דרוש נהג מיומן לזינוק בעלייה - סרוגים

דרוש נהג מיומן לזינוק בעלייה

עם ישראל בתפוצות מאבד דם רב ויקר בהתבוללות ובהשתקעות בתרבות זרה לרוחו. ההשתקעות הזו עוברת על כל חלקי הציבור היהודי בתפוצות. הטפטוף של העלייה, המתמשך כבר זמן רב, חייב להתגבר ולהפוך לנהר שוטף

דרוש נהג מיומן לזינוק בעלייה
  צילום: שאטרסטוק

משפחה מרובת ילדים תקועה עם רכבה באמצע העלייה, הרכב מדגם מיושן מאוד בנס מצליח להמשיך לנשום בכוחות עצמו שלא לדבר על הזינוק הדרוש כעת לצורך ההתקדמות במעלה ההר.

הנהג מנסה את כוחו פעם אחר פעם, באותה שיטה, להתקדם הלאה, אך לשווא. לפתע תופס הנהג את הנקודה – אי אפשר להתקדם ככה, צריך לנסות משהו חדש, משהו שונה, צריך לשנות את השיטה! אבל מה הוא יעשה? הוא אינו מכיר דבר מלבד נסיונותיו הנואלים לחלץ את הרכב התקוע.

הוא מבין כי הוא חייב לקבל עזרה מבחוץ, האשה והילדים ברכב כבר איבדו את זה לגמרי, והסיפור שם רק הולך ומחריף. הנהג מרים את ידו ומסמן לעזרה לרכב החולף על ידו, והנה הרכב עוצר, וממנו יוצא נהג בעל עבר מפואר בחילוץ, הוא עושה את מה שעושה, מראה לנהג מה נדרש ומלווה את המשפחה עד להגעתה בשלום לביתה.

הסיפור הזה, הוא סיפורה של יהדות התפוצות, עלינו רק לדאוג שאחריתה תהיה כמו בסיפור.

רבותי, דרושה מהפיכה, דרוש שינוי, שינוי עמוק ומהותי, דרושה מהפיכה תודעתית-אמונית בקרב יהדות התפוצות. יהדות התפוצות חיה את חייה, לרוב, בהשקט ובשלווה אבל היא אינה מתקדמת לשום מקום. להיפך, היא נסוגה אחור.

עם ישראל בתפוצות מאבד דם רב ויקר בהתבוללות ובהשתקעות בתרבות זרה לרוחו. ההשתקעות הזו עוברת על כל חלקי הציבור היהודי בתפוצות. עלייה המונית לארץ ממניעים עמוקים ופנימיים של חיבור לארץ ישראל ולעם ישראל מתוך הבנה כי מקומו של כל יהודי הוא אך ורק, יחד עם כל ישראל, בארץ, כבר עשרות שנים אינה קיימת (למעט העלייה המבורכת מגלות אתיופיה). יחידים אומנם עולים לעיתים ממניעים שכאלה, אולם זרם עלייה שכזה אינו קיים.

הטפטוף של העלייה, המתמשך כבר זמן רב, חייב להתגבר ולהפוך לנהר שוטף (הממוצע השנתי בעשור האחרון עומד על בערך 27,000 עולים, כאשר בין שליש לחצי מהם אינם יהודים על פי ההלכה). עלייה כבריחה מאנטישמיות או לצורך שיפור מצב אקונומי היא הטוב במיעוטו, אבל אינה שורשית ולכן גם במקרים רבים של קשיי קליטה היא מביאה לחזרה לחו"ל.

ישנו צורך ליצור עלייה שמחוברת היטב לשורשים ותצליח לגבור על כל הייסורים שא"י מזמנת בקנייתה. אסור לנו לשכוח – למעלה ממחצית בני עמנו היקרים עדיין חיים בגלות! (בסביבות 55% מסך היהודים) וזה אחרי למעלה משבעה עשורים של מדינה שרק הולכת ופורחת.

זה לא נתפס, קשה לנו להבין את זה, אבל מושגים שלנו הם כה פשוטים ומובנים מאליהם, לא קיימים בתודעה הגלותית, וכשהם נחשפים אליהם לראשונה עיניהם וליבם נפתחים. לשם כך דרושה מהפיכה חינוכית שיטתית, ישנו צורך לחבר את יהודי התפוצות למושגי יסוד בתורת ארץ ישראל. נדרשת עבודה נבונה כדי להנגיש לכל ציבור יהודי את המושגים בשפה שתתאים להלך רוחו ולתרבות שבה הוא חי.

ישנם מספר ארגונים חדשים גם ישנים אשר חרטו על דגלם את המשימה החשובה הזו. בואו והצטרפו לקריאתה של אסתר: לך כנוס את כל היהודים! הצטרפו למהפיכה!

 

אוריאל הר נוי, ארגון "יעלה ויבוא"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
צודק ...
אח יקר | 25-02-2021 15:17
צודק