רם שפע באולפן: ממשלה יחד עם סער ובנט? "כולם נלקחים בחשבון"

רם שפע באולפן: ממשלה יחד עם סער ובנט? "כולם נלקחים בחשבון"

רם שפע, מקום 6 ברשימת העבודה, על סערת האמירות של אבתיסאם מראענה: "זה מי שהבוחרים בחרו". לדבריו שר החינוך לא נלחם כמו שצריך למען התלמידים: "עד עכשיו לא הבין עד הסוף את תפקידו"

ממשלה עם סער ובנט? "כולם נלקחים בחשבון"
  צילום: סרוגים

רם שפע, חבר הכנסת לשעבר שפרש מכחול לבן, ונבחר למקום השישי ברשימת מפלגת העבודה, אומר בראיון באולפן סרוגים בנוגע לקריאות הנשמעות על חברי מפלגתו לשעבר לפרוש: "חושב שלא תהיה להם ברירה". לגבי פשרות על דת ומדינה, הוא מוסיף: "הגענו למצב שהציבור החרדי, בגלל הכוח הקואליציוני שלו, כופה מציאות שלא היינו רוצים לחיות בה".

צפו בראיון המלא עם רם שפע באולפן:

כיו"ר ועדת החינוך של הכנסת, שפע היה ידוע כמבקר חריף של התנהלות משרדי הבריאות והחינוך, ואף הפך כמה מההחלטות שלהם. בנוגע ליחס לחינוך, אומר שפע: "מערכת החינוך לא קיבלה את היחס הראוי לה, לא משר החינוך, שעד עכשיו לא הבין עד הסוף את תפקידו: להילחם על החינוך. היה אפשר להתכונן אחרת לגמרי"

"היו סיטואציות שלא הסכמתי עם הממשלה, וזה חלק מתפקידה של הכנסת, לפקח ולוודא שהממשלה מקבלת את ההחלטות הנכונות עבור האזרחים. 8 מתוך עשר החלטות הסכמתי עם הממשלה, אבל כשבאו אנשי מקצוע וטענו אחרת, הקשבנו. אחרי אותה החלטה (להחזיר את כיתות ה'-י' לכיתות, בניגוד להמלצת משרד הבריאות) הממשלה מצאה פירצה בחוק הקורונה והעבירה את הנושא לוועדת החוקה. לדעתי, עד היום משלמים על זה את המחיר".

גיבושון חברי כחול לבן, ארכיון

לגבי הקריאות לכחול לבן לפרוש מהתמודדות, אומר שפע, שכזכור כיהן מטעם אותה מפלגה: "אני חושב שהם הגיעו לנקודה מאוד מורכבת. ברור שאם הם ימשיכו ככה לסכן את הגוש, אז אני חושב שלא תהיה להם ברירה."

האם רם שפע רוצה סיכוי לשיתוף פעולה יחד עם המפלגות של בנט או סער? "ברור שיש בנינו שמיים וארץ בהרבה מאוד נושאים. אבל אני חושב שבסיטואציה הנוכחית – צריך להחליף דרך ולכן, כולם נלקחים בחשבון. ממשלה עם סער, לפיד, בנט – זו בהחלט יכולה להיות ממשלה הרבה יותר מאוחדת ממה שראינו עכשיו". אגב, לגבי איתמר בן גביר הוא אומר שכמובן שזה מישהו שלא אפשרי לשבת איתו יחד בממשלה.

עוד באותו נושא

"אם מפלגת העבודה יקרה לך – תתפטרי מהרשימה"


9

"זה מי שהבוחרים בחרו"

בשבועות האחרונים, מועמדותה של אבתיסאם מראענה מקום שביעי במפלגת עבודה, מעורר כעס רב, לאור פרסום ההתבטאויות האנטי-ציוניות שלה. חברי ועדת הבחירות המרכזית אף פסלו אותה, ומחר (ד') בג"ץ ידון בסוגיה.

כששפע נשאל לגביה, שפע מתחמק ולענות בצורה ישירה: "מרב מיכאלי פתחה את השורות לפריימריז וזה מי שהבוחרים בחרו." שפע כמובן ישר מפנה את האש לכיוון האמירות של בן גביר וטוען שזה צביעות מצד הימין.

מתמודדי מפלגת העבודה. צילום: טל שלו

לגבי שיתוף פעולה עתידי עם מפלגות דתיות וחרדיות, בהקשר של פשרות בנושאי דת ומדינה, שפע טוען שאפשר להגיע לעמק השווה: "כמו כל קואליציה, גם הם יצטרכו להתפשר. בכל קואליציה אי אפשר לצאת עם מלוא תאוותך. גם בנט, אם נסתכל על אמנת גביזון-מדן, יש שם ערכים שנינו יכולים לחיות איתם."

"היום הגענו למצב שהציבור החרדי, בגלל הכוח הקואליציוני שלו, כופה עלי ולפעמים גם עליך, מציאות שלא היינו רוצים לחיות בה. אפשר לעשות שינוי, הוא לא צריך להיות דרמטי, אבל כזה שייתן לי ולבוחרי מפלגת העבודה, לחיות פה קצת יותר בנועם". ואז מוסיף בחיוך: "בלי מפלגת נועם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
עוד מסכן מכחול...
נוני | 23-02-2021 20:10
עוד מסכן מכחול לבן.
2
רם שפע
א | 23-02-2021 20:37
עוד דפוק תוצרת כחול לבן תגיד לי מי אתה בכלל
3
עוד הזוי תומך...
ציוני | 23-02-2021 20:50
עוד הזוי תומך מחבלים. עם בן גביר אוהב יהודים לא. עם אוהבת מחבלים שרוצחים לנו את הילדים ונשים כן. אתה סתם מטומטם. בשביל הכיסא מוכר את אמא שלו.
4
שמאל דמגוגי!
אמ | 23-02-2021 22:51
כבר ברור לכל שאין כל הבדל בין מפלגות השמאל השונות, כשאין לאנשיהם כל בעייה להצטרף לכל אחת מהן שמבטיחה להם שיריון... וגם אין להם כל בעייה להתאחד עם בנט וסער, שערקו מהימין למחנה השמאל, והמאותתים להם כבר זמן רב שהם מתכננים לעשות זאת - כשהמצע היחיד של כולם - השנאה החולנית לנתניהו, שיכולותיו והישגיו חסרי התקדים והבלתי פוסקים מוציאים אותם מדעתם!!!
5
רם עדיף שתחזור...
סברו מרדכי | 24-02-2021 12:21
רם עדיף שתחזור לחלוב פרות במשק
6
נוני ,א ,ציוני,...
קוביקוב | 24-02-2021 21:06
נוני ,א ,ציוני, אמ, סברו מרדכ,י כמה שנאה יש בכם ? מאיפה זה בא ? מסכנים , רחמים עליכם עלובים