בריטניה: הכוחות בשטח משתפים פעולה עם טליבאן - סרוגים

בריטניה: הכוחות בשטח משתפים פעולה עם טליבאן

על רקע ההשתלטות על אפגניסטן והתמונות של האזרחים הנסים לשדות התעופה, ראש מטה ההגנה הבריטי טוען דווקא כי כוחות צבאו מסתדרים עם הטליבאן בשטח: "הם שומרים על רחובות קאבול בטוחים"

בריטניה: הכוחות בשטח משתפים פעולה עם טליבאן
  (צילום: שאטרסטוק)

הכוחות הבריטים בשדה התעופה הבינלאומי חמיד קרזנאי באפגניסטן משתפים פעולה עם כוחות הטליבאן, כך מסר היום ראש מטה ההגנה הבריטי ניק קרטר לרשת סקיי.

"אנו משתפים פעולה עם הטליבאן בשטח ונראה שמדובר במערכת יחסים מאוד ישירה", אמר קרטר. "ברגע זה, אני חושב שמאוד רגוע. הם מסייעים לנו בשדה התעופה".

עוד באותו נושא

"סירבתי להצעת ארה"ב כי ידעתי שכך זה יגמר"


34

קרטר טען גם שהטליבאן שומרים על השקט בעיר הבירה קאבול: "הם שומרים על רחובות קאבול בטוחים ושקטים".

כמובן שדבריו של קרטר סותרים עדויות אחרות מהשטח, בהן התמונות המזעזעות של אלפי האזרחים האפגנים שמנסים לנוס מהעיר וממלאים את שדה התעופה, כולל כאלה שטיפסו על מטוסים במטרה לברוח מהמדינה ואף נפלו מהגלגלים.

כזכור, הטליבאן השתלט על המדינה באופן סופי בתחילת השבוע, בזמן שהכוחות המערביים החלו לפנות סופית את הבירה קאבול. האמריקאים נאלצו לחלץ את אנשי הצוות שלהם מהשגרירות במסוק, בתמונות שהזכירו את העזיבה של ארה"ב את בירת וויטנאם סייגון בשנות ה-70.

רבים מתושבי אפגניסטן חוששים כעת לחייהם ולחופש שלהם, מתוך אמונה כי הטליבאן יכפה את חוקי השריעה על המדינה. כבר בימים האחרונים נשמעו עדויות על כך שנשים נאלצו לעזוב את עבודתן לאחר שנאמר להן על ידי הטלביאן כי "לנשים אסור לעבוד", או פעמים שהן נאלצו להתכסות.

כמו כן, אלפים מתושבי המדינה שיתפו פעולה עם כוחות המערב, וכעת הם חוששים כי הארגון השולט באפגניסטן יתנקם בהם, כאשר לא נראה שהאמריקאים ושאר הגורמים עומדים בהבטחתם להגן על אלו שסייעו להם במשך 20 שנה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו