הציונות הדתית: בנט מחזיר את אבו מאזן לקדמת הבמה - סרוגים

הציונות הדתית: בנט מחזיר את אבו מאזן לקדמת הבמה

למרות הטענות של הממשלה לפיהן הפגישה של גנץ הלילה עם אבו מאזן לא מהווה תהליך מדיני, בציונות הדתית טענו כי המהלך "מחזיר לחיים את התהליך המדיני ומזמין לחץ בינלאומי לנסיגות"

הציונות הדתית: בנט מחזיר את אבו מאזן לקדמת הבמה
  (צילום: חיים גולדברג, סרוגים)

מפלגת הציונות הדתית הגיבה בחריפות לפגישתו של שר הביטחון בני גנץ עם אבו מאזן הלילה במוקטעה ברמאללה. המפלגה טענה כי מדובר בניסיון של הממשלה להחזיר את המנהיג הפלסטיני לקדמת הבמה, זאת למרות טענות של בנט לפיהן הפגישה לא מהווה כל תהליך מדיני

עוד באותו נושא

באישור בנט: פגישה חריגה ברמאללה


7

הנשמה מלאכותית

"הניסיונות של בנט ואנשיו להמעיט בחומרת המפגש והשלכותיו לא יצליחו להסתיר את האמת", אמרו בציונות הדתית. "אחרי שנים שבהן הימין הפך את אבו-מאזן ללא רלוונטי בשדה המדיני, ובמאמצים כבירים חנק למוות לאיטה את אופציית המדינה הפלשתינית והוריד אותה מהשולחן, ממשלת בנט מחזירה את אבו-מאזן לקדמת הבמה כשחקן במגרש הבינלאומי, מנשימה אותו מלאכותית, מחזירה לחיים את התהליך המדיני ומזמינה לחץ בינלאומי לכניעה ונסיגות ולחלוקת הארץ".

במפלגה המשיכו: "שותפיו של בנט משמאל מבינים את המשמעות הזו היטב וזו הסיבה לצהלות השמחה שלהם מהבוקר. למרבה הצער בנט הוכיח שאין לו קווים אדומים בדרך לשרידותו הפוליטית בממשלת השמאל עם תומכי הטרור שהוא הקים ומכאן הגיבוי שהוא מעניק וימשיך להעניק לגנץ".

כזכור, גנץ נפגש הלילה ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מלשכתו של שר הביטחון נמסר כי גנץ ועבאס דנו בנושאים ביטחוניים-מדיניים, אזרחיים וכלכליים.

גנץ אמר ליו"ר הרש"פ כי ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית. עוד דנו השניים בעיצוב המציאות הביטחונית, האזרחית והכלכלית באיו"ש ובעזה. השניים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר בסוגיות השונות שהועלו.

הפגישה של גנץ עם אבו מאזן היא בעצם המפגש הראשון מ-2010 בין בכיר בדרג המדיני ליו"ר הרשות הפלסטינית. הביקורים האחרונים היו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו בשנת 2005, ושל שמעון פרס בשנת 2013.

גורם בסביבתו של בנט אמר בתגובה לביקורות כי "פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה. מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלסטינית. אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מי ששם את...
פרשן | 30-08-2021 12:56
מי ששם את אבו מאזן בקידמת הבמה אלה הפוליטיקאים מהציונות הדתית, בדבריהם המטופשים. הפגישה לא הייתה פגישה מדינית אלא חלק מחיזוק הרשות מול חמאס. במקום לתמוך בכך ולא לדבר על תוכנית מדינית - הפוליטיקאים האלה, במו פיהם, הופכים את אבו מאזן לפרטנר מדיני. מפגישה טכנית בנושאים שוטפים - הם הופכים אותה לפגישה בעלת משמעות מדינית. אפס ראייה אסטראטגית ומדינית.
התפקחות
ארי | 30-08-2021 14:04
אתה חי בסרט קשה, מה אתה לא יודע מה הרשעות הפלסטינית עושה? אל תהיה עיוור... ממליץ לך להתפקח ולראות את המציאות בעיניים ישרות ולא בעיני השטיפה התקשורתית שקוראת פה, פשוט חבל, כי תמיד זה מתפוצץ לנו בפרצוף בסוף
2
לא הבנתי, אם...
אני | 30-08-2021 14:35
לא הבנתי, אם גנץ עשה כאלה דברים נוראיים כמו שתיארתם, אז למה אתם מתחננים שיהיה ראש ממשלה באי אמון, כדי שיוביל את המהלכים האלה ועוד בלי מישהו שירסן אותו מלמעלה? כמה צביעות, אתם פשוט עלבון לאינטיליגנציה
3
הוציאו אותו מהבוידעם,...
לא מודאגת | 30-08-2021 16:00
הוציאו אותו מהבוידעם, השמאל מנסה לעשות החיאה לעצמו עם אדם מושחת כלפי העם שלו ועם רגל בקבר
4
מי שחבר למנצור...
אני | 31-08-2021 0:42
מי שחבר למנצור עבאס, סופו שיחבור למחמוד עבאס.