במשך אלפי שנים קראנו פרשת זכור וחשבנו שבזה אנחנו יוצאים ידי חובה בהידור. במיוחד אם קראנו בספר תורה מהודר. אבל כבר כתב המשנה ברורה כי עיקר הקריאה היא בשביל למחות בפועל את עמלק (כדברי הרמב"ן). לכן אנחנו לא קוראים בשבת פרשת 'ויבוא עמלק' מספר שמות אלא פרשת 'זכור' מספר דברים שכתוב בה למחות בפועל את עמלק, שזה העיקר. (משנ"ב תרפה טז).
וזו מצווה שלא יכולנו לקיים אלפי שנים, אלא עכשיו. שהרי עיקר המצווה היא כשישראל בארץ ישראל וכשכל האויבים שסביבך כבר לא מציקים יותר. "וְהָיָה בְּהָנִיחַ ה' אֱלֹהֶיךָ לְךָ מִכָּל אֹיְבֶיךָ מִסָּבִיב בָּאָרֶץ אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה לְרִשְׁתָּהּ תִּמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם לֹא תִּשְׁכָּח". (דברים כה יט).
המצב הזה זה לא היה אלפי שנים כשהיינו בגלות, וגם לא בעשרות השנים הראשונות של המדינה. היום מצרים וירדן כבר לא מסכנות את ישראל, וסוריה ולבנון כמעט לא קיימות. ה' הניח לנו מכל אויבינו מסביב ועכשיו הזמן להכות את האויב הגדול מכולם.
אמת שגם בחו"ל הייתה המצווה קיימת שהרי מרדכי ואסתר הכו את המן, ויהושע בן נון נלחם בעמלק גם כאשר לא היה מלך, וה' לא הניח לנו מכל אויבינו מסביב. אבל עיקר המצווה היא כשישראל בארץ ישראל ואין עלינו איום ממשי מהמדינות הקרובות.
מטרת המצווה היא לצפות איום עתידי מאויב שונא גדול שלא יפסיד הזדמנות להכות אותך בשיא האכזריות כשתהיה לו הזדמנות. עיקר המצווה היא לא להשלות את עצמך ולהכות אותו בשיא כוחך.
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
היום זה הזמן לקיים את מצוות 'זכור' לטובת מדינת ישראל. לטובת עם ישראל. לטובת העולם כולו. זה מוטל על ממשלת ישראל יותר מכל דבר אחר. בחסות מלחמת רוסיה – אוקראינה מתפתח האיום האיראני יותר ויותר כשארה"ב לא לוחצת על האיראנים, ועדיין אין להם פצצה גרעינית.
המצווה היא לא להשלות את עצמנו כמו שכבר עשינו עם הגרמנים. לא נספר לעצמנו סיפורים על עולם חדש. לא נשלה את עצמינו שהאיראנים לא ישתמשו בפצצה לעשות את הנורא מכל. הם שונאים אותנו , בטירוף, הם לא חוששים מהעולם המערבי.
תסתכלו על מלחמת רוסיה ואוקראינה ותבין כמה איומי המערב לא משפיעים על פוטין ובוודאי לא האייתולות. זה הזמן שממשלת ישראל וצבא הגנה לישראל צריכים להכות בהם, כמו שמדינת ישראל הכתה את הכורים בעירק ובסוריה בתנאים בין לאומיים הרבה יותר גרועים. אחר כך זה יהיה הרבה יותר קשה.
זה הזמן שלנו האזרחים ללחוץ על ממשלת ישראל בכל הכוח. צריכים גם להתפלל על זה. אי אפשר להסתפק באחד מהם. כך היה במלחמת יהושע בעמלק ובמלחמת מרדכי ואסתר, גם תפילה וגם מלחמה, וכך צריכים אנחנו לפעול עכשיו.
מה דעתך בנושא?
36 תגובות
5 דיונים
ארי
האדם הזה הוא סוטה מסוכן לציבור
14:51 11.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ארי
האדם הזה הוא סוטה מסוכן לציבור
14:51 11.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
המורה להיסטוריה
מי אתה שתשלח אנשים למות? אתה יודע בכלל מה זה צבא? אדם חצוף ומסוכן - מי אתה בכלל? ומעניין באיזה עוד מקומות אנשי דת מרשים לעצמם לשלוח אנשים להילחם בשם...
מי אתה שתשלח אנשים למות? אתה יודע בכלל מה זה צבא? אדם חצוף ומסוכן - מי אתה בכלל? ומעניין באיזה עוד מקומות אנשי דת מרשים לעצמם לשלוח אנשים להילחם בשם הדת שלהם? איראן אולי? עיראק? דעאש? לאפגניסטן היינו. איש דת מזוקן מרשה לעצמו להטיף לאחרים שבשביל האמונה המופרעת שלו הם צריכים להילחם ולמות. במדינה נורמאלית האדם הזה וחבריו היו נשלחים לכלא. במדינה המטומטמת שלנו הוא בטח מקבל משכורת מהמדינה בשביל להטיף לאנשים ללכת להילחם ולמות עבורו. ואחר כך אתם תוהים למה הדת הרבנית נחשבת מקור הרוע והטומאה בישראל
המשך 08:09 09.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עמלק
ביום שכל הגברים בישראל ילכו לצבא אז נהיה חזקים הדתיים האברכים לא הולכים לצבא הקוקסינלים ההומואים כן הולכים לצבא הדתיים חרדים עמלק
00:07 09.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ין
רוסיה הם הצדיקים מתוך כל מזרח אירופה, ואין לי זמן להיכנס להסטוריה, פוטין הוא אוהב ישראל ידוע, ידיד של הרב לאזר, ובעד הפצת היהדות שם. זה נכון שהיו כמה צאר רשעים, אבל...
רוסיה הם הצדיקים מתוך כל מזרח אירופה, ואין לי זמן להיכנס להסטוריה, פוטין הוא אוהב ישראל ידוע, ידיד של הרב לאזר, ובעד הפצת היהדות שם. זה נכון שהיו כמה צאר רשעים, אבל אני מדבר על האומה בכלליותה, ועל מה שהיה ברוב ההסטוריה, ובפרט ב150 שנה האחרונות, הרוסים הצילו את היהודים בשואה, בניגוד לאוקראינים. ולגבי סטאלין, הוא כלל לא היה רוסי מגזע סלאבי, אלא קווקזי חולה נפש שהשתלט על רוסיה, ורדף לא רק יהודים אלא כל מי שהוא חשד בו. ולגבי הקומניזם הרי דווקא לנין וטרוצקי שהיו מזרע יהודים ייסדו הקומניזם, וכמו שידוע כשיהודי כופר ויורד מהיהדות, הוא נהיה לפעמים גרוע מהגוי (כמו שרואים אצל הציונים שהם הכי אנטי יהדות וחרדים, מכל אומות העולם של היום), והקומניסטים רדפו להבדיל גם כנסיות נוצריות, ולא רק בתי כנסת, כך שב150 שנה האחרונות כמעט ולא היה משהו מיוחד דווקא נגד היהודים, כל הרוסים סבלו מהקומניסטים.
המשך 23:06 08.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ברוך
אינני מסכים עם הרב שרוסיה היא עמלק.משפחה שלי מאוקראינה שגיבור שלה עד היום בוגדן כמלניצקי. פסל שלו עומד בכיכר קייב גם היום.סבורני שרב לא מודע על מעשיו "הגיבור" בתולדות...
אינני מסכים עם הרב שרוסיה היא עמלק.משפחה שלי מאוקראינה שגיבור שלה עד היום בוגדן כמלניצקי. פסל שלו עומד בכיכר קייב גם היום.סבורני שרב לא מודע על מעשיו "הגיבור" בתולדות עם יהודי.ממליץ לרב לעיין בספרים,בין היתר בספר מפורסם של סוופר רוסי גדול גוגול,בשם "טרס בולבה" זה מקומם שרב שאין לא שום רקע בנושא יוצא בהכרזה מסוג זה. ברוך, ליכודניק ותיק.
המשך 21:47 08.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נו באמת
@ הרב לא כתב על רוסיה, אלא על אירן
10:47 09.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
צביקה
@אין ספק שכולנו יודעים שחמלינצקי רוצח ארור רק באוקראינה הוא רצח א-לפי י'הודים
17:40 10.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עד שתכלה מלכות הזלה
למגיב למס' 15, אגב סתם כך, הסילוף הידוע שאתם אומרים 'אתחלתא דגאולה' על גאולתם הכוזבת (שעליכם נאמר 'ובני פריצי עמך ינשאו להעמיד חזון ונכשלו'' ואין ספק שהמדינה עוד תתבטל לפני משיח, כמפורש...
למגיב למס' 15, אגב סתם כך, הסילוף הידוע שאתם אומרים 'אתחלתא דגאולה' על גאולתם הכוזבת (שעליכם נאמר 'ובני פריצי עמך ינשאו להעמיד חזון ונכשלו'' ואין ספק שהמדינה עוד תתבטל לפני משיח, כמפורש בהרבה חז"ל). סתם שתדע נשמה יקרה, שהמושג אתחלתא דגאולה, הפירוש האמיתי (לפני שסילפתם אותו), מדבר רק על שנה אחת בלבד, השנה השביעית שזה שמיטה, שע"ז נאמר שאותו שנה יהיה אתחלתא דגאולה, ומוצאי אותו שנה יבא משיח בן דוד, (מגילה יז עב). ובגמ' כתוב סימנים שיקרו בכל שנה מה7 שנים, והסימנים צריך לקרות "דווקא לפי הסדר", "ובששית קולות" (שזה קודם לשנה שביעית של אתחלתא דגאולה) יש 3 פירושים ע"ז, 2 מרש"י, ואחד מ'היד רמה'. 1. בששית יצאו קולות שיבא משיח בן דוד, 2. ישמעו אז בעולם קולות של שופר, 3. ישמעו רעמים מהשמיים בלי עננים וגשם. וכל ה3 פירושים לא התקיים מעולם, בשנה שלפני שנת אתחלתא דגלותא שלכם... ולגבי הסילוף שהמצאתם מעצמכם, בניגוד לפירוש הגמ' ורש'י, על שבוע שבן דוד בא, שזה לא מדבר על שמיטה ו7 שנים, כמו שרש"י פירש, אלא המצאה חדשה שלכם, שכל שנה זה 10 שנים, נמצא ששבוע זה 70 שנה, ואתחלתא דגאולה זה 10 שנים, ואחרי זה צריך לבוא משיח בן דוד, והנה מלבד מה שמופרך גם הסילוף הזה, כי כבר עברו 80 שנה מעת אתחלתא דגלותא בתש"ח, בנוסף הסילוף מופרך מהגמ' עצמה, כי רב יוסף שאל לאביי והא כמה שמיטות שקרה הסימנים האלו, ובן דוד לא בא, וענה לו אביי, שהסימנים צריך להיות דווקא כסדרן, וידוע שאביי חי רק 60 שנה, נמצא שהוא לא ראה מעולם אפילו שמיטה אחת של 70 שנה, ואיך אומר לו רב יוסף, והא כמה שמיטות הוי שזה לפחות 140 שנה, או 310 שנה?? וזה לא הסילוף הראשון שלכם, אין כמעט חז"ל שלא סילפתם אותו מפירוש הפשוט ומדברי המפרשים. לפי הרמב"ם מלכים יא, א. אתם נחשבים כופרים (אני מקוה שלפחות כפירתכם היא בשוגג).
המשך 21:41 08.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שוב תוהה
למה אתה לא קורא לגיוס בחורי ישיבות? יותר לוחמים יהיו לצהל, חדורי אמונה.
20:45 08.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
פינחס אילן
מסכים
20:33 08.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הגה"ק הרב קוק זצ"ל
1. איראן הם צדיקים ביחס לראשי שלטון הציוני, זה האמת הכואבת. חיים שם רבבות יהודים בשלווה, בזמן שאצל הציונים הלוזרים, יש פיגועים בכל תקופה, וריצה למקלטים בדרום, וילדים שגדלים בפחד עם אזעקות. (בא...
1. איראן הם צדיקים ביחס לראשי שלטון הציוני, זה האמת הכואבת. חיים שם רבבות יהודים בשלווה, בזמן שאצל הציונים הלוזרים, יש פיגועים בכל תקופה, וריצה למקלטים בדרום, וילדים שגדלים בפחד עם אזעקות. (בא נסתיר האמת מעצמנו, למה מאז 1948 נהרגו ונפצעו הכי הרבה יהודים דוקא 'במדינה שאמורה להיות הכי בטוחה ליהודים'... וכל זאת על אף שבחו"ל חיים שם יותר יהודים מאז 1948 מאשר אצל הציונים, שזה מוכיח יותר מאלף עדים את אמיתת הגמ' "אמר הקב"ה אם אתם מקיימין את השבועה מוטב, ואם לאו אני מתרי בשרכם" וכו' רח"ל.) 2. המצב אצל הציונים ממש ההיפך ממה שכתבו כל המפרשים על קבוץ גליות יחזקאל לח, ח "והיא מעמים הוצאה וישבו לבטח כולם", מלבים לח, יא, וז"ל: ואין מכינים א''ע בנשק נגד הצר הצורר אותם כי הם יושבי לבטח עכ"ל. וכן רד"ק בתהלים על הפסוק שאלו שלום ירושלים, ששלום ירושלים זה בקבוץ גליות שיהיה שלום, (בניגוד לקבץ גלויות המזוייף של הציונים שמהרגע הראשון ועד האחרון לא היה שלום בירושלים, ולא יהיה שלום)
המשך 19:09 08.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שוליית הנפח
אתה שטוף מוח ותלוש כמה שילמנו בשואה כולם היו נחסכים אם האדמורים שלך לא היו נתלים במדרשים ארכאיים מופרכים. והיו מבינים כי אם הקב"ה בחר דווקא בחלוצים חילוניים שינפיקו בארץ ישראל צליילים של גאולה קול התור והזמיר הם צרכים למהר ולדרבן את כל חסידיהם והם בגלל הדעות שלך מנעו מצאן מרעיתם לברוח במועד לארץ ישראל . מאז סוף מלחמת העולם אתה יודע כמה אנשים נטבחו בגלל שלא היה להם עורף בטחוני וריבוני אם לא הייתה לנו מדינה היינו גרוע מהם היו טובחים בנו בכל ארץ ולא רק שלא הייתה לנו כל תוחלת והיה חילול שם שמיים נורא .אויל עכשיו אפילו באמריקה מתעצמת האנטישמיות וכבר טובחים ביהודים ולך תדע מה הלאה. בקיצור בז לך הקב"ה לא אתכם מדינת היהודים עם כל חסרונותיה צומחת וגודלת למעצמה והיא אכן אך האתחלתא עם כל חולאיה
19:42 08.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
האמת כואבת למסלפים!
א. כמה עלוב ומצחיק, בכל פעם שיש דיווח על אנטישיימי שירק על יהודי בחו"ל, מיד כל הציונים המתוסכלים נעמדים ואומרים שצריכים לעלות לארץ, ומאידך כשיהודים נהרגים או נפצעים אצל הציונים, אני לא רואה את הציונים הלוזרים מודים שצריכים לעבור לחו"ל... ב. האנטשימיות נגד החרדים והיהדות, מתגברת דווקא בא"י משני כיוונים. בחו"ל יש רק שנאה אחת מהגויים, ובארץ יש שני שנאות, הן שנאת הערבים, וזה מגיע לפיקוח נפש, והן יותר מזה "גדולה שנאת עמי הארץ, משנאת אומות העולם לישראל". ג. ומה שאתה צריך להבין, שע"פ היהדות וההלכה, אם אחד נהרג בלי שהתגרה ברוצח, ובלי שנכנס למקום סכנה, הרי זה גזירה משמיים, ולכן ברור לכו"ע שכל היהודים שנהרגו בשואה זה גזירה משמיים, (בלי לדבר על חלקם של הציונים בשואה, כמו שהוכח מעל כל ספק מעד ראיה בספר 'מן המיצר'), משא"כ אלו שנהרגים בגלל ויכוח מי ישלוט על הארץ, ואיזה דגל מטופש יונף בארץ,צבשעה שאסור לנו בכלל לשלוט עליה עד ביאת המשיח, הרי שאז דם הנהרגים עליכם הציונים, וכן המכניסים עצמם למקום סכנה ונהרגים בהתנחלויות, ברור שזה בגלל שהכניסו עצמם למקום סכנה, להתגרות ברוצחים, ומתחייבים בנפשם. ומצות ישוב א"י לא דוחה פיקוח נפש, ולא דוחה כל התורה כולה. ד. ובכלל כל השלטון הציוני העלוב, אסורה הלכתית מפני הרבה טעמים, 1. כגון איסור כיבוש א"י עד ביאת המשיח, לפחות 8 פוסקים מגדולי הדורות פוסקים זאת בשו"ת שלהם, על 'לא יעלו בחומה'. (ואף אחד מנביאי הבעל הציוני של דורנו או הדור הקודם, לא יכול לחלוק על היעב"ץ, רבי אשתורי הפרחי, וכו') 2. ובנוסף יש עוד איסור שלא ידחקו הקץ. וכתב הרמב"ן שלכן לא רצו שאר השבטים לעלות, על אף שהיה להם רשות מכורש, ושם היה מדובר בפקידה אמיתית ע"י עזרא הנביא, וידעו ברור מהנביא שהגלות רק ל70 שנה, ובכל זאת לא רצו שאר השבטים לדחוק הקץ. הרי שלפי הרמב"ן עצמו, איסור דחיית הקץ, נשאר אפילו כשיש רשיון מלכויות. וזה קאי על עלייה מרובה של יהודים לא"י. 3. ומה שאתם מסלפים את הרמב"ן, כביכול אוחז שיש כיום מצות כיבוש א"י, מי מבין יותר טוב את הרמב"ן, אתם הכופרים או הרשב"ש הק' צאצא של הרמב"ן? שהסביר שלהרמב"ן יש רק מצות ישוב א"י גם בגלות, אבל לא מצות כיבוש, כי ההיפך יש איסור כיבוש א"י בגלל הג' השבועות. וזה מפורש מהרמב"ן עצמו, כשכותב שיש מצות כיבוש בכל הדורות, לא כותב שזה כולל בזמן גלות, משא"כ בהמשך דבריו כשכותב שיש מצות ישוב א"י, על זה כותב שזה כולל גם בזמן גלות, ואם כוונתו שיש מצות כיבוש גם בזמן גלות, אז כ"ש שיש מצות ישוב בזמן גלות, ולמה רק לגבי מצות ישוב הוא מוסיף שזה אפילו בזמן גלות, ולמה לא חידש יותר מזה שאפילו מצות כיבוש מתחייבים בזמן גלות? (ושלא לדבר שהרמב"ן עצמו קיים את מה שאחז ועלה לא"י בתור יחיד ולא כחומה, אבל מעולם לא הרעיש את תלמידיו, ולא התחיל לעשות פעולות לכבוש א"י, ולפי המסלפים הרי שהוא עבר על מצוה זו, ואין לטעות ולענות שהוא לא קיים המצוה, בגלל שהוא לא יכל, כי זה היה מסוכן באותם ימים למרוד במלכות, כי ההיפך זה בדיוק מצות כיבוש, להלחם עם הגויים ולכבוש מידם א"י). ופשוט שכוונת הרמב"ן שיש מצות כיבוש בכל הדורות שאינם זמן גלות, כגון מזמן יהושע מכניסת ישראל לארץ אחרי מצרים, ובבית ראשון, ובבית שני, וכן מסביר ר"ח פלאג'י יו"ד סי' מ"ח, את הרמב"ן, שמצות כיבוש להרמב"ן היא בכל הדורות שלא היה גלות. והדברים פשוטים. ודברי הרשב"ש ור"ח פלאג'י מפריך את הרבנים הציונים שגילו פנים שלא כהלכה וסילפו את הרמב"ן, כביכול אוחז שיש כיום מצות כיבוש. מי מבין יותר טוב את הרמב"ן, הרשב"ש ורבי חיים פלאג"י, או הרבנים ה... שלכם?.. 2. וכן כל המפרשים אומרים שא"י תהיה וצריך להיות ביד ישמעאל עד ביאת המשיח, מהרש"א ב"ב עג ע"ב, רד"ל בראשת רבה נו. והרד"ל מביא גם הזוהר המפורסם, שהשם נתן לישמעאל את א"י, והם יעכבו את ישראל מלחזור לא"י עד שיגמר זכותם, וכשיגמר זכותם יבא המשיח, הרי שכיום הארץ צריכה להיות לישמעאל. (ולכן יש פיגועים וכל הבעיות איתם, כי אתם מנסים לקחת מהם קודם הזמן את א"י). 3. וכן אסור לכבוש א"י על מנת להניח ע"ז בתוכה, ואדרבא צריך כל יהודי להלחם שישמעאל ישלטו כיום בארץ, ואז אין לנו עבירה שאנו מניחים ע"ז בא"י, כי זה לא ברשותנו, משא"כ עכשיו שהארץ כביכול ביד הערב רב היהודי, שמניחים הע"ז, ומכשילים באביזרייהו של יהרג ואל יעבור כ"כ הרבה יהודים, כי בא"י זה הלכה מיוחדת כשהיא ביד יהודים אסור להניח ע"ז אפי' לרגע, (רמב"ם ע"ז פ"י ה"ו). ובנוסף גידוע ע"ז קודם לכיבוש א"י (ע"ז מה ע"ב). ורק אחרי הגידוע כובשים א"י, ואחרי הכיבוש מבערים הע"ז לשרש אחריה. 4. גם אם היינו בזמן הבית, ונניח שא"י אינו ברשותינו ומצוה לכבוש הארץ, גם אז אסור לצאת למלחמת כיבוש בלי סנהדרין ואורים ותומים, כמו שנפסק באגרות משה חו"מ ח"ב סימן ע"ח, שצריך לשאול סנהדרין ואו"ת גם במלחמת מצוה. והיוצא למלחמה בלי לשאול באו"ת וסנהדרין הרי שכל הנהרגים דמם על ידיו. 5. טיפת דם יהודי יותר שווה מדגל כחול לבן עלוב, וזו בדיוק הסיבה למה היה אסור להקים מדינת ישראל על חשבון 6000 יהודים, שנהרגו ב'מלחמת השעבוד' (בלשונם 'מלחמת העצמאות'), תפנים שתאוות שלטון, ודגל כחול לבן, אינה חשובה מ6000 יהודים שנהרגו אז בהקמת המדינה! קול רבבות חיילים שנהרגו בשביל כלום, בשעה שאסור כיום לכו"ע לכבוש א"י זועק מהאדמה!!! 6. בנתייים המקום שנהרגו ונפצעו בו הכי הרבה יהודים מאז שנת 1948, זה לא באיראן ולא ברוסיה, אלא אצלכם במדינתכם העלובה, שהוקמה על חשבון דם יהודי!!
21:05 08.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עמדין
כיוון שאתה הוא משה אהרון, אז מדוע צריך לחזור על אותם הבלים בשינוי השם,דבריך הם גיבובי שטויות בכל שם וחניכה דאית לכו
02:04 09.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לעם-דין
שמך כנראה מושאל ואתה כגלום בשם שבחרת, דן את עם ישראל רק בפרספקטיבה אחת של דין. - אתה צריך הכשרה גם בצד האחר של שלוש עשרה המידות - הרחמים והחסד . מבחינה זו אתה נכה. יקירי תוכל לתקן זאת באיצטלא של "שוליית נפח 2". יום אחד תהיה מוכן לקנות כינוי זה בהרבה הרבה כסף - ותרתי משמע. באהבה של אמת שוליית הנפח הוא משה אהרון
11:41 09.03.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר