ראיתי מאמרו החריף ביחס לשר הדתות מר מתן כהנא הי"ו שפרסם בסרוגים, ובתוך הדברים ראיתי מה שכתב אודותיי, וז"ל: הרב חיים אמסלם יצ"ו שהמציא יש מאין דבר שלא נשמע בישראל ממשה רבינו עד היום, המושג 'זרע ישראל', ועל בסיסו מגייר כל מבקש, תוך אי הבנה יסודית של המקורות שהוא עצמו ציין בספריו.

ואני מתפלא על כבודו שחכם הוא בתורה, איך כותב ומפרסם דברים כאלה מילתא דעבידא לאיגלויי כאילו כל העולם עיוורים וסומים, וכי אנכי המצאתי את המושג "זרע ישראל" מדעתי ומחדרי בטני.

הרי מרן הרב עוזיאל זצ"ל, בתשובותיו הרבות בענייני גיור, הביאו וביססו, וקדמו בזה גם הרב קאלישר זצ"ל, וקדמם ברעיון ההגיוני והבריא לעשות הבדלה לטובה בין גוי דעלמא לבין גוי צאצא יהודים הבא להתגייר.

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

הרב שמואל אליהו על רפורמת הגיור. ארכיון

כפי שכתב הרשב"ש בתשובתו הידועה בסי' שס"ח, שהבא להתגייר מצאצאי האנוסים, אף שבא לסיבה צריך לקבלו, ועליו נאמר 'אם תוציא יקר מזולל כפי תהיה', והם הם הדברים, שזה הגיון פשוט להפריש בין זרע ישראל לבין סתם גוי.

ואף הרב אלישיב בעצמו, שהוא מבעלי החומרא הסכים לזה, ועל כגון כל זה נאמר למה לי קרא סברא הוא? שזה סברא פשוטה וראה בפרק הנקרא זרע ישראל בספר זרע ישראל, אמנם תיתי לי ונתפשט המושג האמיתי הזה הרבה, ולא פסיק מפומייהו דאינשי, תיתי לי וכל חיך אומר לי לי.

אך מה שכתב שעל בסיסו מגייר כל מבקש, אמינא ולא מסתפינא, רבי אליהו חזור בך וחזור בתשובה על דברי השמצה זו. ומעולם לא עשינו גיור שלא קדם לו למידה, רצון אמיתי וכנה, להצטרף לדת ישראל, במילה, וטבילה, וקבלת מצוות כדין, בבית דין כשר ומקווה כראוי לכתחילה.

האם בעטיו של מאבק אידאולוגי רעיוני ופוליטי הותרה הרצועה, וגם תלמידי חכמים יאמרו ויכתבו דברים שלא כדבעי?

ומה שכתב שבנו מחבר קונטרס להוכיח אי הבנה וכו' אדרבה ואדרבה ניתי ספרא וניחזי, כי בינתיים כל הכותבים שכתבו על דברי את כולם נשא הרוח, ודבריהם מהבל ימעטו.

לאהבת התורה וחביבותיה דמר דנתיו לכף זכות, שיתכן ובעידן ריתחא נכתבו הדברים כפליטת קולמוס שלא מדעת בעלים, ואני אומר לך רבי חזור בך.

החותם בברכה, הרב חיים אמסלם

=======

הרב חיים אמסלם הוא מחבר הספרים: זרע ישראל, מקור ישראל, שארית ישראל, מזרע ישראל, ואהבתם את הגר, עמך עמי, נדחי ישראל יכנס, ושאר הספרים העוסקים בעניני גרות וזהות יהודית.