דני קרוון, האמן הסביבתי, הלך לעולמו בגיל 90 - סרוגים

דני קרוון, האמן הסביבתי, הלך לעולמו בגיל 90

דני קרוון, האמן הסביבתי, הלך לעולמו היום (שבת) בגיל 90. הנשיא, רובי ריבלין ספד לו: "דני היה דוגמא ומופת לאמן כמשרת ציבור. האומנות המתחדשת ללא הרף שלו תחסר לנו מאוד, הוא יחסר לנו מאוד".

דני קרוון, האמן הסביבתי, הלך לעולמו בגיל 90
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

היום (שבת) דני קרוון, הלך לעולמו בגיל 90. קרוון היה פסל, מעצב תפאורות וצייר ישראלי, חתן פרס ישראל לשנת 1977. קרוון נחשב לאחד מאבות אדריכלות הנוף הישראלי.

מעט לפני מותו זכה קרוון באות יקיר העיר תל אביב-יפו. עבודותיו המפורסמות הן: "כיכר לבנה" בפארק וולפסון בתל אביב, הקיר הדרומי של אולם מליאת הכנסת המכונה "שאלו שלום ירושלם ישליו אהביך" וקיר העץ הקדמי של אודיטוריום הכנסת.

עוד באותו נושא

המחווה המרגשת של אמני ישראל ליורם טהרלב


3

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד היום (שבת) לדני קרוון ז"ל: ״דני קרוון אהובנו, הלך מעימנו והעצב גדול כל כך. הוא היה יקר לנחמה ולי מאוד. דני היה דוגמא ומופת לאמן כמשרת ציבור. לאורך כל שנות יצירתו התעקש דני על המימד הציבורי של היצירות שלו, והצליח.

עבודותיו נוצרו תמיד בהזמנת גורמי ציבור, נבנו תמיד במרחבים ציבוריים והיו קיימות תמיד עבור הציבור הרחב. כך השיב דני את האומנות אל הציבור. הוציא אותה מקפאון המוזיאונים, בין הממצאים הארכיאולוגיים והחללים הלבנים המעוצבים, והעניק לנו אותה כמתנת נצח.

האומנות המתחדשת ללא הרף שלו תחסר לנו מאוד, הוא יחסר לנו מאוד. אני שולח חיבוק של נחמה לחווה, נועה, תמר ויעל, לאחותו ולנכדיו.״

(צילום: חיים צח / לע"מ)

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עצוב מאוד ...
ענת | 31-05-2021 8:30
עצוב מאוד