אלפי בחורי ישיבות סרוגות צעדו לחיזוק הרבנות הראשית - סרוגים

אלפי בחורי ישיבות סרוגות צעדו לחיזוק הרבנות הראשית

הישיבות הסרוגות הגיעו היום לצעוד למען חיזוק הרבנות הראשית. הרבנים הראשיים לישראל השתתפו וגם הרב צבי טאו ותלמידיו. "יש לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית"

author-image
אלפי בחורי ישיבות סרוגות צעדו לחיזוק הרבנות הראשית
  (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)

על רקע חוק הגיור ורפורמת הכשרות, אלפי בחורי ישיבות סרוגות השתתפו היום בצעדה לכבודה של הרבנות הראשית בירושלים, בעקבות מה שהם כינו "פעולותיה של הממשלה להחלשתה של הרבנות ופגיעה בסמכותה".

הצעדה יצאה מגשר המיתרים בירושלים, ובמקום נערכה עצרת קצרה בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף ונשיא בית הדין הגדול הרב דוד לאו.

עוד באותו נושא

צמצום סמכויות הרבנות: טיוטת חוק הגיור נחשפת


33

המארגנים של העצרת הם תלמידים של הרב טאו, שהגיע גם הוא להשתתף בהפגנה, ויחד איתו ראשי ישיבות שהם תלמידיו, ובהם הרב צבי קוסטינר ממצפה רמון והרב חיים גנץ מישיבת תל אביב.

הצועדים בגשר המיתרים (אוליביה פיטוסי/פלאש90)

הרב לאו בעצרת לחיזוק הרבנות (אוליביה פיטוסי/פלאש90)

הראשון לציון הרב יצחק יוסף התייחס בדבריו לתפקידה של הרבנות הראשית מאז הוקמה על ידי הרב קוק זצ"ל לשמור על קיום ההלכה בכל ענייני החיים הציבוריים ואת עמידתם של הרבנים הראשיים לדורותיהם על משמר יהדותה של המדינה.

ראש בית הדין הגדול הרב דוד לאו ציין בדבריו את ההלכה כי ארון הברית, עליו מדובר בפרשת השבוע, איננו יכול להתקיים אלא כאשר ישנם בתוכו לוחות הברית והסביר כי גם מדינת ישראל, כמסגרת מעשית-לאומית חייבת לשמור על מהותה הפנימית כמדינה יהודית באמצעות הרבנות הראשית.

 

הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה, הדגיש את חשיבות סמכותה הלאומי של הרבנות הראשית והבהיר כי מתן סמכות לרבנים מקומיים בנושאים כגון גיור או מתן כשרות מחוץ לתחום כהונתם בניגוד לעמדת הרבנות איננו מחזק את הרבנות. הרב הלוי הוסיף ואמר כי זהו חילול ה' גדול שמי שאנשי מעש, שמופקדים על עולם החול, מתיימרים לקבוע את סדרי פעולתה של הרבנות הראשית לישראל המופקדת כל תחומי הקודש.

עם סיום ההתכנסות יצאו המשתתפים לעבר משרד ראש הממשלה שם התקיימה באותה שעה ישיבת הממשלה במקום התקיימה עצרת סיום בהשתתפות רבה של צפת הרב שמואל אליהו שאמר כי "אנו נמשיך להיאבק לא רק כאן ולא רק עכשיו אלא גם הלאה. נמשיך לומר שבאנו לפה להקים מדינה יהודית ולא מדינת כל אזרחיה"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
הציוויון היהודי של...
כלל ועיקר | 30-01-2022 22:45
הציוויון היהודי של המדינה לא יכול ולא צריך להיות הלכתי-אמוני, אלא מבוסס על התרבות, השפה העברית, ארון הספרים, וההיסטוריה. החלקים ההלכתיים-אמוניים הם חלקם של מעטים וצריכים לקבל אופי קהילתי ולא ממלכתי. זכותו של הרוב לקבוע למי יש חלק בעמו. הרוב חוקק את חוק השבות הקובע מיהו יהודי! הרוב חוקק חוק חינוך חובה! חוק גיוס חובה! חוק שיווי זכויות האישה! המוציאים עצמם מהכלל כופרים בעיקר.
דברי הבל
אלכס וינשטוק | 02-02-2022 17:37
במחילה אתה מבולבל לחלוטין אינך יודע להבדיל בין יהדות כדת לבין אזרחות ישראלית. ביהדות כדת קובע רק בורא עולם והתורה וההלכה ואף אחד אחר לא. אין לך שטות יותר מוחלטת מלבוא ולומר שרוב העם קובע. לפי ההלכה גר חייב לקבל על עצמו את כל המצות ואם אינו מקבל או מקבל רק חלקית הגירות אינה תופסת. כל הקשקושים שהזכרת אינם קשורים ליהדות ולהלכה. מדהים שיש כאלו שאינם מבינים דברים כה פשוטים.
. אתה נושך...
שי | 31-01-2022 15:00
. אתה נושך את היד המאכילה אותך. מי שעובד, מלמד, מגדל, שומר, מרפא אותך הם ציונים חילונים לגמרי. תפקיד החרדלים מסתכם בלירוק על חיילים, לנקב צמיגי ג'יפים ולשרוף משפחות על ילדיהן.
צביון.לא ציוויון....
תולי | 31-01-2022 7:54
צביון.לא ציוויון.
כלל התרבות...
כלל ועיקר | 30-01-2022 23:50
כלל התרבות האנושית היא היא הנצח. סוד הפרדס הוא שהבורא שבת ואינו מתערב. האנושות כולה מחפשת הדרך אל הנצח מתוך שימור הידע והתרבות האנושית כולה. התחפרות באמונות תפלות וקיבעון עד לא מאפשרת צמיחה.
התבלבלת
צבי יהודה | 30-01-2022 23:29
התכוונת לכתוב כופרים בעקר, משום שהתרבות שלכם היא תרבות עקרה של חורבן ומוות ,תרבות ללא המשך ,תרבות של דילול ,אתם עץ יבש ,סריסים
2
מדהים יישר כוח
אזור תל אביב והמרכז | 30-01-2022 23:18
פשוט נפלא האמת תנצח אשרינו שאלה רבותינו
3
לא ישיבות הסדר,...
ארן | 31-01-2022 8:05
לא ישיבות הסדר, רק ישיבות הקו, רב טאו ותלמידיו ואיתמר בן גביר! זה אומר הרבה על ההפגנה ועל הרבנות ועל ההסתכלות של רוב רובו דל הציונות הדתית בכלל ! חזק ואמץ מתן כהנא!
4
הרבי
נועם | 31-01-2022 10:13
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף
5
מתי הם יצעדו לבתי התמחוי לדאוג ולסעוד לרעבים
משה אהרון | 31-01-2022 12:19
ולחולים ......
6
הרב טאו ווחבר מרעיו ותלמידיו
משה אהרון | 31-01-2022 12:22
מקעקעים ומכרסמים באתחלתא........
אלחנן שפתיים ישק
משה אהרון | 31-01-2022 16:03
ואם הייתי רוצה להוסיף הייתי גם אומר שלא בכדי ביכר הקבה להביא עלינו האתחלתא באמצעות מכנה משותף רחב ככל האפשר .ולא באמצעות הנהגה דתית .והכל על מנת ליצור אחדות הגם שברירית כי בלעדי סיפוח כל נידח .אין גאולה ואלה החרדים והחרדלים במעשיהם ובהתנהגותם מרחיקים רבים מבני ישראל
בקהל לא נראה...
אלחנן | 31-01-2022 14:57
בקהל לא נראה סרוג אחד רק חרדלים ותלמידים מגוייסים מהקו. כל מי שישר דרך מבין שהתפקיד הציוני של היהדות הוא לקרב את זרע ישראל ולאפשר כשרות ממלכתית. ולא לגרש ולהרחיק מאות אלפי חסרי דת ולספק כשרות חראדית עושקת.
7
ולרב טאו ולסקציית ה"קו" - קו לקו
משה אהרון | 31-01-2022 16:57
עסקו בתרומתי אומר הקבה והניחו לי כל השאר. בסד. בפתח פרשת תרומה ביקש הקבה לרמז על האבחנה בין תרומה לבין תרומתי. תרומה היא לכל עניין חומרי המשכן : החל מהכסף והזהב ועד שאר חומרים . לפיכך לעניין אלו ההגדרה היא - תרו- מה. דהיינו תורו מה ליתן מכל אלה החומרים שפורטו למשכן. מנגד תמיד זכרו את התרומה המשלימה והכי חשובה . והיא בבחינת תרומתי. [תרומה שלי המועדפת בעיניי] התרומה המועדפת על הקבה. ומה היא אותה התרומה בבחינת תרומתי אותה שמאת כל איש אשר ידבנו ליבו. אל תקרא רק ידבנו ליבו. אלא גם ידאבנו ליבו. כלומר יכאב לו ליבו למראה אחיו הנזקקים. החלכאים והנדכאים והוא נחלץ לתרום בעבורם ובמענה מידי. זו התרומה העליונה והכי חשובה . והקבמכריז עליה בבחינת : תרומתי . התרומה שלי אותה שמועדפת בעיניי ובעניין זה של תרומתי אין רק את העניין של תרו- מה . כלומר בדקו מה חסר לנזקק. אלא היו עוד רגישים לחוש לעניין המתי היו עם יד על הדופק בבחינת גם תרו- מתי [תרומתי] לתן מענה בזמן מידי ודחוף על מנת לא לפספס את המועד את המתי. משה אהרון
8
כן? ואיפה בחורי...
בני | 31-01-2022 22:10
כן? ואיפה בחורי הישיבות החרדיות? הרי מרבית עובדי הרבנות לא אוכלים בכלל את הכשרות שהם נותנים. והישיבות הציוניות הכי פחות מעניינות את אנשי הרבנות.
9
מצעד ...
זה ימין או סמול קיצוני???? | 03-02-2022 20:28
מצעד הבטלנים!! חבורת בולשביקים קיצוניים. להפריט!! שוק חופשי! סוף לרגולציות ושלטון הפקידים!