תיאור מצמרר: 'קיבצתי נדבות בגיל 7 תוך סיכון חיים' - סרוגים

תיאור מצמרר: 'קיבצתי נדבות בגיל 7 תוך סיכון חיים'

בדיון מצמרר בכנסת, נפתלי אמבש סיפר לוועדה לזכויות הילד כיצד נשלח לקבץ נדבות החל מגיל 7 ואמר כי יותר התעניינות מצד הנהגים וגורמי המדינה שפגש הייתה יכולה להוביל לחשיפה מוקדמת יותר של הכת

תיאור מצמרר: 'קיבצתי נדבות בגיל 7 תוך סיכון חיים'
  צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

תיאור מצמרר: הוועדה לזכויות הילד דנה היום (שלישי) בנושא ניצול ילדים לקיבוץ נדבות, ביוזמת ח"כ עאידה תומא סלימאן ובהצעה לדיון מהיר בנושא "טיפול המדינה בתופעת הימצאות ילדים מקבצי נדבות בצמתים בצפון הארץ וברחבי המדינה בכלל" – של חה"כ ענבר בזק, מוסי רז, יעל רון בן משה, אבתיסאם מראענה, לימור מגן תלם ושירלי פינטו קדוש.

נפתלי אמבש, אחד מילדיו של דניאל אמבש, הגיע לוועדה להעיד כיצד נשלח לקבץ נדבות כבר מגיל 7, ללא מים או מזון, ולעתים תוך סיכון חיים של ממש. אמבש תיאור בעדותו מקרים שונים בהם נתקל באדישות מצד הנהגים, גורמי המשטרה והרפואה, אשר יותר התעניינות מצידם הייתה יכולה להביא לחשיפה מוקדמת יותר של מה שכונה לימים 'הכת המתעללת'.

בהמשך דבריו חזר והדגיש כי "האנשים הנורמליים" שלא היו חלק מהכת ולא עשו משהו, היו חלק מההתעללות ומהטראומה המשנית. עוד אמר בהמשך כי חקירה של הילד במשטרה היא לא דרך להגיע לחקר האמת, שכן עם כל הכבוד ללחץ שזו יכולה לייצר, יש לזכור היכן מופעל לחץ אמיתי על הילד ומדוע לא יספר על כך.

יו"ר הוועדה, ח"כ מיכל שיר, הודתה לנפתלי אמבש על עדותו ועל הכוחות הנפשיים שהצליחו להביא אותו למקום בו הוא נמצא, ולאחר מכן סיכמה את הדיון. לדבריה, "מדובר בתופעה חמורה שחושפת את הילדים לניצול קשה והתעללות על ידי שולחיהם והן לסכנות רבות בכבישים ובצמתים".

"הוועדה קובעת שהעובדה שאין נתונים מספריים על התופעה, במיוחד לגבי מקבצי נדבות תושבי ישראל, מדאיגה ומוכיחה שחסר גורם מתכלל לטיפול הוליסטי בילדי ישראל. אנחנו מדינה בגודל עיר, עשרה מיליון תושבים, וניהול העיר כושל. כמו בכל נושא אחר שבודקת הוועדה לאחרונה – ילדי אסירים, ילדים יתומים – קיים פה חוסר מחפיר בנתונים" נאמר בהודעת הסיכום של הדיון.

עוד נאמר כי "הוועדה מודאגת מכניסתם של גורמי פשע לתחום ומבקשת להגביר את פעולות האכיפה מול שולחי הילדים. זו יכולה אף להיות נקודה דרכם להשיג מידע לטיפול בארגוני הפשיעה במגזר הערבי, למשל. הוועדה מבקשת לקבל את מתווה הפיילוט שגיבשה המשטרה וקוראת לכתוב נוהל ברור ומסודר שיקבע את דרך הטיפול בקטין מקבץ נדבות ואת תחומי האחריות של כל הגורמים , בהקדם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו