אחרי שריקות הבוז: "מחזק את נשיא המדינה" | צפו - סרוגים

אחרי שריקות הבוז: "מחזק את נשיא המדינה" | צפו

בכנס לציון 40 שנה לפטירת הרצי"ה, בחר נשיא המדינה הרצוג להתייחס למקרה המוות של הפלסטיני בן ה-80. כעת הוא מקבל חיזוק מח"כ גלעד קריב

author-image
אחרי שריקות הבוז: "מחזק את נשיא המדינה" | צפו
  מחזק. קריב (צילום: נועם מושקוביץ/ דוברות הכנסת

ח"כ גלעד קריב בחר לפתוח הבוקר (רביעי) את הדיונים בוועדת החוקה בחיזוק לנשיא המדינה יצחק הרצוג, לאחר שחטף אמש שריקות בוז בכנס של הרצי"ה, בו בחר להתייחס למקרה המוות של הפלסטיני בן ה-80.

"מחזק את ידיו נשיא המדינה על הדברים שאמר בכינוס לזכרו של הרב קוק ועל התייחסותו למקרה המצער של מותו של הקשיש הפלסטיני", פתח קריב.

צפו בבוז להרצוג באזכרה לרב צבי יהודה:

עוד אמר קריב: "הצטערתי לראות את התגובות שבהן נתקלו דברי הנשיא. שמחתי לראות שלהערכתי רוב יושבי האולם הביאו את הערכתם לנשיא והשאירו את קריאות הביניים כמיעוט. למרות הבדלתי ההשקפות ביננו גם בסוגיה הזו, הציפייה שנדע לבדוק את עצמנו במקרים שבהם מעשים שלא ייעשו – נעשים. זה משותף לכל חלקי החברה הישראלית. עקרון היסוד במסורת היהודית הוא בנפול אויבך אל תשמח".

עוד באותו נושא

"יש לנו אחריות גדולה על הדורות הבאים" 

הרצוג אמר אמש בכנס: "מילותיו של הרב צבי יהודה תקפות ביתר-שאת גם היום. רק לפני ימים אחדים שמענו על מקרה טראגי, שבו עמר אסעד בן ה-80, מצא את מותו באירוע שצריך להיות תמרור אזהרה בפני כולנו. המוסר היהודי אינו יכול להכיל או להיות אדיש לכך. דבריו הנכוחים, הנוקבים, המדויקים של הרב צבי יהודה מחייבים גם היום. "והיה מחניך קדוש", הוא ציווי יסוד שאל לנו לחרוג ממנו."

הרצוג, אמש (צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)

למרות שחלקים שרקו נגד דברי הנשיא, אחרים בקהל ניסו להשתיק את הרעש ואף מחאו כפיים לדבריו של הרצוג, שחזר על דבריו שכל אדם נברא בצלם, מה שגרר מחיאות כפיים מהקהל הרחב, שלא אהב את המחאה של בודדים באולם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הייתי שם. התביישתי...
הייתי שם | 16-02-2022 10:50
הייתי שם. התביישתי בשריקות הבוז של המעטים, למרות שהנשיא בחר שלא בחכמה וחוסר רגישות מכוון לדחוף את הנושא לשם. אבל אחרי הכל צריך להבין מה גרם לסלידה מדבריו. כולנו אוהבי כל אדם שנברא בצלם, והנשיא לא זקוק לחנך אותנו לכך. הבעיה היא ההקשר. החיילים לפי התחקיר בסך הכל נהגו כהוגן. אולי היה מקום להיזהר יותר אבל העליהום הציבורי שהשמאל תופס על הנושא רחוק מלהיות הגון ומוסרי. יש כאן הכפשה של חיילים הרבה מעבר לפרופורציות וזה המ שכואב. הלוואי שעשירית מכך היו מעלים כלפי המקרה המצער של אהוביה סנדק.
2
הרבי
נועם | 19-02-2022 10:34
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף
3
נשיא המדינה הרוויח...
שירה | 20-02-2022 14:40
נשיא המדינה הרוויח ביושר את שריקות הבוז .הן מגיעות לו בגין חוצפתו להאשים חיילים על לא עוול בכפם. ואם אתה קריב ,עוכר ישראל הייתה שם ,היה צריך להעיף אותך לכל הרוחות.