"חמאס חרד מחיסול הצדקה כמו מחיסול יכולת צבאית" - סרוגים

"חמאס חרד מחיסול הצדקה כמו מחיסול יכולת צבאית"

בכיר שב"כ לשעבר עזרא סער, אומר כי בשב"כ סברו שההסדרה לא תחזיק מים, לגבי הטענות של חמאס שברקים ירו טילים לפני מבצע שומר החומות הוא אומר: "זה היה מצחיק, גם המצרים צחקו. אף אחד לא האמין לזה"

"חמאס חרד מחיסול הצדקה כמו מחיסול יכולת צבאית"
  (Photo by Atia Mohammed/Flash90)

עזרא סער, שהשתחרר לאחרונה משירות ממושך בשב"כ, היה אחראי על הקשר עם חמאס דרך מצרים ב-15 השנים האחרונות. הבוקר (ראשון), הוא התראיין למואב ורדי ורועי שרון ברשת ב', שם סיפר שבערך שלושים אחוז מהכסף שנכנס לאורך כל ההסדרה עם עזה עבר להתחמשות צבאית.

"חמאס היא תנועה חברתית שמטרתה נשאבת מהאחים המוסלמים והיא חיסול מדינת ישראל. – מכל 10 שקלים שנכנסו לעזה, שלושה שקלים לפחות הולכים להתעצמות צבאית", אמר סער.

עוד באותו נושא

אחרי כשלושה שבועות: הר הבית נפתח לעליית יהודים


9

לדבריו: "רציונל ההסדרה, מה שעמד מאחוריו, המטרה הייתה להגיע להרגעת השטח, לסוג של הכלה של האירוע, לנסות להרגיע את הצד השני בעיקר להעצים את המפעלים האזרחיים שם גם בסיוע בין לאומיים, מהזווית של שב"כ, אנחנו חשבנו לאורך 3/4 השנים האחרונות, עמדת השב"כ, שהתהליך לא מחזיק מים,  ידענו ששחיקה לאורך זמן תיווצר".

"חמאס חרד מחיסול התרבות והחינוך שלו לא פחות מחיסול העוצמות הצבאיות שלו", הוא אומר. "הוא חרד יותר מחיסול הדעוה שלו – פעילות הצדקה. אנחנו לא צריכים להסתכל כל היום על פעיל כזה או מחבל אחר.  כשראינו את ההתרוממות של הבלונים, וביקשנו תשובות מהמצרים, אז כל פעם קיבלנו תשובה שהיה גשם והיה קצר בבטריות אז נורה טיל. אף אחד לא האמין לזה. העדפנו לחיות עם זה, הכלנו את זה. זה התחיל מבלון ועבר למטענים על הגדר. אבל בסיומו של דבר כאשר עפים טילים צריך לשלם מחיר כבד".

סער מנתח את הטעות שנתנו לבלונים להתרומם לשדות עוטף עזה. "כשראינו את ההתרוממות של הבלונים, וביקשנו תשובות מהמצרים, אז כל פעם קיבלנו תשובה שהיה גשם והיה קצר בבטריות אז נורה טיל. אף אחד לא האמין לזה. העדפנו לחיות עם זה, הכלנו את זה. זה התחיל מבלון ועבר למטענים על הגדר. אבל בסיומו של דבר כאשר עפים טילים צריך לשלם מחיר כבד", אמר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
רק תגובה תקיפה תוביל לתוצאה
בעז"ה סומך על עצמי | 23-05-2021 11:35
עסקנים קטנוניים וערמומיים חדרו למפלגות .עיקר פעולתם לקידום כלכלי לעצמם וחבריהם. זלזלו והזניחו את מערכות השלטון. הפכו את הצבא והמשטרה לכוחות חוששים ,חלשים ומתחמקים. הכסתח נהיה דרך החיים של המשטרה. אין לנו משטרה שאפשר לסמוך עליה בעת צרה. יש לנו משטרע שתשמור רק על החזקים . פחד לחיות במדינה עם אתה אזרח רגיל מהשורה. צדק מי שאמר בזמנו שהדתיים הם החלוצים החדשים.
2
בקיצור - השב"כ חבורת טמבלים
יוסי | 23-05-2021 12:02
כל ילד בגן יודע שהחמאס רק רוצה להרוג אותנו ואין איתו הסדרה. בשביל צריך שבכ? אבל מה? כשזרקו עלינו פה ושם טילים ומאות בלוני נפץ העדפתם לבלוע את זה... פשוט נס שמדינת ישראל קיימת.
3
עכשיו הזמן לטפל...
נועה | 23-05-2021 12:31
עכשיו הזמן לטפל בחמאס בתוך ישראל ולהתחיל מייד בחמאס בתוך הערים המעורבות.
4
נו זה ברור...
אחד | 23-05-2021 14:31
נו זה ברור שהברקים לא פגעו ברקטות והוא שוגר ....זה היה ניסוי שלהם לבדוק את מערכות התראה של המדינה במצב של מזג אויר קשה...מי שחושב אחרת לא מבין על מה הוא מדבר
5
צריך לספר.להם.שאים.הם.לא.יאכלו ניתן להם.בעיטה.התחת....
ישראל | 23-05-2021 15:47
צריך לספר.להם.שאים.הם.לא.יאכלו ניתן להם.בעיטה.התחת.