ועידת האקלים: בנט ינאם היום, האם יגיעו להסכמות? - סרוגים

ועידת האקלים: בנט ינאם היום, האם יגיעו להסכמות?

היום ייפתח החלק המרכזי של ועידת האקלים בגלאזגו, עם תחילת הנאומים והמפגשים של ראשי המדינות בדרג גבוה. הנציגים מקווים להגיע להישגים, על רקע הנתונים המדאיגים

ועידת האקלים: בנט ינאם היום, האם יגיעו להסכמות?
  (צילום: חיים צח/ לע״מ)

לאחר שאתמול נחתו מנהיגים רבים בגלאזגו לוועידת האקלים הבינלאומית, היום היא מחממת מנועים, עם טקס הפתיחה, הנאומים והמפגשים הראשונים בדרג גבוה של מנהיגי המדינות.

ראש הממשלה נפתלי בנט, צפוי לנאום היום ולהציג את החזון הישראלי בנוגע למלחמה בהתחממות הגלובלית.

עוד באותו נושא

בנט: 'למדנו בדרך הקשה שהעברת שטחים לא עובדת'


7

"משבר האקלים נוגע לחיים של כולנו, וגם לחיי ילדינו ונכדינו. זה בנפשנו, ולכן אנחנו נדרשים לזה במלוא הנחישות", אמר בנט. "ישראל היא אומת החדשנות, וביכולתה לתרום לעולם מהכישרון ומהיצירתיות שיש רק לנו. עם היעד החדש, ישראל מתייצבת לצד מדינות העולם המפותחות שכבר פועלות להשגת היעד של 0 פליטות, ומאשררת את מחויבותה להסכם פריז ולהסכמות הבינלאומיות בנושא. אנחנו מתגייסים לטובת האתגר העולמי, מייצרים פתרונות טכנולוגיים ונרתמים כדי להשיג יעד חשוב זה".

אפס פליטה בתוך 30 שנה

בנט, ביחד עם שרת האנרגיה קארין אלהרר, סיכמו על קביעת יעד לאומי של צמצום פליטת הפחמן, כך שעד שנת 2050 המדינה תגיע למצב של אפס פליטת גזי חממה. צעד זה הוא המשך ישיר ל"חבילת האקלים" שאישרה ממשלת ישראל בתחילת השבוע, במסגרתה התקבלו החלטות תקדימיות בעניין הטיפול במשבר האקלים.

מרבית המדינות המפותחות בעולם – אשר אחראיות ל-70% מסך הפליטות העולמי – כבר הכריזו שבשנת 2050 הן יגיעו ל-0 פליטות גזי חממה. בהן: ארה"ב, קנדה, צרפת, אוסטרליה, גרמניה, אירלנד, אתיופיה ועוד.

הממשלה מתכננת לנקוט מספר פעולות לאיפוס הפליטות עד שנת 2050:

1 פיתוח טכנולוגיות אגירת אנרגיה ("אגירה עונתית") – אנרגיה מתחדשת שתוכל לשמש לאורך כל השנה.

2. פיתוח יכולת לכידת פחמן.

3. קידום תשתיות ירוקות.

4. חיסכון באנרגיה – חינוך צרכני לחשיבות הנושא.

5. פיתוח החדשנות הישראלית – השקעה במחקר ופיתוח של יזמים ישראלים הפועלים בתחום האנרגיה הירוקה, במטרה לקדם פתרונות חדשים.

תקווה לצד נתונים מדאיגים

הוועידה השנה בגלאזגו קיבלה תשומת לב רבה יותר מאי פעם על ידי ממשלות ברחבי העולם, כאשר אנשים מתחילים להבין את עומק סכנות שינויי האקלים. על פי דוח של הארגון המטראולוגי העולמי, שפורסם אתמול, בדיוק עם תחילת הוועידה, נטען כי 2021 צפויה להיות בין השנה החמישית לשביעית ברשימת השנים החמות ביותר מאז החל התיעוד. גם השנים שלפני, מאז 2015, נחשבות לשנים החמות ביותר מאז החלו המדידות. 

בנוסף לנתונים היבשים, ניתן לראות בשנים האחרונות במו עיננו את השפעות שינויי האקלים, כאשר מזג אוויר קיצוני לכל הכיוונים מופיע במקומות שונים בעולם, עם שריפות ענק, שיטפונות, ועוד. כעת מקווים ראשי המדינות כי יצליחו להגיע להסכמה רחבה שתגרום לכך שנצליח לשמור על כדור הארץ לדורות העתיד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו