צפו: טיסת הכיבוי הראשונה של ההרקולס בפעולה - סרוגים

צפו: טיסת הכיבוי הראשונה של ההרקולס בפעולה

לראשונה חיל האוויר עושה שימוש במטוס "שמשון" למטרת סיוע בכיבוי שריפות, וזאת כחלק מהמאמץ להשתלט על האש בהרי ירושלים. מוקדם יותר דווח כי טרם הושגה שליטה מלאה באש

צפו: טיסת הכיבוי הראשונה של ההרקולס בפעולה
  צילום: חיים גולדברג

לראשונה הופעל הערב מטוס מסוג ״שמשון״ (הרקולס) של צה"ל שביצע מספר הטלות של חומר מעכב בערה בניסיון למנוע התקלחות מחודשת של האש באזור הרי ירושלים.

צפו בתיעוד:

זו הפעם הראשונה בה נעשה שימוש מבצעי במטוסי חיל האוויר מסוג "שמשון" למשימה זו. פעולה זו היא חלק נוסף מסיוע של כוחות צה״ל בימים האחרונים, להתמודדות כוחות הכיבוי, החילוץ וההצלה בהתמודדות עם השריפות בהרי ירושלים.

עוד באותו נושא

כוחות הכיבוי: "ידרשו עשרות שנים לשקם את מה שאבד"


4

הסיוע הצבאי כולל עשרות כבאים של פיקוד העורף שלוקחים חלק במאמץ כיבוי האש, כלי טייס ותצפית של חיל האוויר המספקים לכלל גופי ההצלה תמונת מצב בזמן אמת להיקף השריפות, לוחמים מחטיבת החילוץ המסייעים בפינוי יישובים וכמו כן, היחידה לשיתוף פעולה הקימה חפ"ק לסיוע אווירי לתיאום ובניית תמונת השמיים באיזור השריפות.

(צילום: חיים גולדברג)

במקביל לפעילותו של המטוס ובמטרה לשמר את היכולת לתגובה מיידית במידה ותפתח זירה נוספת, יפעלו במקביל ארבעה מטוסי כיבוי של היחידה האווירית במשטרת ישראל.

כוחות משטרה סרקו בשעות האחרונות לקראת ביצוע המשימה את השטח על מנת לבודד את המקום לקראת ההטלה שתבוצע על ידי מטוסי ה"שמשון" וכלל השליטה על המשימה תנוהל מחפ"ק המשטרה בפיקוד מפקד המחוז.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו