י בחסידות בדורות האחרונים התבטאו בצורה מאוד קשות ופוגענית נגד המפעל הציוני. גם האדמו"ר האחרון. הם נגד הישות הציונית, נגד המדינה ורובם גם נגד שרות בצבא. פעילותם הוא כלפי היהודים בארץ, אבל לא למען המדינה.

ולכן זה מקומם. זה מקומם כי למרות שהם באמת עושים דברים חשובים, צריך לקחת את הדברים בפרופורציה. כל חייל צה"ל שמשרת בצבא, עושה הרבה יותר מהם, מתוך הקרבה הרבה יותר גדולה, ושנות שרות הרבה יותר אפורות ומתישות ביחס לברק ולחיוניות ולחוויות של שליח חב"ד.

אז יש מקום לשבח את פעילותם ביחס לפליטים ולסיוע במצוקה של יהודים בחוץ לארץ, אבל גם להסתייג. צריך גם לזכור שפעילותם אינה תמיד הטוב בטוהרתו, אלא יש בה גם מניע מסיונרי. מלבד זאת, השליחים אוהבים את ההחצנה, ההופעה בתקשורת הזרה והישראלית ופרסום כל מפעל טוב שנעשה על ידם.

בשנה קודמת רצו ששליחת חב"ד תדליק משואה. עד כדי כך. אבל המדינה קיבלה את הסטירה שלה דווקא מחב"ד עצמה, שלא אפשרה לה להדליק משואה כי חב"ד היא אנטי ציונית.

אבל עצם ההתרפסות של המדינה בפני חב"ד, העליבות שכורעת ברך לפופוליזם של צעירים שעושים דברים טובים, אבל גם מאוד אוהבים לפרסם אותם, מקוממת.

כי קולו של כל חייל שבשירותו עושה הרבה יותר מהם, מושתק. לא אקזוטי. הרבה יותר אקזוטי זה לשמוע על שליח חב"ד שעולה על האוורסט כדי לחלק סופגניות למטפסים יהודים, או מדליק נר חנוכה עם פוטין ועם ביידן. זה מצטלם ונשמע הרבה יותר טוב. זה אפילו סוחט דמעות.

זו הסיבה שזה מקומם. זו הסיבה שצריך להודות לשליחי חב"ד, אבל לא להתרפס בפניהם ולראות בהם סלבריטאים. ישראל צריכה לכבד את חייליה האמיתיים, שמוסרים נפשם בצנעה וללא כל פרסום.

 

דב הלברטל הוא פובליציסט ומשפטן חרדי ישראלי. מחבר סדרת הספרים "ערך החיים בהלכה"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
62 תגובות - 52 דיונים מיין לפי
1
הופה הופה, דב הלברטל, אתה מקנא אולי?
חבדניקית גאה | 08-03-2022 18:14
אולי תברר קצת לפני שאתה מוציא כתבה כל כך מגעילה? חסידי חבד משרתים בצהל ואז נוסעים לקצה העולם כדי לעזור ליהודים בצרה, כאילו שהם עושים את זה כדי שפוליטיקאי אחד ימחה להם כפיים. ובזמן שאתה יושב במשרד כדי להוציא עוד כתבות לאתר, הם עוזרים שם ליהודים בסין, יפן, הודו, בלי אוכל כשר ובמדינות עולם שלישית! אז תשתוק!
וואטט?
חני | 09-03-2022 20:47
יפה שאתה רוצה לעודד את החיילים, אבל למען ה' מה הקשר לחבד? למה נפלת עליהם? אולי תרד על חבריך החרדים הישראלים??
, המאמר...
יש קשר | 08-03-2022 20:31
, המאמר דן בכבוד שמקבלים אנשי החסידות בישראל והבהיר שהחסידות לא תומכת במדינה. חשוב לדעת מה באמת העמדה.
חסידי חבד...
כופיתא דחמרא | 08-03-2022 20:09
חסידי חבד משרתים בצבא! לגבי היחס למדינה - הרבי הקודם טען שהקמת המדינה עיכבה את הגאולה האמיתית והשלימה. עם זאת, הרבי האחרון היה מעורב באופן מלא במתרחש במדינה מתוך דאגה כנה ואמתית ליהודים באשר הם.
מה הקשר...
איציק | 08-03-2022 19:38
מה הקשר בין העמדה של חבד מול הציונות לבין מה שהם עושים עבור עם ישראל?
, מה...
רוצה לדעת | 08-03-2022 18:19
, מה העמדה העקרונית של חסידות חבד כלפי מדינת ישראל הציונית ? מה העמדה העקרונית באשר להתגייסות לצהל ? אני לא מדבר על חריגים אלא על העקרון. נשמח לקבל יותר מידע מכלי ראשון.
2
חחחח פעם היית...
גיל | 08-03-2022 18:17
חחחח פעם היית חרדי אנטי ציוני והיית מעצבן. היום כנראה הפכת לציוני ונשארת מעצבן. ציונות ואמונה(בלי להיות מעצבן) דורשות לימוד. יש הרבה ישיבות שמלמדות בדרך זו. עשה לך רב לכמה שנים ואז תחזור לכתוב. בהצלחה!
3
להאמין למילה של...
שקרן מדופלם | 08-03-2022 18:53
להאמין למילה של התככן הזה?? כל פעם מוצא את מי לגנות ולעורר מדנים!
4
מדהים ...
מזדהה עם הנאמר | 08-03-2022 19:11
מדהים
5
כמה הערות לכותה...
ח | 08-03-2022 19:12
כמה הערות לכותה המאמר: א. חבד אין להם מניע מסיונרי זה שהם אוהבי ישראל גדולום לא אומר שהם משקרים, ההבדל בין מסיון לבין אוהב אדם זה עקרונות ופרטיות,החבדניקים לא יקפלו שום אמת בפני אף אדם למרית האהבת ישראל שלהם ,וב , הם לעולם לא יכנסו לאדם לפרטיות,יכבדו את רצונותיו וחו לא ישלטו על חייו. ולומר מסיון רחל. ב. לגבי זה שהם לא תומכים במדינה , יסלח לי כבודו, כמה בציבור החרדי הנפלא מזדהים עם המדינה? בערך כמה עשרות אחוזים, וגם זה לרוב בסתר , רוב הציבור החרדי מתנגד למדינה במתכונתה הנוכחית , וזה לא כי הם שונאי אדם חלילה כמו שתופסים מהם אלא כי זו דעת גדולי ישראל שהם הולכים בתורתם ובהשקפתם, וכשאתה אומר שחבד הם אנטי ציוניים, זה ממש לא מפריע לי בתור דתי לאומי שמעריץ את הראיה. כי 70 פנים לתורה. 3. אתה יודע מה זה להיות שליח חבד שאתה אומר יותר מאשר להיות שליח חבד שעושה כיף בקטמנדו, אתה יודע איזה קושי עצום זה? לך תהיה מוקף שנה שנתיים שלמות באנשים ממדינה שאתה לא מכיר, שפה שאתה לא מכיר, אין כמעט מה לאכול אפילו חלב כמו בן אדם אתה לא יכול לקנות, אין לך חברים בסביבה,לא לך ולא לילדים שלך . אתה צריך לדאוג לסעודת שבת ל200 איש כל שבוע, לקבל כל הזמן תרומות שהבית חבד יחזיק מעמד , זה ממש לא כיף, זה שהם מחיכים לא אומר שהם לא שוברים את עצמם. תסתכל על שליחי חבד באוקראינה בתור דוגמא מה זה חבדניק , אחד אחד נשארו בערים שלהם עם הקהילה ולא ברחו, אלה לא מוסרים תנפש? כתבה מיותרת מחילה , אין מה להשוות,לשניהם יש תפקידים חשובים ואדירים ואת שניהם אנחנו מעריכים, לצערנו לא מספיק משלמים לחיילים, אבל האהדה שלנו היא לשניהם .
6
כשמתעסקים בנושא יחס...
מתלמד | 08-03-2022 19:40
כשמתעסקים בנושא יחס לציונות, צריך לזכור 2 דברים: 1. לא כל התנגדות לרעיון היא התנגדות למוצר, ולא כל התנגדות מחזיקה דרך זהה. זה כמו לקשר בין אמונה נוצרית לאמונה יהודית (כי שניהם מאמינים, לא?), וכמו לקשר ימין רעיוני לימין קיצוני. 2. ההגדרה ציונות לובשת פנים רבות, ולמרות כל הצער והכאב אינה עיקר באמונה, הוא עיקר באמונה למי שמאמין בו. לפיכך בעניננו. חבד לא מאמינה בציונות ומתנגדת לרעיונותיה. לא לקיומה או למוסדותיה - בשונה מרוב הקהילות החרדיות המתנגדות לציונות. כמו כן, דוקא הנקודה שכותב הטור הציב כחולשה מקוממת ומרתיחה - הם לא דואגים לישראלים אל ליהודים. כן! בגאוה! לא רק לישראלים. דוקא ליהודים!
7
יצאת קטן! ...
רות שוורץ | 08-03-2022 19:59
יצאת קטן!
8
אגב, מר דוב,...
מתלמד | 08-03-2022 20:02
אגב, מר דוב, שירתת בצהל?
, הלברטל...
כן, שירת | 08-03-2022 20:40
, הלברטל היה שריונר ואחר כך עבר לרבנות הצבאית.
9
אנשים מעל שלושים...
יואב | 08-03-2022 20:22
אנשים מעל שלושים שנה בשליחות במסירות נפש וברגע של מבחן אמיתי ב'ה התגלה בהם עוד יותר מסירות נפש בושה לעלות כזה פוסט
10
גם החבדניקי"ם
גמי | 08-03-2022 20:28
וגם הלברטל אינם יהודים,בכלל,ובעיקר. ואנחנו העברים ממנים את חייהם הפרזיטיים.
11
דב הלברטל צודק...
מאן דהוא | 08-03-2022 20:43
דב הלברטל צודק לחלוטין ! עם כל הכבוד הרב שיש לנו לחסידות חבד, זה לא אמור למנוע ממנו להעביר ביקורת על הפגמים הגדולים שטבועים בה בכדי לנסות לתקן וגם כדי להעלות את המודעות לדברים החשובים שנאמרו במאמר שלדעתי מדויקים ונכונים וצריך לעורר על זה את הציבור. הנזק התודעתי כבר קיים וגם הנזקים החינוכיים שיוצאים מהתפיסה הרדודה שהופכת את העיקר לתפל ואת התפל לעיקר. אשריך ר' דב !
12
החיילים וחבד עושים...
יוסף | 08-03-2022 20:44
החיילים וחבד עושים עבודת קודש והכתב מתאים לעבוד בזבל...
13
ממליץ לשנות תמונה
... | 08-03-2022 21:21
רוב מוחץ ואפילו יותר מכך של 98 אחוז משליחי חבד בכל העולם מתנגד לדגל שבתמונה ולא מכיר בו כלל ממליץ לשנות את התמונה לתמונה המסורתית של שלוחי חבד על רקע 770
14
כמה מהחיילים קרביים?...
שמוליק | 08-03-2022 22:14
כמה מהחיילים קרביים?
15
כתבה של שטיותת וקנאה
חכמה בינה ודעת | 08-03-2022 22:15
חסידי חבד נותנים את כל כולם, שירות בצבא הוא כמה שנים בודדות. (בלי לזלזל בצבא כמובן) אך חסידי חבד נותנים שירות בצבא- צבא ה' במשך כל חייהם!!!! מתמסרין ונוסעים לכל חור הקיים בעולם על מנת לעזור ליהודי ויהודיה. אז לפני שאתה יושב לך במזגן וכותבת את אותה כתבה תברר קצת, תודה רבה. קצת קרדיט להם על כל מעשיהם זה בקטנה על מה שהם עושים, והתירוץ העלוב שבם לא עושים צבא זה גם שקר כי רובם עושים. ולסיום זכרו כולכם שאהבת חינם זה בחינם, ושנאת חינם עולה ביוקר.. אז תמשיכו לפרגן. וגם לך כותב הכתבה נסלח
16
אני אוהב את...
שמעון הגלילי | 08-03-2022 23:02
אני אוהב את צהל. וראוי לכל יהודי לתת את כל הכבוד לכל חייל וחייל. אבל מכאן אדון כותב לנסות לבקע בקיעים באהבת כמעט כל ישראל לחבד זו טעות זולה ומרושעת. האדמור האחרון. הרבי. היה מפורסם באהבתו הרבה לארץ ישראל. וחרד לשלומה בכל רגע. וכן אהבתו הרבה לכל יהודי. בלי הבדל מגזרי כלל. את העזרא הרוחנית והגשמית שסייע לכל מי שביקש קשה לנו למדוד ולהעריך. וגם אים כבודך הכותב תחזור מאה פעמים בגלגול לא תספיק. וכן שלוחיו החסידים הנמצאים בכל העולם. המבצעים שליחותם באהבה.
17
מה תרם הפוסט...
עומר | 08-03-2022 23:10
מה תרם הפוסט שלך למען ה'? האם זה הוסיף באהבת ישראל? האם זה הוסיף ביראת שמיים?
18
מה רע לך...
טל | 09-03-2022 0:04
מה רע לך שישבת לכתוב כזאת כתבה?
19
כדי לרומם את...
חבדניקית | 09-03-2022 0:08
כדי לרומם את עצמך אין צורך להוריד את האחר.. ולענייננו שליחי חבד נוסעים למקומות מרוחקים מקריבים את חייהם וחיי ילדיהם יום יום בנכר צריכים להשיג בעצמם כספים אוכל כשר וכו.. הייתי ממליצה לך לומר את הדברים לאחותי וגיסתי שהם שליחי חבד באוקראינה, במשך 20 שנה עבדו בשקט ובמסירות באהבת ישראל אמיתית ואף אחד לא סיקר כלום.. עכשיו הגיעו לארץ בנס עם הבגד שעל גופם בלבד. ראויים להערצה!!!
20
ממליץ לך ללכת...
יהודי מהתפוצות | 09-03-2022 0:13
ממליץ לך ללכת עם המנצחים
21
פשוט מביך יש...
אזרח ישראלי טוב | 09-03-2022 0:17
פשוט מביך יש כאן כל כך הרבה עובדות לא נכונות כדאי שבפעם הבאה לפחות תבדוק לפני שאתה כותב ממוחך הקודח לידיעתך שלוחי חבד יוצאים לשליחות לאחר החתונה ועד ביאת משיח ולא רק כשיש מלחמה ופליטים זה ארגון של עשרות שנים
22
חב"ד התנגדו להקמת ישראל אבל לוקחים ממנה כסף
המורה להיסטוריה | 09-03-2022 1:08
אנשי כת חבד הסוגדים ומתקשרים עם הגורו שלהם שמת לפני עשרות שנים מקבלים ממדינת ישראל מאות מיליוני שח בשנה. יש מאות בתי ומוסדות חבד - כי זו הטקטיקה שלהם - וכמעט כל מוסד כזה מקבל כספים ממדינת ישראל. המדינה שאנשי הכת הזו התנגדו לקיומה. המדינה שאנשי הכת הזו מעוניינים לחסל - כן כן - הם מעוניינים שיהיה כאן שלטון של הגורו המת שלהם שהם קוראים לו המשיח. חבד הם אסון אמיתי. חבד שונאי נשים. חבד מפתים ילדים קטנים עם ממתקים. חבד הם ארגון אנטי ציוני מסוכן.
אל תתבאס...
תלמיד להיסטוריה | 10-03-2022 0:23
אל תתבאס שאין לך מוח. תתנחם לפחות בזה שיש לך אצבעות להקליד..
23
בושה וחרפה המאמר...
יוסי | 09-03-2022 1:59
בושה וחרפה המאמר המלא ברצף של שגיאות של דב הלברטל. כליטאי שונא חבד חיפשת איך להקטין אותה ולא יעלה בידך!!! א. מה הקשר וההשוואה בין חייל לשליח? האם כל חייל הוא קרבי? כל שירות הוא משעמם? מה עם חייל שבונה קריירה בצהל, ככתב בגלצ או במקהלות הצבאיות? ב. רבים מחסידי חבד כולל שלוחים משרתים בצהל, הרב יותר מבני הציבור הליטאי שאליו אתה משתייך ג. חבד מתנגדת לציונות האידיאולוגית, לא לקיומה של המדינה אלא לסמליה ולערכיה (החילוניים), באופן ספיציפי הרבי עודד מאוד את חיילי צהל. ד. רבים משלוחי חבד נשלחים למקומות שוממים שבהם אין כיף הם מנותקים מהאווירה החסידית ומהחממה בה גדלו, ועושים עבודת קודש במשך כל חייהם - עשרות שנים!!! ה. רוב שלוחי חבד (לדוגמה כעת באוקראינה) לא מוכרים בתקשורת, לא זוכים לחשיפה מחוץ לאזור פעילותם, ולמשל לוחא המלחמה באו-ראינה לא היית נחשף אלעהם, ולרטבם באמת לא נחפשנו כלל!! אנשים שמסרו את חייהם במשך 30 שנה!!
24
לצערינו ולשמחתינו 'חבד'...
גבי.. | 09-03-2022 2:53
לצערינו ולשמחתינו 'חבד' עובדים על זה שגם בצבא עדיין יהיה יהדות... !!!
25
יש צבא גשמי...
גבריאל. נ. | 09-03-2022 3:06
יש צבא גשמי ויש צבא רוחני כל אחד חייב את השני.. כולם מאריכים את כולם!! אם תיהיה בצד של 'אני שקוף' 'לא מסתכלים עליי' אז באמת לא יקראו את מה שאתה כותב, לא יאריכו, וגם לא יסתכלו עליך..!
26
גם כשהיית מפקד...
B23.. | 09-03-2022 3:14
גם כשהיית מפקד טנק בצבא, 'חבד' הביאו לך אוכל כשר אם אתה זוכר. וגם בשביל להיות מנהל משרד הרב הראשי זה היה בעזרת אחד חבדניק.. לא פלא שלא הצלחת לעבור את אחוז החסימה עם אמסלם אתה דורך על כל אחד שהרים אותך אי פעם...!
27
איכס… אתר סרוגים,...
מגועל | 09-03-2022 3:16
איכס… אתר סרוגים, באמת?? קשה לקרוא את זה
28
לצילומים אין קשר...
י. אבן- חוֹמה | 09-03-2022 3:16
לצילומים אין קשר לכתבה, ולכתבה אין קשר למציאות
29
נתחיל מזה שלדעתי...
B23 | 09-03-2022 3:23
נתחיל מזה שלדעתי זה שמציק לך (בגלל היותך משויך לזרם...) שנותנים צומי לחבד זו לא עילה מספקת לכתיבת כתבה. ובכלל חשוב לדעת שאם אין משהו חכם לכתוב אפשר גם לא לכתוב כלום. בנוגע לגופים של דברים, הטענה שלך מתבססת על סמך ההשוואה מה יותר קשה להיות שליח חבד או חייל בצהל?! האם היה לך מקום בכתבה להשוות גם בין הערכה שמקבלים חיילי צהל לבין מה שמקבלים השלוחים? אתה מבין שאין שום הגיון לצאת על הערכה שניתנת לשלוחים רק בגלל שלהיות חייל יותר קשה. (נעזוב את זה שוודאי ללא צל של ספק הרבה יותר קשה בפער עצום להיות שליח, שעצם ההשוואה מגוחכת). ובקשר לטענה שחבד הם אנטי ציונים, הם עצמם לא מכחישים את זה, הם אומנם נגד החילוניות שהביאה המדינה אבל וודאי שלא נגד צהל שמגן על יהודים כי חבד היא ארגון יהודי ולא ארגון ציוני ארגון שדואג ליהודים, גם בארץ וגם בכל העולם. מקוה שתפנים והכל מתוך אהבת ישראל.
30
אין על B23!!!...
מקום לחיות בו | 09-03-2022 3:49
אין על B23!!!
31
הרבי אומר מפורשות...
אנחנו רוצים משיח עכשיו! | 09-03-2022 3:52
הרבי אומר מפורשות שאנשים שמנסים למצוא מחלוקות בין עם ישראל ולגרום פילוג הם אלה שמרחיקים את הגאולה בשני ידיים!!
32
האמת שאתה צודק...
B 23.. | 09-03-2022 4:16
האמת שאתה צודק צריך להתחיל לעודד את הצבא. אם לא יעודדו את החיילים לא ימשיכו ללכת לצבא.. שלוחי הרבי מליובאוויטש תמיד יהיו בכל העולם גם אם לא ממש יעודדו אותם ולא יבינו את עבודתם... כמוך, מר דובל'ה..
33
אשמח אם תכתוב...
כואב לך דובי? | 09-03-2022 7:28
אשמח אם תכתוב פעם הבאה כתבה פחות מתבכיינת. ניכר שאתה שונא את חב״ד שינאת חינם. ניכר גם שמשעמם לך מאוד. קח טיפ: כשמשעמם לך, תשקיע את זמנך במשהו מועיל. אם בא לך להועיל בלכתוב כתבה, אז תחשוב על מה באמת צריך לכתוב כתבה. כל מה שכתבת פה, זה שרע לך שלחב״ד יש רייטינג טוב. (מלווה בשקרים וניפוחים לא רלוונטיים) אני לא הולך לרדת לרמה שלך ולהגיב לשטויות שכתבת, אבל אני כן אתן דוגמה, כדי שתראה שיש לי תשובות: ההשוואה בין שליח חב״ד לחיילים בצבא היא לא רלוונטית. למה? כי זה פשוט לא דומה. חייל משרת 3 שנים, שליח כל חייו. חלק מהחיילים מסכנים את חייהם, שליחים - לא ממש (חלק מהשליחים נמצאים במקומות אנטישמיים). אני יכול להמשיך לכתוב לך עוד מלא דברים, והאמת שבא לי, למרות שזה לרדת לרמה הנמוכה שלך. אבל לא יקראו את התגובה הזאת אם היא תהיה ארוכה מידי… ולסיום, עם כתבה קנאית ו מתבכיינת כזאת, אני רק יכול לדמיין איזה ילד מציק היית בגן…
לקחת את...
B23 | 09-03-2022 23:22
לקחת את השגיאות כתיב מהגן לכל חייך
חח נראה...
יוסי | 09-03-2022 16:52
חח נראה שהוא לקח את 'המציק' מהגן לכל חייב..
34
מסכן
יהושע | 09-03-2022 8:52
מה השם של אימך לרפואה שלימה?
35
תודה על הכתבה! בכנות....
מבוקר גאה | 09-03-2022 8:54
תודה על הכתבה! בכנות. ככ חמים ונעים להצטרף ולהיות במחיצת שאר מושמציו של הדב המרקד... זה שהעז לבקר את נתן מאיר היקר על שהצליח בתעצומות נפש לבנות את ביתו החרב - ולהינשא שנית. הוא שלדעתו לנשים אין זכות מוסרית (!) למשול מאחר שאינן משתתפות בענף הבניה... זה שברוב הלברטירללו החציף וביקר את פסטיבל הנקמה לאחר רצח שלושת הנערים ואף ציין ברוב ציניות-מלומדת-משפטית כמה טוב שהם נחטפו ונהרגו... (גילוי נאות: לאחר זמן חזר בו ידידנו החדש, אבל רק מסגנון דבריו, לא מתוכנם). ועוד רבות כאלו וכיוצא באלו. אמור לי מי מבקרך - ואומר לך מי אתה...
36
האידיאולוג הגדול של...
שלמה | 09-03-2022 9:30
האידיאולוג הגדול של לבד, הרב יואל קאהן שנפטר לפני כמה חודשים כתב פעם, שתפיסת העולם של חבד יותר קיצונית מסאטמר ואפילו כתב נגד גור ואגודת ישראל שמשתפים פעולה עם הציונות... ואידך זיל גמור.
אמת. וזה...
א | 10-03-2022 18:21
אמת. וזה נכון מה שהוא כתב. ואין לזה קשר לדאגה ולאהבה לעם ישראל. מה אסור לחשוב קצת אחרת ממכם? חזרנו לימי ברית המועצות? בושה העדר ההכלה שלכם
37
תגובה
א | 09-03-2022 12:02
על מה אתה מדבר. למה להגיד דברים שסתם לא נכונים. חבדניקים משרתים בצבא. יש מלא. חוץ מזה שהם מקימים בתי חבד בארץ ובכל העולם. במלחמות ישראל תמיד הגיעו לחזיתות לעודד את החיילים ולהיות איתם שם בחזית. ראו ערך : טנקי המבצעים.
38
נשמה, חבד גם...
לוחם חבדניק ביחידת דובדבן | 09-03-2022 12:23
נשמה, חבד גם פותחים זיגים בעזה וגם מגיעים לעזה לשמח חיילים, אנשים שהולכים לפתוח בתי חבד זה לא כי הם רוצים לעשות טיול או ירח דבש עם אשה וחמישה ילדים, זה כי ככה המפקד אמר!! הרבי מליובאוויטש!! לא מזלזל לרגע בחיילי צה''ל הקדושים אבל לך עכשיו תעזוב את העבודה ואת החברים תפתח בית חבד בצפון הודו יומיים לפני פסח עם 100 ישראלים חליל הסדר זה לא כיף בכלל וקשה מאוד, אבל לך על זה, זה הרי טיול כיף בחול קיצר הייתי מציע לך לקחת כמה צעדים אחורה
39
מה משותף בין...
אחד שמכיר את דובלה | 09-03-2022 17:04
מה משותף בין דובלה לצבא? שניהם דופקים כל היום. שניהם חושבים שהם קיצוניים ושניהם הומויים.
40
נראה שעשית לך...
היהודי החושב | 09-03-2022 18:19
נראה שעשית לך למנהג שכל פעם שכואבת לך הבטן אתה מטיל עלינו את צואתך מהמקלדת, אבל למה אתה עוד מצפה שננגב לך?
41
וואט
.. | 09-03-2022 20:16
למה אתה חושב שהם חייבים משו למישהו? יכלו להיות כמו כל החרדים שסתם חיים לעצמם ולא מתגייסים לצבא בחרו לעשות משהו טוב לא מגיע להם תקיפה על זה
42
די לבלבל את...
גולובוב | 09-03-2022 22:06
די לבלבל את המוח!
43
'דב' כשמו כן...
דוד | 10-03-2022 0:45
'דב' כשמו כן הוא רעב לכבוד ורייטינג! וזה מה שתופס אצלו מקום ומניע אותו לקיים מצוות ולכן הוא חושב שגם חבד כמוהו. חינוך מהבית כנראה ..
44
צבא ההגנה לישמעאל עוד יותר קשה
שירות צבאי- מתיש | 10-03-2022 3:19
לא פשוט להיות חייל קרבי שצריך לשרדו בתנאים קשים, ואסור לו לירות במחבל לא קל להיות בבסיס עם מקלחות משותפות לגברים, אחרי שגדלים על הצניעות. הגיע הזמן לדאוג לזה שבבסיסים יהיו וילונות בין המקלחות. זה ממש ממש מגעיל לחשוב על מה שהם עוברים. פגיעה בכל יום לחייל הדתי
45
שירות לאומי
צבאות השם- | 10-03-2022 3:20
הכי קשה שיש. רחוק מהבית, בלי אבא ואמא שיעירו על צניעות, בלי מישהו שידאג לרגשות שלי, כאילו עברנו את גיל 18 ואפשר לקנות במשכורת מכנסייים או חצאי מיני ולשים פס על המסורת של בית אבא הרבה יותר קל להיות שליח חבד ולקבל משכורת ובית ואשה וילדים ולדעת איפה חיים
46
איפה הם היו?
ההתנתקות - | 10-03-2022 3:22
רק מעט מאד חבדניקים היו בהפגנות ובודדים מאד היו בגוש קטיף. אם הם היו בהמוניהם, כמו שהרבי היה רוצה לראות בחייו, והיו מביאים את כל החילוניים שבשכונות שלהם- לא היו הורסים בתים ובתי כנסת ובתי קברות
47
מאז שהרבי נפטר אין ציונות אמיתית אצלם
חב"ד כשנוח להם | 10-03-2022 3:25
השליחים עוזרים למי שמגיע, אבל התרומות חבד תמיד היו ענקיות. הגיעו מכל העולם. כשמבקשים תרומה אף אחד לא יכול להגיד לא הגיע הזמן לתרום לישיבות התיכוניות ולאולפנות שלנו, כי ההורים משלמים ומשלמים והילדים מתנדבים לעזור לכולם, ושרת החינוך פירון הוסיף להם חובות של עבודות בלי סוף, כדי שלא יצליחו להתקבל למגמות יוקרתיות או לקורסים בצבא- רק קרבי
48
קשה לא פחות
שירות לא קרבי | 10-03-2022 3:26
רואים מראות מזעזעים. הילדים שלנו נחשפים לאלימות מילולית ולהתאכזרות ולבעיות כשרות. חייל חרדי מקבל יחס אחר ומקבל מילגה ואוכל כשר למהדרין, בלי נשים בשירותים ובמקלחות של הבסיס
49
כל כך קשה...
יהודי | 10-03-2022 21:59
כל כך קשה לי להחליט. קנאי? טיפש? או סתם משועמם?
50
למה נותנים במה...
חיים | 11-03-2022 5:45
למה נותנים במה לאיש ההזוי הזה?! אפילו את עצמו הוא לא מייצג איש מסכן וטיפש בושה שאתם מתחילים להיות כמו אתר הארץ שמביא כתבות פרובוקטיביות העיקר לקבל רייטינג
51
הרבי
נועם | 01-05-2022 7:31
הרבי מלובביץ' ישו מ
52
חבד לא סובלת...
חב"דניק | 09-06-2022 19:05
חבד לא סובלת רק את תנועת הציונות. את האנשים שבה - היא אוהבת. לא את ראשי הציונות, אלא את האנשים הרגילים שבה. חבד לא סובלת את מה שהציונות מציגה (עקירה של כל דבר קדוש) אבל היא אוהבת את מי שמניף את דגל ישראל. להזכירך בהתפרעויות בלוד טנק של חבד עבר בלוד שכעליו יש דגל ישראל. אז די.