ארה"ב: אין מספיק אכיפת סחר בבני אדם בישראל - סרוגים

ארה"ב: אין מספיק אכיפת סחר בבני אדם בישראל

בדיון של הוועדה לענייני עובדים זרים בכנסת, בה עסקו בסחר בבני אדם בדגש על עובדים זרים, שגרירות ארה"ב ציינה כי אין מספיק אכיפת סחר בבני אדם בישראל

author-image
ארה"ב: אין מספיק אכיפת סחר בבני אדם בישראל
  (צילום: נועם מושקוביץ\דוברות הכנסת)

בדיון מיוחד של הוועדה לענייני עובדים זרים בכנסת, אשר התקיים היום (שלישי) ועסק בסחר בבני אדם בדגש על עובדים זרים, אמרה יו"ר הוועדה, ח"כ אבתיסאם מראענה: "ישראל במצב לא טוב במאבק הזה. אני מתכוונת לשפר את המצב ולפעול למען העלאה בדירוג הבינלאומי. עלינו לשאוף להיות אנושיים יותר".

ראש המחלקה הפוליטית בשגרירות ארה"ב בישראל, בריאן גרים: "אנחנו תומכים במאבק ישראל בתופעת הסחר בבני אדם". עם זאת, ציין כי בדו"ח האחרון מחלקת המדינה של ארה"ב העוסק בסחר בבני אדם, ירדה ישראל בדירוג הבינלאומי. "אין מספיק כוח אדם לאכיפת איסור הסחר. כרגע יש רק תקן אחד למשטרת ישראל", אמר גרים.

(צילום: נועם מושקוביץ\דוברות הכנסת)

בתגובה אמרה מנהלת המאבק לסחר בבני אדם במשרד המשפטים, עו"ד דינה דומיניץ כי בכל מחוז של המשטרה ימונה רפרנט לענייני סחר בבני אדם. בתגובה תהתה יו"ר הועדה ח"כ אבתיסאם מראענה: "מדוע הדבר קורה רק עכשיו?". דומיניץ השיבה: "עלות תקציבית גבוהה".

סוגיית הפועלים הפלסטיניים

גרים ציין כי הממשל האמריקאי מברך על כך. "גם הקורונה והבידודים החמירו את התופעה וגרמו לכך שעובדים זרים, בעיקר בתחומי החקלאות והסיעוד הוחזקו בתנאי מגורים לא הולמים", הוסיף.

(צילום: נועם מושקוביץ\דוברות הכנסת)

יו"ר הוועדה, ח"כ אבתיסאם מראענה: "אני קוראת למשרדי הממשלה לפעול להרחבת כוח האדם בגופי האכיפה והפיקוח, הוספת פקחים ושוטרים שיוכלו לזהות ולאכוף במקרים של הפרות קשות ואף לאתר קורבנות סחר. יש לפעול בהקדם להקמת הצוות הבין-משרדי המשותף שיעסוק באכיפה בנוגע לסחר בהיתרים של פועלים פלסטיניים".

יו"ר הוועדה העלתה את נושא הילדים הפלסטיניים העוסקים בקיבוץ נדבות בכבישים, כתוצאה מהחמרת המצב הכלכלי בישראל וברשות, ודרשה ממשטרת ישראל לקבל תוצאות פיילוט שנערך בטיפול בסוגיה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרבי
נועם | 27-12-2021 15:53
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף