יון תומרקין נפרד מאביו: "תודה לך על הכל" - סרוגים

יון תומרקין נפרד מאביו: "תודה לך על הכל"

"אני אוהב את אבא שלי, אני גאה באבא שלי ואני מודה לו מעמקי נשמתי על כל רגע משותף שהוא יכול היה לתת לנו" | השחקן יון תומרקין נפרד מאביו

author-image
יון תומרקין נפרד מאביו: "תודה לך על הכל"
  (צילום: Moshe Shai/Flash90)

בשבוע שעבר הלך לעולמו בגיל 87 הצייר והפסל יגאל תומרקין, היום (שלישי) יון תומרקין מספיד את אביו ומשתף את העוקבים באינסטגרם שלו בדברי ההספד שאמר על אביו: "חברות וחברים, משפחה יקרה. תודה רבה שבאתם היום כדי להיפרד מאבא שלי, יגאל תומרקין".

"תסלחו לי שאני פחות אדבר על האומנות. יש כאן אומנים ומומחים שיעשו זאת הרבה יותר טוב ממני. אני יכול בעיקר לדבר על הגאווה העצומה שממלאת אותי בכל פעם שאני רואה את אחת מיצירותיו – בכיכרות, במוזיאונים ובעיקר בבתיהם של אנשים. יצירות שימשיכו להיות כאן אחריו, והאמת, אפילו אחריי".

"יצירות שיזכירו לי אותו בכל יום, יורידו לי דמעה אך יעלו לי חיוך. אבא שלי דאג לנו לחיים הכי טובים שהיה יכול. חיים של עושר תרבותי, ועשה ככל האפשר כדי שלא יחסר גם בחומרי. בילדותי הוא דאג לקחת אותנו למסעות רבים בחו"ל – לתיאטרון בברלין, למוזיאונים בפריז, לכל גלריה אפשרית בניו יורק".

"בגרמניה היינו ישנים בכל פעם בבית משפחת ברכט, ובארץ היו מגיעים אלינו הביתה אומנים, מחזאים, פוליטיקאים, ראשי ערים וראשי ממשלה. בית של תרבות ואומנות, ספרים, ידע ושיח, והכל עטוף בהומור ובתעוזה. ככה למדנו לפקפק, לשאול שאלות ולקבל את ההחלטות שנכונות עבורנו".

"גם אם הן לא תמיד לפי המוסכמות. כל החיים שאלו אותי איך זה "לגדול עם אבא מבוגר"? בכל פעם אני שומע את הפליאה, אולי קצת הביקורת, כשמגלים את פערי הגיל. אז אני אגיד לכם – תעשו ילדים כל עוד זה מרגיש לכם נכון. כל עוד אזור החלציים שלכם עובד, וגם אם לא, אז גם לזה יש פתרונות".

"מה שחשוב זה שתאהבו את הילדים שלכם ותשקיעו את מה שאתם יכולים בזמן שיש לכם. נכון, זה קשה לסייע ולסעוד את אבא בגיל צעיר, נכון זה חרא להיפרד מאבא בגיל 32. אבל האם הייתי משנה משהו? לא ולא. אני אוהב את אבא שלי, אני גאה באבא שלי ואני מודה לו מעמקי נשמתי על כל רגע משותף שהוא יכול היה לתת לנו. אבא, תודה לך על הכל. אני אוהב אותך וגאה בך. נוח על משכבך בשלום".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Yon Tumarkin (@ytumarkin)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
יגעל תומרקין היה כלב מסריח
איציק | 17-08-2021 16:44
מסכנה האדמה שצריכה להכיל את הגופה המרקיבה והמצחינה שלו, לא הוא ולא הפיסולים שלו שווים ילד אחד יהודי שאומר שמע ישראל, הקבה לא ברא את העולם ואת כסא הכבוד בשביל פסלים, הוא ברא אותם בשביל הילד החרדי והמתנחל שמברכים שהכל על סוכריית טופי, ואת הילדים הללו תומרקין גידף פעם אחר פעם. באבוד רשעים רינה.
2
פחות גזען.. הוא...
אליתא | 17-08-2021 20:27
פחות גזען.. הוא היה חולה נפש
3
היה אדם מחלי...
אליתא | 17-08-2021 20:29
היה אדם מחלי ומגעים וגזען
4
הרבה כסף על...
יבגני | 17-08-2021 22:26
הרבה כסף על השטיות שלו פסלים על חשבון משלם המיסים