הרב שי פירון מדבר בפולנית - סרוגים

הרב שי פירון מדבר בפולנית

על רקע פרשת השחיטה בפולין, שיגר שר החינוך מכתב לממשל הפולני: "פעלו להסדיר את השחיטה הכשרה בפולין. זהו מדרון חלקלק המתחיל בשחיטה הכשרה"

author-image
הרב שי פירון מדבר בפולנית
  הרב פירון (פלאש90)

שר החינוך הרב, שי פירון, נפגש הבוקר (שלישי) עם השר הפולני האחראי על ענייני דתות, מיכאל בוני, ושוחח עמו על ההחלטה לאיסור השחיטה הכשרה בפולין, עליה הוחלט לפני כשלושה חודשים במדינה. המפגש נערך במסגרת ביקורו של שר החינוך בפולין לציון 70 שנה למרד מחנה סוביבור.

שר פירון הביע את דאגתה הרבה של ממשלת ישראל באשר לאיסור השחיטה הכשרה בפולין וההשלכות הבעייתיות הנובעות מהאיסור. פירון ביקש, כי ממשלת פולין תדאג להסדיר את הנושא בהקדם בכדי לאפשר לקהילה היהודית החייה במדינה לקיים את מנהיגיה הדתיים ללא הפרעה.

השר פירון ציין: ״ההחלטה הזו היא מסר לקהילה היהודית בפולין שאתם לא יכולים לחיות כאן. זהו מדרון חלקלק, המתחיל בשחיטה הכשרה ועלול להתרחב להחלטות נוספות כנגד הקהילה היהודית. יש כאן פגיעה במהות החיים של היהודים בפולין. יהודים רבים תופסים את השחיטה הכשרה כמשהו אשר מעצב את זהותם.

אני מודה לשר בוני על מאמציו לקדם פתרון מהיר לבעיה. שיתוף הפעולה העמוק הקיים בנושאים רבים עם פולין הוא עדות אמיתית לכך שניתן להגיע פתרון".

השר בוני עדכן, כי הסוגיה נתונה כעת להחלטת בית הדין החוקתי של פולין, והביע תקווה שבית הדין יפסוק כי ניתן יהיה להמשיך ולקיים שחיטה כשירה בפולין. השר בוני הוסיף, כי הוא פועל בנושא זה בהנחיית ראש הממשלה בפולין ופועל לקדם פתרון לבעיה כדי לאפשר חופש פולחן ושחיטה כשרה בפולין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
יש פתרון! - לעלות ארצה...
ננ | 15-10-2013 11:36
2
לפי מראהו המדושן מתאים לו יותר לדבר בגרמנית
רועי בלוך | 16-10-2013 11:50
האם יתכן כי התעניין אצל הפולנים איך החריבו את ישיבת לובלין, איזה מרש שרה התזמורת הצבאית במעמד.