בעקבות המצב הביטחוני: שרת התפוצות היוצאת גיבשה תכנית התנהלות בעתות חירום

בעקבות המצב הביטחוני: שרת התפוצות היוצאת גיבשה תכנית התנהלות בעתות חירום

לקראת סיום תפקידה: בעקבות המצב הביטחוני - שרת התפוצות היוצאת, עומר ינקלביץ', גיבשה תכנית התנהלות מול התפוצות בעתות חירום, לאחר המשברים שצפו עקב מבצע 'שומר החומות'

author-image
השרה היוצאת בתכנית התנהלות בשעת חירום
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)

ידוע כי המצב הביטחוני בישראל משפיע באופן ישיר על היהודים בתפוצות. בעקבות הסלמת המצב הביטחוני בארץ ומבצע 'שומר החומות', יהודים רבים ברחבי העולם נאלצו להתמודד עם האשמות כנגד מדינת ישראל, ואף חמור מכך- עם מתקפות אנטישמיות מילוליות ואלימות ברשת וברחוב.

עוד באותו נושא

באיראן מברכים על הדחת נתניהו: "הדיקטטור נפל"


10

במקרים רבים, היהודים עצמם ניזונו מהתקשורת בחו"ל, שלא תמיד אוהדת את ישראל, ולא היה להם מי שישקף במדויק את המציאות בשטח. קהילות רבות ציפו וחיפשו קשר עם מדינת ישראל שתתן להם מענה, אולם אף גורם רשמי בישראל לא עשה זאת.

בשל כך, החליטה שרת התפוצות עומר ינקלביץ' ליזום מפגשי זום עם קהילות ברחבי העולם, בשיתוף דובר צה"ל. במפגשים שמעה השרה מהמשתתפים כיצד הם חווים את התקופה הזו, איך המצב הביטחוני משפיע עליהן ומהם הצרכים שלהם. כמו כן, גורם רשמי מטעם דובר צה"ל העביר תדרוך על המצב הביטחוני מעיניים ישראליות, וענה לשאלות המשתתפים.

 

השרה היוצאת באחד ממפגשי הזום שקיימה

השרה סיפקה לקהילות ככל האפשר כלים להתמודד עם המתקפות ולחזק את החוסן הקהילתי באמצעות פרויקטים של המשרד וכלים מחוצה לו. במהלך השבועיים האחרונים נערכו 7 מפגשים, ביניהם עם קהילות ממערב אירופה, מארה"ב, מדרום אמריקה ומדרום אפריקה.

תכנית התנהלות במצב חירום

בעקבות המפגשים הללו החליטה השרה על גיבוש תכנית להתנהלות במצב חירום אל מול הקהילות היהודיות בעולם, זאת מתוך הבנה שלמשרד יש תפקיד משמעותי אל מול הקהילות בעתות משבר. בין התפקידים שמגדירה התוכנית: ייצוג של מדינת ישראל מול קהילות בעולם כדוגמת התדרוכים שנעשו, תמיכה מורלית בקהילות שנפגעו ומתן כלים פרקטיים להתמודדות, ועוד.

עומר ינקלביץ': "בייחוד בתקופות כאלה, בהן המצב בישראל משפיע באופן ישיר על יהודים ברחבי העולם, על מדינת ישראל לקחת אחריות וליצור שיח ישיר. החיבור בין הקהילות לבין גורמים רשמיים של מדינת ישראל מייצר קשר מסוג אחר ונותן את התחושה שכולנו ביחד בסיפור הזה. נוהל החירום שגיבשנו ממלא חלל גדול שהיה עד היום, ועשוי לתרום רבות לחוסן הקהילתי של הקהילות ולייצוג של מדינת ישראל בעולם, בתקווה שלא נזקק להשתמש בו".

הפידבקים מהמפגשים היו חיוביים ביותר: "מודים לכם על הפגישה המוצלחת. חשוב לנו לדעת שקולנו נשמע בדרגים הגבוהים בישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו