"קידוחי נפט של הרש"פ - שוד לאור היום" - סרוגים

"קידוחי נפט של הרש"פ – שוד לאור היום"

סגן ראש מועצת שומרון יוסי דגן קובע כי הזכות המשפטית על הנפט ביו"ש מוקנית למדינת ישראל. "שתיקת רשויות המדינה, ובראשם המנהל האזרחי, אל מול התכניות הללו מעלה חשש כבד להסכמה שבשתיקה לשוד מחצבי ישראל ולסכנה לנזק סביבתי לא מבוקר"

author-image
"קידוחי נפט של הרש"פ - שוד לאור היום"
  שוד לאור היום (אילוסטרציה פלאש90)

סגן ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, קובע כי חיפושי הנפט ביהודה שומרון עליהם הצהירה הרשות הפלשתינית בסוף השבוע הינם עבירה על החוק, וכי מדובר בגניבה פשוטה.

"מדובר בשוד לאור היום" –אומר דגן – "הסמכות לאישור חיפושי נפט בשטחי C הינה בידי מדינת ישראל אפילו לפי הסכמי אוסלו. גם אם הרשות תרצה להתחיל בקידוחים בשטחי A היא מחויבת לתאם זאת מול מדינת ישראל. שתיקת רשויות המדינה, ובראשם המנהל האזרחי, אל מול התכניות הללו מעלה חשש כבד להסכמה שבשתיקה לשוד מחצבי ישראל ולסכנה לנזק סביבתי לא מבוקר.

דו"ח השופט אדמונד לוי, שמונה ע"י ראש הממשלה כדי לבחון את המצב המשפטי ביו"ש, קבע בצורה מפורשת וברורה ששליטת המדינה ביהודה ושמרון אינה עונה על ההגדרה של כיבוש. מדינות העולם לא הכירו בכיבוש הירדני ביו"ש ממלחמת השחרור עד למלחמת ששת הימים, וממילא אין דין כיבוש חל על השטח

גם אם לא היו מתקבלות מסקנות הועדה, וממשלת ישראל הודיעה כי היא מקבלת את עקרונותיה, מחצבי אזור C הינם רכוש מדינת ישראל ולא רכוש הרשות הפלשתינית גם על פי החוק הבינלאומי, משום שירדן הודיעה רשמית על ביטול מטענותיה לריבונות ביו"ש, כך שבשטחי C שבשליטת ישראל גם ע"פ הסכמי אוסלו יש לנו את כל הזכויות על נפט ומחצבי טבע.

הרשות הפלשתינית העמידה בראש סדר העדיפויות שלה את ההשתלטות על אדמות בשטחי C, ההכרזות על קידוחי הנפט הן ניסוי ותהייה לקראת מעבר שלב נוסף" – מתריע דגן.

סגן ראש המועצה האזורית שומרון ציטט את דברי חז"ל "לא העכבר גנב, אלא החור גנב", ותקף את רשויות החוק על התנהלותן בנושא: "מה שהכי מקומם הוא מתן הלגיטימציה לפשעים הללו ע"י אלו הקופצים על כל קראוון בודד שמונח על גבעה בשומרון. מדובר באזלת יד נוראית של רשויות החוק, המהל האזרחי ובראש ובראשונה ממשלת ישראל. מעבר לפגיעה בשליטת המדינה ולאיבוד קרקע, מדובר בנזק כלכלי עצום שאזלת היד הפושעת הזו עלולה לגרום למדינה, מדובר בהפסד פוטנציאלי של מאות מיליוני דולרים, דווקא בעיתוי הזה של גרעון וקיצוצים.

יש להכריז על קידוחי נפט ישראליים באזור רנטיס" – מסכם יוסי דגן – "על הממשלה להתחיל למשול לא רק בדיבורים, אלא גם במעשים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו