ברקת נגד לפיד: "נאיביות של מזרח תיכון חדש" - סרוגים

ברקת נגד לפיד: "נאיביות של מזרח תיכון חדש"

בדברים שאמר הערב בכנס באוניברסיטת רייכמן, ביקר ח"כ ניר ברקת את החזון של שר החוץ לפיד: "את הזרוע הצבאית של חמאס צריך לפרק ולחסל, ולא להזרים לה עוד כסף"

author-image
ברקת נגד לפיד: "נאיביות של מזרח תיכון חדש"
  צילום: יונתן זינדל, אבשלום ששוני/פלאש 90

ח"כ ניר ברקת (הליכוד) נאם הערב (ב') בכנס הבינלאומי של המכון למדיניות נגד הטרור באוניברסיטת רייכמן ותקף את שר החוץ יאיר לפיד.

לדבריו של ברקת: "לפיד ממשיך בנאיביות של ״מזרח תיכון חדש״, בזמן שסביבנו פועלים ארגוני טרור אסלאמיים רצחניים. הכוונה של לפיד והשמאל להעניק הטבות כלכליות לארגון הטרור חמאס, לא ישנו את האג׳נדה הבסיסית שלו שהיא השמדת ישראל."

"יוזמה כזו נתפסת כחולשה במזרח התיכון את הזרוע הצבאית של חמאס צריך לפרק ולחסל, ולא להזרים לה עוד כסף ומתנות ובתמורה לקבל רקטות וטרור על אזרחי ישראל. עם טרוריסטים לא מדברים – טרוריסטים מחסלים."

עוד באותו נושא

נתניהו: "בנט הסיר את הסגר – וזו התוצאה המצערת"


164

לפיד: כלכלה תמורת בטחון

כזכור אתמול (ראשון) שר החוץ יאיר לפיד הציג תכנית חדשה להסדרה ברצועה ופרס את המדיניות הנחוצה לישראל מול עזה. בדבריו אמר כי ישראל צריכה לחזק את הרשות הפלסטינית ולפעול למו"מ על פתרון של שתי מדינות.

"מאז שישראל עזבה את רצועת עזה ב-2005 היא נקלעת שוב ושוב לסבבי אלימות שגורמים סבל ונזק לתושבי המדינה ולכלכלה" אמר לפיד בכנס המכון למדיניות נגד טרור של אוניברסיטת רייכמן. "המדיניות שבה נקטה ישראל עד כה לא שינתה מהותית את המצב. עלינו ללכת למהלך רב שנתי, גדול, של כלכלה תמורת בטחון. זוהי גירסה ריאליסטית יותר של מה שקראו בעבר 'שיקום תמורת פירוז'".

לדבריו, "מטרתו של מהלך כזה היא לייצר יציבות משני צידי הגבול. בטחונית, אזרחית, כלכלית ומדינית. הקהילה הבינלאומית ותושבי עזה צריכים לדעת שהטרור החמאסי הוא המחסום בינם לבין חיים נורמליים. זו אינה הצעה לקיום משא ומתן עם החמאס. ישראל אינה מדברת עם ארגוני טרור שמעוניינים להשמיד אותה".

יאיר לפיד (צילום: רונן טופלברג)

"צריך להגיד לעזתים בכל דרך ומעל כל במה – החמאס מוביל אתכם לאבדון. אף אחד לא יבוא להשקיע כסף אמיתי ואף אחד לא ינסה לבנות כלכלה במקום שממנו החמאס יורה" הבהיר לפיד בסיכום. "הגיע הזמן להעביר את הלחץ אל החמאס. לגרום לתושבי עזה ללחוץ על החמאס, מפני שהם מבינים מה הם מפסידים מהטרור המתמשך ומבינים מה יש להם להרוויח אם הוא יפסק. שלא תהיה טעות, ישראל אינה מבקשת מאף אחד לשמור על בטחון אזרחיה. רק ישראל מספקת בטחון לישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
רעיון מעולה באמת...
עמית | 13-09-2021 22:06
רעיון מעולה באמת ברקת. איך לא חשבו על זה קודם? פשוט למוטט את שלטון החמאס בעזה. גאוני. נראה לי שחובה להעלות את ביבי לשלטון. רק הוא יכול למוטט את שלטון החמאס בעזה.
חחחחח סוף סוף...
יופי של תגובה | 13-09-2021 22:20
חחחחח סוף סוף מישהו שהצליח להצחיק אותי עמית אתה אלוף מלך
2
אולי ברקת פוליטיקאי תורן שמבנטט אותנו?
שבענו משרון וליברמן | 13-09-2021 23:34
בסדר מחזורי צץ לו כל פעם פוליטי שלוטש עיננים לשליטה אם זה ראשות מפלגה אם זה ראשות מדינה ואם זה גניבת קולות למפלגתו.. בהצהרות לוחמניות.. בנט הנוכל: לפנות את חאן אל אחמאר.. ליברמן הנוכל לחסל את חמאס לחסל את הנייה תוך 48 שעות..ואחר כך כמו שרון מה שרואים מפה לא רואים משם ונתן לנו התנתקות ומטחי רקטות.. ובנט שלא גומר להכיל.. הפקיר לכאורה את הלוחם בראל היד ובתמורה נתן לחמאס מלט וברזל לכאורה ללא פיקוח עם כסף קטארי בדרך אולי גם במזוודות.. וחצי מיליארד לחמאס לממן משכורות לרוצחי יהודים מחבלים במלון 5 כוכבים הנקרא כלא ישראלי.. ותחיית המתים לאבו מאזן מכחיש שואה ותומך טרור נודע.. הגיע הזמן שפוליטיקאי שמצהיר הצהרות יוכיח תחילה במעשים וקבלות כמו נתניהו שאכן שמר על ביטחון ישראל מבלי לוותר.. ולא יספר לנו אחכ על כאבי בטן כמו שקד ויעשה ההפך מכל מה שהבטיח כמו לפיד הורביץ אבידר וממשלת הנוכלים..
וטוב שהלך ...
שבענו מהנוכל הגדול מכולם | 14-09-2021 8:15
וטוב שהלך
3
הסתה ופופוליזם -...
מביך... ברקת מנסה להיות ביבי הנוכל והמסית | 14-09-2021 8:14
הסתה ופופוליזם - אבל ביבי הנוכל הוא זה שכך שנותיו חיזק את שלטון החמאס והוא זה שדאג להעביר לטרור החמאס מימון במזומן
קשה לגרום...
א.ב.ל. | 14-09-2021 11:57
קשה לגרום לבבונים לעבוד.. הם חסרי הבנה כללית חיים מקצבאות ומליקוק למלך
כסף במזוודות + שחרור רוצחים = ביבי טוב לחמאס
מ.ש.ל. | 14-09-2021 8:23
בבונים - תסתמו כבר ותתחילו לעבוד.
4
ברקת, אם תהיה...
פם | 14-09-2021 9:33
ברקת, אם תהיה ראש ממשלה תעשה אותו דבר שעושים ביבי, לפיד ובנט. בוז.