מדוע בצלאל סמוטריץ' אינו מונע את האסון עליו הוא מתריע?

מדוע בצלאל סמוטריץ' אינו מונע את האסון עליו הוא מתריע?

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', דורש מיריביו הפוליטיים לשלם מחיר כבד כדי למנוע "אסון לאומי" אבל לא מוכן להשתתף במחיר בעצמו. זהו רגע המבחן של בצלאל סמוטריץ'

author-image
מדוע סמוטריץ' אינו מונע את האסון עליו הוא מתריע?
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

בשעה שממשלת "השינוי" עלתה על שולחנם של חברי סיעת ימינה הם ציפו שהיא תביא להתנגדות ציבורית, אך הם לא שיערו בנפשם עד כמה עוצמתית היא תהיה. עלוני השבת שרק לפני מספר שבועות נבטו מהם פרצופיהם של מועמדי מפלגת "ימינה" שהבטיחו "ממשלת ימין שאכפת לה" נושאים כעת את אותם תמונות. אלה שהפעם נלוות להם הזהרות מעתידם הפוליטי.

אלפי בנייה ובנותיה של הציונות הדתית שהרעידו את המדינה ערב ההתנתקות יצאו שוב וצבאו את חצרותיהם של חברי סיעת ימינה. ולא סתם. נדמה כאילו מאז ימי ההתנתקות הציבור הימני בכלל, והדתי בפרט לא חש מתוסכל ונבגד כל כך.

עוד באותו נושא

רוטמן: ציפיתי שנתניהו יתנגד לרע"מ מהתחלה


19

את התחושות הללו מבטאים, בין השאר, חברי סיעת "הציונות הדתית". הם הופכים על אבן למניעת הקמתה של ממשלת השינוי, ועושים לילות כימים במישור הציבורי, הפוליטי והתקשורתי כדי לשכנע את חברי סיעות "ימינה" ותקווה חדשה" להכשיל את המהלך. שלטי החוצות שפרסם בצלאל סמוטריץ' ערב הבחירות לא שיקרו. הוא וחברי מפלגתו עשו הכל כדי שהסיסמה "ממשלת ימין על מלא" תמומש במלואה.

 אלה שנוסף לה רובד חדש וקריטי יותר עבורם. השמאל הוא לא הבעיה האמיתית, הם אומרים, אלא צירופם של המפלגות הערביות, תומכי הטרור, היא הבעיה להבנתם. לדבריהם, צירופה של מפלגת רע"ם לקואליציה, ימנית ככל שתהיה, אפילו על ידי הימנעות, היא האסון הפוליטי, הביטחוני והמדיני הגדול ביותר לישראל, אפילו לעומת הסכם אוסלו.

מכאן נובע הכעס של אנשי "הציונות הדתית" וחברי סיעתם על נפתלי בנט וגדעון סער. מפלגות ימינה ותקווה חדשה מובילות, להגדרתם, לממשלה הנתמכת על ידי המפלגות הערביות מה שיוביל את ישראל לכאוס בטחוני, מדיני ופוליטי שלא ידעה מימייה.

אם כך, אם באמת אין דבר רע יותר לפוליטיקה הישראלית משילוב אותן מפלגות בקואליציה, מדוע בצלאל סמוטריץ' אינו מונע את האסון הלז? מדוע אינו מצטרף לממשלת "השינוי" ומשחרר אותה מתמיכתם של המפלגות הערביות? נכון, זו תהיה הפרה בוטה של הבטחת הבחירות של מפלגת "הציונות הדתית". אבל עם הפרות בחירות גדולות מזו ישראל כבר התמודדה, עם המפלגות הערביות בקואליציה לא.

בו בזמן שבצלאל סמוטריץ' קורא מבנט וסער להפר את הבטחות הבחירות שלהם, הטלת ווטו על הישיבה תחת נתניהו ועל בחירות חמישיות, בכדי למנוע את הקמת הממשלה "המסוכנת" לדברו, הוא פוטר עצמו ממהלך זהה. הוא דורש מיריביו הפוליטיים לשלם מחיר כבד כדי למנוע "אסון לאומי" אבל לא מוכן להשתתף במחיר בעצמו.

זה רגע המבחן של בצלאל סמוטריץ. זה הרגע שבו תוכרע דמותו. לא, זה לא היה הרגע בו סירב לממשלת נתניהו אלה הרגע שבו יצטרך לבחור מבין האלטרנטיבות הקיימות את הטובה ביותר עבור מדינת ישראל.

 האם הוא מנהיג שלוקח אחריות על מעשיו או משליך אותם על אחרים? האם הבטחותיו נובעות מנסיון למשוך מצביעים או שמה מרצון עמוק להיטיב עם מדינת ישראל? האם הוא מוכן לשלם מחיר פוליטי למען עמו או שמה הוא שומר על מקומו על חשבון הציבור?

"במקום שאין אנשים היה איש" אומרים תמיד. בצלאל סמוטריץ ושאר חברי סיעת "הציונות הדתית", בשעה קשה. שעה שרבים מהפוליטיקאים זרקו מעליהם כל ערך היו אלה שלוקחים אחריות ומצילים את עם ישראל! הצטרפו לממשלת "השינוי" וגאלו אותה מציפורניה של התנועה האסלמית! 

נכון, זו לא תהיה ממשלת החלומות שלכם או של קהל מצביעיכם ועל כך אתם תשלמו מחיר פוליטי לא קטן. אלה שהמחיר הכבד שווה את את הצלתה של מדינת ישראל מידיהם של שונאי ישראל.

בשעה שרבים מהפוליטיקאים איבדו את הדרך, היו אלה שיבחרו בדרך היחידה להצלת מדינת ישראל.

 

אחינעם סויסה, תלמידת אולפנה מהדרום

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
50 תגובות - 40 דיונים מיין לפי
1
למה? כי הוא טוב רק בלדבר
יובל | 07-06-2021 13:42
אחרי שהעיף את אורי אריאל, חגית משה והרב רפי פרץ, עכשיו בנט ושקד על הכוונת שלו. הבנאדם ערמומי, אלים וחסר מעצורים.
לא .כי אתה אדיוט ובוט בנטיסטי
אא | 07-06-2021 17:11
שטוף מוח ומשקר.מי שנגד בנט הם הרב רפי,מוטי יוגב,פייגלין ,בן גביר .סמוטריץ.את כל אלה ועוד בנט הנוכל העיף והחרים. ערמומי ושקרן בדיוק כמוך
הבעיה היא לא רק רעמ
דתי מחמד | 07-06-2021 16:14
כמעט אין מרכיב בממשלה הזו שאינו בעיה גדולה. נא לעבור על שמות כל אנשי השמאל אחד אחד. מרב מיכאלי, איבסתים מראנעה, יאיר גולן, ניצן הורביץ, לפיד והגמדים, ליברמן והגמדים.
2
לגמרי צודקת
מוטי | 07-06-2021 13:46
סמוטריץ הוא אותו צדיק בפרווה שכל מה שמעניין אותו זה לדאוג לתדמית הצדיק שלו, כדי שיוכל לנפנף בכך שלא התפשר על שום ערך. זה שבגלל ההתעקשות הזו נמנע מביבי להקים ממשלה ימנית ומבנט ולפיד נמנעה ממשלה שיש בה רק מפלגות ציוניות? זה לא מעניין את סמוטריץ'. להיפך, בעודו מתעקש שלא להתפשר על כלום, סמוטריץ מתריס כנגד בנט כאילו הוא הכניס את המפלגות הערביות לקואליציה מתוך רצון ולא מתוך הכרח.
לגמרי לא צודקת, כי יש לו מידי מעט מנדטים
יעקב | 08-06-2021 4:54
צריך להעיף גם את מפלגת העבודה ומרצ, כדי שיכנס לממשלה.
3
א. סמוטריץ' מתנגד...
אבי | 07-06-2021 13:51
א. סמוטריץ' מתנגד גם לישיבה עם מרצ והעבודה, לא רק עם רעם. ב. הרווח הפוליטי שלו מישיבה באופוזיציה יהיה גדול מאוד. אם הוא ייכנס לממשלה הוא יהיה מאוד לא רלוונטי ובעיקר יפסיד מזה מנדטים
סמוטריץ לא רלבנטי בכל מקרה
מוטי | 07-06-2021 15:01
אִסְתְּרָא בִּלְגִינָא קִישׁ קִישׁ קָרְיָא
4
תלמידת אולפנה שמנסה להלבין
אריאל | 07-06-2021 14:15
את הפרת ההבטחות של בנט בניסיון לדרוש מבצלאל להפר את הבטחותיו לשבת רק בממשלת ימין.
מדוייק
יאיר | 08-06-2021 8:57
חבל שפרסמו דבר מביש כזה.
סמוטריץ רשאי להתעקש על העקרונות שלו
מוטי | 07-06-2021 15:14
הוא רק לא יכול לדרוש מאחרים לאמץ את העקרונות שלו. ברגע שבגלל סמוטריץ נמנעה מביבי היכולת להקים ממשלה, זה אך טבעי שבנט ינסה למצוא דרך אחרת לממש את העקרון החשוב של למנוע בכל מחיר מערכת בחירות נוספת.
5
קראתי חצי כתבה וזהו
אני... | 07-06-2021 14:16
איזה שטויות נכתב כאן מי האהבל שכתב את זה סמוטריץ מבקש מבנט וסער להפר הבטחה לשינוי כי הם הפרו כבר את הבטחת הבוחר לא לשבת בשמאל למה גם סמוטריץ צריך לרדת לגיהנום הבוחר בגלל בנט וסער ? מה זה השטויות האלו ?????????
6
טפשות לכתוב דברים...
משיב | 07-06-2021 14:16
טפשות לכתוב דברים אלה,וזאת כי השמאל ינהל את המדינה וירצה להקים מדינה פלשתינית.גנץ כבר נסע לארהב כדי לנהל דיאלוג לשני מדינות...ובנט לא ידע....
בנט ידע...
אני | 07-06-2021 16:36
בנט ידע גם ידע. ברגע שהוא אומר משהו, ההיפך הוא הנכון
אם השמאל ינהל את המדינה זה יהיה בגלל סמוטריץ
מוטי | 07-06-2021 15:21
החיים זה לא תכנית כבקשתך. סמוטריץ לא יכול לכפות על כל המפלגות לישר קו עם העקרונות שלו. ברגע בו הוא החליט, בניגוד לחלק מחברי הסיעה שלו, שהוא מסרב לאפשר לביבי להקים את הקואליציה שהוא הציע, ברגע שהליכוד החליט שהם מסרבים להחליף את ביבי במועמד אחר מטעמם, אז נפתחה האופציה לכל המפלגות לחפש קומבינציה אחרת. וגם אז, אם סמוטריץ היה רוצה, הוא יכול היה להצטרף לקואליציה עם בנט ולפיד ולשפר את ההרכב שלה. זה לא שמישהו החרים אותו.
7
סמוטריץ מתרגיל הבריחה...
א.צ | 07-06-2021 14:19
סמוטריץ מתרגיל הבריחה מגיוס לצה'ל עם חבריו ותרגיל החתונה הגיוס המאוחר כמעט ולא שירת בצה''ל רק נרשם כאילו , עכשיו טרפד לנתניהו ממשלה רק בשביל לחסל את בנט
8
טעות! קוי יסוד של שמאל-חילוני,איך יצטרף?
מד | 07-06-2021 14:20
נו באמת
קוי היסוד מבטאים את מי שנמצא ולא את מי שבחוץ
מוטי | 07-06-2021 15:25
אם סמוטריץ היה מצטרף לקואליציה, קוי היסוד היו ללא ספק מושפעים מזה.
9
דעות שמרניות?....
np | 07-06-2021 14:20
צר לי לומר לך אך אלו דיבורים של ילדה תמימה , לאור התנהגותם הבוגדנית של בנט וגם סער (וכמובן גם כל שאר הציונים - גנץ את לפיד) ולאור העובדה שהרשימה המשותפת כבר אותתה שהיא תשלים אצבעות כשחסר , כניסה של עוד 6 חכים למשחק לא תשנה דבר , וכבר אמרו חכמים -טוב שם טוב משמן טוב
10
מרץ, ליברמן, מיכאלי ולפיד גרועים לא פחות
שלמה | 07-06-2021 14:21
ואף יותר לדעתי
11
ברצינות?
פינחס | 07-06-2021 14:24
כתבה ריקה מתוכן, ולא לוגית בשום צורה. ממשלת שמאל זה הדבר הכי גרוע שיש, ושותפות עם ערבים זה הוספת חטא על פשע, ואת רוצה שסמוטריץ' ישליך את עצמו לגוב האריות כדי שבנט לא יצטרך להכשיר את השרץ?! זה תפיסה מעוותת לחלוטין. בנט צריך לדעת מה אסור ומה מותר, וסמוטריץ' לא צריך לחטוף בשבילו כדור כדי שהוא לא יעשה טעויות... גם ממשלת שמאל זו בעיה רצינית מאוד בפני עצמה, בלי קשר לערבים. אסור לתת לדברים כאלה יד
ברור שאסור לתת יד לממשלת שמאל
מוטי | 07-06-2021 15:32
סמוטריץ הרי ידע שאין ואקום. באותו רגע בו הוא החליט שלא להתפשר על הערכים שלו, ובגלל זה לא יכלה לקום ממשלת ימין, אז בזה הוא נתן גושפנקא להקמת ממשלה אחרת. צריך להבין שסמוטריץ הוא לא יכול לדרוש מאחרים לעשות את מה שהוא לא מוכן לעשות ולהפר את ההבטחות שלהם. גדעון סער לא אמור להפר את ההבטחה שלא לשבת עם נתניהו רק בגלל שלסמוטריץ נוח שלא להתפשר על הערכים שלו. בנט לא אמור להפר את ההבטחה למנוע בחירות חמישיות רק בגלל שלסמוטריץ דווקא נוח שיהיו בחירות חמישיות בהן הוא יטען שהוא לא התפשר על הערכים שלו.
12
כשתגדלי תביני...
אורי | 07-06-2021 14:31
נו באמת..
13
זה לא ברור למה?
מישהי | 07-06-2021 14:35
אין שום סיכוי שהעבודה או מרצ ישבו עם סמוטריץ ובן גביר.
14
כתבה מוזרה... ...
מוריה | 07-06-2021 15:15
כתבה מוזרה...
15
התשובה ברורה
אני | 07-06-2021 15:37
כי סמוטריץ רוצה בחירות. הוא מעולם לא סיים את הקמפיין שלו.
16
אם בצלאל, וולדיגר,...
יוסי | 07-06-2021 15:45
אם בצלאל, וולדיגר, סופר ורוטמן נכנסים לממשלתו של בנט יש 61 מנדטים ששייכים למפלגות יהודיות - ציוניות. רע'מ יכולה להשלים ל 65 אבל הממשלה היהודית - ציונית תהיה קיימת גם בלעדיה. זה מאוד מחזק את הציונות. חבל שבצלאל מתכחש לזה. לפעמים לא צריך דווקא להתעקש לעשות טוב. לפעמים צריך להתעקש ולהסתפק בלסור מרע. זה מה שיקרה אם בעזרת השם יהיו לנפתלי 61 מנדטים המשתייכים למפלגות יהודיות- ציוניות. בעת הזאת על זה צריך להתעקש ועם מרצ ומצביעיה היהודים - ציוניים נגיע להבנות כלשהן אם לא כבר הגענו איתה להבנות. אף אחד לא יפטר את מנסור. פשוט הציונות תתחזק בקואליציה המתגבשת מול עינינו המסוקרנות. זה הכל. בצלאל צריך להיפרד מבן גביר. זה לא מועיל לו.
17
יש לי רעיון...
שלמה | 07-06-2021 15:46
יש לי רעיון אחר - שסמוטריץ ידרוש מבנט רוצטיה על השנתיים שלו.. מה דעתך? קיצור תהיי ריאלית ואל תהפכי את סמוטריץ ללא בסדר כשבנט בוגד בנו
18
מה את מקשקשת?...
סער | 07-06-2021 16:28
מה את מקשקשת? אלפים יצאו וצבאו....אולי אלף או אלפיים. אולי. ויור מועצת ישע בעד ורבנים בעד הממשלה ואנשי תקשורת של המגזר בעד. המגזר בכללותו בגד בהסכם ההיסטורי עם הליכוד. ישלמו על כך בענק. תהנו בממשלת השמאל כל עוד אתם יכולים
19
שאלת קיטבג.לשבת עם...
נצבת | 07-06-2021 16:41
שאלת קיטבג.לשבת עם מרץ? וכי יש הבדל מהותי בין מרץ למשותפת או לרעם? אותם מחשבות אנטי ציוניות הקוראות למדינה לכל אזרחיה. אם יש כבר מישהו שנגע הבוגדנות והשקר לא דבק בו,את מעודדת אותו להיכנס לביוב הזה?
20
כתבה פטתית ביותר...
ישראל | 07-06-2021 16:44
כתבה פטתית ביותר אחינעם. ואת יודעת טוב מאוד את זה. נראה כאילו את עדין עובדת בשביל ימינה.
21
שטיות!! זה כמו להאשים מישו שצועק "גנב גנב"
אור | 07-06-2021 16:54
בדיוק כמו להפיל את האשמה בשוד בנק על זה שניסה למנוע את זה. בטענה- שהשודד הציע לאדם שניסה למנוע, שאם הוא יבא איתו הם ישדדו פחות כסף. אסור לתת יד לבגידה של בנט בבוחריו ולשקרים שפיזר לכל עבר שלא יצרף את מרץ שיאיר לפיד בחיים!!! לא יהיה ראש ממשלה שלא ישב עם הערבים ועוד אסור להפנות עורף לרוב מצביעי הימין שנמצאים בליכוד אסור לשתף פעולה עם ממשלה שקמה על טהרת השנאה אסור לשבת בממשלה עם אנשים שמנסים להוציא את היהודית ממדינת ישראל אסור לתת יד לאנשים שמסיתים נגדנו כבר שנים וימשיכו גם אחרי זה- מה אנחנו ילדי כאפות??
22
צריך לקוות שהפעם יעבור בלי רצח פוליטי
יוסי | 07-06-2021 17:03
סמוטריץ לא שירת בצבא, בן גביר לא גוייס, החרדים אנטי ציונים. להגיד על ממשלת השינוי בוגדים זה שיבוש מערכות שלם. צריך לקוות ש בנט יצליח כראש ממשלה וישנה את הכיוון האלים שהציונות הדתית נימצאת בו מאז ההתחברות לנתניהו והפיכתה לזרוע הבריונית שלו.
23
סמוטריץ יחתיכת סמרטוט...
אסף יוסף כהן | 07-06-2021 17:40
סמוטריץ יחתיכת סמרטוט ביבי בכלל לא רצה אותכם בממשלה שכחת הוא העדיף את המשותפת עלייך .על מי אתה מגן יטיפש
24
אנשים כפויי טובה...
בן הדת החלונית | 07-06-2021 17:58
אנשים כפויי טובה יהודים חילונים תורמים למדינה יותר מכל החרדים ביחד ואבל מקבלים יחס של בוגדים רק כי דעותיים שונות. וזה שדעתם של החרדים ולש הרבנים מהציונות הדתית שונות את זה שכחתם... פיתאום אתם מוכנים לנהל הידברות. אפסים.
25
ה' ראה ,זוכר...
נהג מונית | 07-06-2021 18:24
ה' ראה ,זוכר ומעניש ! תהיה מוכן גמד . ה' לא פרייר , לעולם לא יעזוב אותך בשקט , גהינום בעולם הזה ובעולם הבא.
26
אפס אפסי האפסים...
נהג מונית | 07-06-2021 18:26
אפס אפסי האפסים גמד בן גמד .
27
הייתי ימין כל...
נהג מונית | 07-06-2021 18:27
הייתי ימין כל חיי, היום אעדיף את עבאס על פני הגמד , אין פה בכלל שאלה .
28
איזה שטויות.. בשביל...
יוסף ואחיו | 07-06-2021 18:29
איזה שטויות.. בשביל זה בחרו בו?
29
זו לא ממשלת...
קשקשנית | 07-06-2021 18:48
זו לא ממשלת שינוי זו ממשלת שנאה! אין לסמוטריץ מנדט להצטרף לממשלת שנאה שכזאת. בנט מכר את ארץ ישראל בגלל הכבוד התאווה והקנאה. למה את רוצה שגם סמוטריץ יעשה זאת?
30
שקרן! מעולם לא...
יהודי אמיתי | 07-06-2021 18:51
שקרן! מעולם לא היית ימין. היית חלק מעדת השונאים ונשארת כזה...
31
אשכרה!!! ...
אני | 07-06-2021 19:24
אשכרה!!!
32
הכותבת עצמה שמאלנית...
מחכים להתגלות משיח | 07-06-2021 19:32
הכותבת עצמה שמאלנית
33
אתר סרוגים. הגיע...
מחכים להתגלות | 07-06-2021 19:33
אתר סרוגים. הגיע הזמן שתודו בפה מלא שאתם בעצם. שמאל- מרכז. אתר צבוע, שאין בו יושרה ואמת.
34
איזה בורות. עד...
דון | 07-06-2021 19:38
איזה בורות. עד מתי הציבור הדתי לאומי יהיה כזה תמים עד כדי טמבל??? כבר עכשיו מדברים על חזרה לשיחות השלום, תמיכה בהסכם הגרעין, הקפאת הבניה מתוך חזרה לחיקה של ארהב הדמוקרטית. שר האוצר שלנו כבר מתכנן את הטיפול בתוצר הממוצע הנמוך לאדם בארץ, מילים אחרות לאני הולך להכריח את החרדים לשנות את ארחות חייהם, איסור ללכת עם דגל ישראל בירושלים, אוטובוסים בשבת (כבר סגור) ולסיכום מדינת כל אזרחיה!!!!!
35
צודקת. גם אני...
י.ד. | 07-06-2021 19:52
צודקת. גם אני תוהה על כך כל הזמן. דרך אגב גם המפדל הצטרפה לקואליציה של ברק ב1999 ואף אחד לא חשב שהם נטשו את הימין. לפעמים חיים עם מה שיש.
36
סמוטריץ' עצמו יושב...
יובל | 07-06-2021 22:45
סמוטריץ' עצמו יושב עם תומך טרור - אלא אם את חושבת שבן גביר תלה בסלון את דיוקנו של גולדשטיין מטעמים אסתטיים. חתיכת מוסר כפול. ההתנגדות היא של כהניסטים, פחות של מצביעי ימינה.
37
הסיבה פשוטה למה...
גאון | 08-06-2021 13:43
הסיבה פשוטה למה סמוטריץ לא ישנה שום דבר אם יכנס. הרי כבר הסכימו עם השמאל והערבים. נגיד שרוצים לעשות איזה דבר שסמוטריץ מתנגד לו. אז אם הוא יאמר שאם יעשו את זה הוא יעזוב ויפיל את הממשלה, אז יאמרו לו ביי ביי, נכניס עבאס במקומך. אז אין לסמוטריץ שום כח בממשלה כזו.
38
אמירה חזקה! כל...
הראל | 08-06-2021 16:13
אמירה חזקה! כל הכבוד לכותבת, מפתיע לראות הבנה מעמיקה כל כך מתלמידת תיכון
39
זה מאוד פשוט נשמה
טפיל | 09-06-2021 13:37
סמוטריץ יותר מאשר הוא רוצה את טובת ארץ ישראל ועם ישראל הוא רוצה לצעוק!!! ואם הוא היה בקואליציה של ביבי הוא היה צריך לשתוק (ולנסות להשתיק את הבן של הגביר) ....זה האינטרס שלו....ארץ ישראל ועם ישראל זה מפדל של פעם אל תתבלבלי עם האיש שנפלט מהצבא וכל מה שמעניין אותו זה שנצא למלחמת אחים....נאיש הוא בושה וחרפה לכל חובשי הכיפות
40
תהיות הזויות
רםש | 09-06-2021 17:13
כתבה מטופשת להחריד. קודם כל בקביעה מה חשוב יותר ומה פחות לציונות דתית בהמשך ההצעה הזויה לחבור לממשל שמאל. מה נסגר איתך ? אז קודם כל לא רק מניעת ממשלת חמס בשיתוף כמה יהודים על הדרך היא הבעיה היחידה. ישנה לידעתך בעיה לא פחות חשובה אולי יותר וקוראים לה שלמות הארץ. תפישה בטחונית נטו לפני כל תפישה משיחית כהגדרת ממשל ר.ל.ב. (רק לא ביבי). בצם העמדת נושא שלמות הארץ כאמור ולא מן הפן הדתי ישנו ההיבט הבטחוני נטו וממשלה זו +לחץ אמריקאי יביאונו אל עברי פי פחת. קצר המקום והזמן לציין הנזק שעלול להגרם רק המחשבה מעבירה בי צמרמורת