האם משטרת ישראל הופכת למשטרה שומרת הלכה? - סרוגים

האם משטרת ישראל הופכת למשטרה שומרת הלכה?

בדיון הלכתי שנערך בישיבת ההסדר בשעלבים, דנו ראש הישיבה והרב הראשי למשטרה בנושא פעילות משטרת ישראל בשבת ובעיקר נסיעת ניידות המשטרה בשבת, במטרה למנוע אירועי פשיעה שונים

האם משטרת ישראל הופכת למשטרה שומרת הלכה?
  צילום: דוברות המשטרה

בדיון הלכתי שנערך בישיבת ההסדר בשעלבים, העלה ראש הישיבה, הרב מיכאל יימר, את נושא פעילות משטרת ישראל בשבת ובעיקר את נושא נסיעת ניידות המשטרה בשבת, במטרה למנוע אירועי פשיעה שונים. לצורך כך, כונסו תלמידי ישיבת ההסדר לשיעור כללי בו הרב סקר את ההתייחסות ההלכתית לנושא, ועל מנת לקבל התייחסות מכלי ראשון – הוזמן לדיון הרב הראשי למשטרה – נצ"מ הרב רמי ברכיהו.

עוד באותו נושא

התקבלה תשובת הפרקליטות למאבק החיילים

מדובר באחד הנושאים המאתגרים מאוד מבחינת שמירת ההלכה במדינת ישראל, שכידוע משטרת ישראל פועלת 24 שעות ביממה. הרב יימר פירט לתלמידי הישיבה את הלבטים ההלכתיים בנושא ובראשם פסק ההלכה של 'הנודע ביהודה' שחיבר בין ההיתר לחלל שבת רק במידה וישנו חולה לפנינו, ובהקשר של פעילות המשטרה טען הרב הרצוג שאין זה בגדר "חולה לפנינו", ולכן אסור לניידת לנוע בשבת לסיור מניעתי.

בעקבות פסיקת הרב שאול ישראלי, אמר הרב יימר שההסתכלות ההלכתית היא על לא על ניידת אחת אלא על מכלול הסיורים של המשטרה כגורם הרתעתי.

(צילום: דוברות המשטרה)

במענה לדברי הרב יימר, פרס הרב הראשי למשטרה את המורכבות המבצעית של עבודת המשטרה בכל הנוגע לביטחון הפנים של מדינת ישראל ועמד על תפקידה החיוני של משטרת ישראל כעמוד התווך במציאות הרגישה בתוך מדינת ישראל. הרב ברכיהו עמד על כך שבמשך מאות שנים לא הייתה התייחסות רחבת היקף לנושא הלכות מדינה ובוודאי להלכות הקשורות בביטחון הפנים: "לצערי עולם התורה הפקיר את השאלות ההלכתיות של מדינת ישראל".

והסביר: "הסיבות העיקריות הן כי מדינת ישראל עסקה מקום המדינה בביטחון על חיי המדינה והצבא תפס מקום רחב ביותר. כולם עסקו בצבא, וכך גם בנושא הספרות הדתית בביטחון הפנים כמעט ולא היה עיסוק".

(צילום: דוברות המשטרה)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

במענה ההלכתי הרחיב הרב בדיון במקורות הלכתיים מהם ניתן לבסס את ההיתר ההלכתי גם בעיסוק המשטרה במניעה של פשיעה.

בשנים האחרונות מוליך הרב הראשי של משטרת ישראל מהלך בו נעשה ליבון הלכתי מקיף עם גדולי הפוסקים בעולם הדתי חרדי לגבי מאות שאלות הלכתיות העולות מהשוטרים עצמם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הנגב והגליל מופקרים - והמטומטמים לומדים הלכה.
הרב לואי דה פינס | 09-06-2021 16:11
עדיף שיעשו יום עיון בנושאים שקשורים לתפקודם הנורא.