בסימן "הנני": שבוע החמ"ד תשפ"א יוצא לדרך - סרוגים

בסימן "הנני": שבוע החמ"ד תשפ"א יוצא לדרך

שבוע החמ"ד לשנת תשפ"א נפתח בסימן "הנני", מהפסוק "רָנִּי וְשִׂמְחִי, בַּת-צִיּוֹן כִּי הִנְנִי בָא וְשָׁכַנְתִּי בְתוֹכֵךְ". רגע לפני הפעילויות והאירועים, מנהלת החמד באגרת ברכה לצוותי ההוראה, התלמידים והקהילה

בסימן "הנני": שבוע החמ"ד תשפ"א יוצא לדרך
  (צילום: החמ"ד)

מנהג קדום בעם ישראל לומר לפני קיום מצווה, 'הִנְנִי מוכן ומזומן'. כשבא אדם לקיים מצווה ואומר 'הִנְנִי מוכן ומזומן לקיים מצוות עשה'. ומוסיף את הכוונה והייחוד שלה, מבטא הדבר הכנה. קיום מצווה אינו דבר אקראי, ואינו דבר שנעשה מתוך הרגל או חפזון. ההכנה מסייעת להיות מתון, מדויק. לעשות את ציווי ה' מתוך נוכחות מלאה.

כך כתב ה'חיי אדם' (כלל ס"ח, סעיף כ"ה),"שתכין עצמך מקודם ולא בפתע פתאום. ולכן צריך ליזהר בזה". חשיבות ההכנה שמסייעת לאדם לעמוד ולומר הִנְנִי. אני מבקש בפעולתי לעשות דבר בעל ערך ובעל משמעות. מתוך כך לימד האר"י הקדוש על הכנה מיוחדת שמומלצת לכל יהודי לפתיחת היום,"והריני מקיים מצות ואהבת לרעך כמוך, והריני אוהב את כל אדם מישראל כנפשי".

שבוע החמ"ד שאנו עומדים בפתחו הוא שבוע נפלא. בשנה מיוחדת ומאתגרת זו ביקשנו לאסוף את כל הכוחות ולהיות במצב הנפשי המיוחד של 'הִנְנִי'.

לוח האירועים המלא

'הִנְנִי'. בהערכה גדולה ותודה גדולה לכל אנשי ונשות החינוך שמכינים ועורכים שולחן ערוך 'במטעמים' לפני כל שיעור ושיעור.

'הִנְנִי'. לפני כל מפגש עם תלמיד, הורה, ישיבת צוות, אירוע רב משתתפים (בזום..) מתמלאים ופועלים מתוך אהבה .

'הִנְנִי'. בימים שבהם החרדה עולה גם בגלים פתאומיים, להיות שם עבורם ביציבות ובנוכחות מלאה ומרגיעה.

'הִנְנִי'. להמשיך את מבצע 'החיסון'. חיזוק חוסנם האמוני של תלמידנו באמונה תפילה לימוד תורה וקיום מצוות. לצד כל חיסון גופני חשוב אחר."הנני, על משמרתי אעמודה לקרב ולא לרחק…וזאת תהיה מגמת תפילת כשרי ישראל, לקשר את כל נשמות עם ד' למקור החיים ולגלות את אור הקדושה הטמון בהם… "(הרב קוק, איגרות הראיה א, עמ' שע)

שבוע חמ"ד מוצלח לכולנו בכל הפעילויות, בכל הכנסים, בכל היוזמות, בכל האירועים. בתפילות, בימי לימוד תורה מיוחדים, קליטת עלייה, חיזוק הפן החברתי. בחידונים, בתחרויות, באוויר הפתוח ובעשייה דרך המסך ודרך העיניים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו