"בוחנים לחבר מאחזים בעלי אופק הסדרה לתשתיות" - סרוגים

"בוחנים לחבר מאחזים בעלי אופק הסדרה לתשתיות"

במענה לשאילתה של ח״כ סופר בנוגע להסדרת הישוב אש קודש, השיב השר מיכאל ביטון שלשם הסדרת המאחז דרוש אישור של היועמ״ש. עם זאת, לדבריו נערכת בחינה על חיבור של מאחזים בעלי אופק הסדרה לתשתיות

author-image
"בוחנים לחבר מאחזים בעלי אופק הסדרה לתשתיות"
  (צילום: (דוברות הכנסת)

ח״כ אופיר סופר שאל את שר הביטחון לגבי הסדרת היישוב אש קודש, וכיצד ומתי יקבלו התושבים תנאי מחייה בסיסים כמו מים, חשמל, תחבורה ציבורית, מבני ציבור, ומרכיבי בטחון לפני תום הליך ההסדרה. בתגובה אמר הערב (שלישי) השר מיכאל ביטון, שמכהן כשר לעיניינים אזרחיים במשרד הביטחון, כי נערכת בימים אלו בחינה באשר לאפשרות חיבורם של מאחזים בעלי אופק הסדרה לתשתיות.

"מאחז אש קודש מצוי ברובו על גבי אדמות מדינה מוכרזות שעברו בחינה של צוות 'קו כחול' בשנת 2000. לשם הסדרת המאחז, נדרש ע"פ הנחיות היועץ המשפטי לממשלה לבצע בחינת 'קו כחול' מחודשת של תחומי ההכרזה בהם מצוי המאחז" אמר ביטון. "כמו-כן, הסדרת המאחז מחייבת גיבוש פתרון לדרך הגישה ליישוב שאינו מצוי ברצף קרקעי של אדמות מדינה עם תכנית דרכים מאושרת".

"במקביל לכך, תנאי להסדרת המאחז הוא הגדרת מעמדו המוניציפאלי של היישוב על דרך של קביעת 'תחום שיפוט' בצו מפקד כוחות צה"ל באזור" הוסיף. כיום, המאחז מחובר למים וחשמל באופן לא סטטוטורי. עם זאת, לאור הנחיית הדרג המדיני, נערכת בימים אלו בחינה באשר לאפשרות חיבורם של מאחזים בעלי אופק הסדרה לתשתיות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תודה לאופיר סופר....
שמעון אור | 03-03-2021 1:45
תודה לאופיר סופר. שליח הציונות הדתית בליכוד. מחכים שתחזור לשורתינו ותוסיף לנו עוד כח של חכ לוחם וערכי כמוך.