מבחן לממשלה – האם יתמכו בחוק איציק סעידיאן? - סרוגים

מבחן לממשלה – האם יתמכו בחוק איציק סעידיאן?

הצעת חוק של ח״כ אופיר סופר עולה היום לדיון בוועדת השרים, בכוונה לשים סוף לסחבת בהליך ההכרה של לוחמים נפגעי פוסט טראומה, כאיציק סעידיאן

author-image
מבחן לממשלה – האם יתמכו בחוק איציק סעידיאן?
  (צילום: אפרים דוד)

היום תעלה בוועדת השרים לעינייני חקיקה הצעת חוק המגבילה את משך תקופת ההכרה בלוחמים נפגעי פוסט טראומה לשנה אחת בלבד, שבסופה אחוזי הנכות ייקבעו לצמיתות.

את הצעת החוק, המכונה ׳חוק איציק סעידיאן׳, הגיש ח״כ אופיר סופר ועליה חתומים חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, ביניהם יו״ר הכנסת מיקי לוי.

חתם. האם יתמוך? (צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)

הסחבת שהלוחמים עוברים

תקופת ההכרה מתחילה ברגע בו מגיש הלוחם את בקשתו למשרד הביטחון ומסתיימת עם ההחלטה הסופית לגבי נכותו הנפשית. פעמים רבות ההכרה בלוחמים המעניקה להם את אחוזי הנכות ואת הטיפול הנדרש, אורכת שנים ארוכות, שנים בהן הפגיעה יכולה להחריף וכך גם ירידת האמון של הלוחמים וסביבתם במערכת.

המקרה הקיצון, הזכור לכולם כתוצאה מהסחבת של אגף השיקום, הוא המקרה של הלוחם איציק סעידיאן, אשר העלה עצמו באש בערב יום הזיכרון האחרון, מחוץ למשרדי אגף השיקום, ונאבק על חייו עד רגעים אלו. משפחתו של סעידיאן נרתמה מיידית לסיוע בהצעת החוק, המכונה ״חוק איציק סעידיאן״.

"סיפרתי לאחי על החוק והוא התרגש"

״בחצי שנה האחרונה אני פוגש הלומי קרב רבים. כולם מספרים את אותו הסיפור. אותו הדבר שקרה לאחי. במשך שנים מבקשים מהם להוכיח בכל פעם מחדש שהם נפגעו בקרב בו לחמו עבורנו. ואז הם פשוט מוותרים, או מגיעים למקרי קיצון, כמו במקרה של אחי. סיפרתי לאחי על ׳חוק איציק סעידיאן׳ של חבר הכנסת אופיר סופר והוא התרגש עד דמעות.

אני מבקש מכל שרי המשלה וחברי הכנסת להתעלות מעל פוליטיקה קטנה ולהעביר את חוק איציק סעידיאן, בשביל כל הגיבורים שנלחמים בשבילנו, וכדי שלא יהיו יותר איציק סעידיאן״, אמר אבשלום, אחיו של איציק.

עוד באותו נושא

חלה החמרה במצבו של איציק סעידיאן

ח״כ אופיר סופר, המוביל את מאבק נפגעי הפוסט טראומה כתוצאה מאירועי לחימה שחווה אף הוא פגיעה פוסט טראומטית כתוצאה משירותו הקרבי אמר: ״המציאות בה לוחמים נפגעי פוסט טראומה ששבו מן הקרב צריכים להיאבק במשך שנים ארוכות על מנת לקבל הכרה וקביעת אחוזי נכות קבועים היא בלתי נסבלת.

גנץ מבקר את סעידיאן בבית החולים (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

מצב זה מקשה מאוד על הליך השיקום של הלוחמים, פוגע במשפחותיהם ובסביבתם הקרובה ומביא להחמרה במצבם דווקא בזמן הזהב שבו ניתן להביא להישגים משמעותיים במצבם. מצבי הקיצון שאליהם מגיעים לוחמים רבים כדוגמת המקרה של הלוחם איציק סעידיאן מוכיחים כי קיצור משך תהליך ההכרה- דחוף״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו