סמוטריץ' לשר הבריאות: שכחתם את החתנים והכלות - סרוגים

סמוטריץ' לשר הבריאות: שכחתם את החתנים והכלות

במשרד הבריאות לא גיבשו מתווה לחתונות במסגרת התו הירוק. ח"כ בצלאל סמוטריץ' מזהיר מחתונות פיראטיות: "החודש הקרוב טומן בחובו פוטנציאל אדיר לנזק חלילה או לברכה גדולה"

author-image
סמוטריץ' לשר הבריאות: שכחתם את החתנים והכלות
  צילום: הציונות הדתית

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' קובל על כך שבמסגרת 'התו הירוק' אין התייחסות לנושא החתונות.

על רקע היציאה ההדרגתית מהסגר השלישי ובעקבות ההתעלמות מסוגיית החתונות שנוגעת לאלפי זוגות חילונים, חרדים ודתיים כאחד, שיגר סמוטריץ' מכתב בהול לראש הממשלה ושר הבריאות, בו הוא מתקומם על ההתעלמות מהנושא ומזהיר מפני ההשלכות של אי גיבוש מתווה שיאפשר קיום אירועים באופן בלתי מסוכן.

בנוסף ח״כ סמוטריץ׳ קיים שיח עם בעלי אולמות וביקש מהם הערות למתווה על מנת להגיע למתווה הראוי ביותר הן לבעלי האולמות והן לזוגות, כל זאת בכפוף לאישור משרד הבריאות.

עוד באותו נושא

סמוטריץ': "לאפשר פתיחת בתי כנסת לפי התו הירוק"


4

חתונות פיראטיות ללא פיקוח ובקרה

״שמחתי לשמוע על אישור המתווה ליציאה הדרגתית מהסגר שנכפה עלינו כתוצאה מנתוני התחלואה הקשים, אך התאכזבתי לגלות כי המתווה אינו כולל התייחסות לסוגיה כואבת ומאתגרת במיוחד״, פותח סמוטריץ' את המכתב.

סמוטריץ' מזכיר: ״זה קרוב לשנה שאולמות האירועים סגורים, דבר שמוביל בפועל לקיומן של חתונות באופן פיראטי – ללא פיקוח ובקרה.״

לדבריו, ״מאז פרצה לחיינו הקורונה פנו אלי וללשכתי מאות משפחות אשר ביקשו סיוע לקראת חתונה מתוכננת ונחשפתי מקרוב לקושי הבלתי אפשרי בו הם שרויים: מחד, דחיית חתונה לטווח שאינו ידוע היא גזירה שציבור עצום אינו יכול לעמוד בה. מאידך, המתווים כפי שאושרו על ידי משרד הבריאות לא התאימו לאורחות החיים ובכך מנעו מרבים את האפשרות לקיים חתונות אירוע ע"פ ההנחיות.

כך, עשרות אלפי משפחות נורמטיביות מוצאות את עצמן ב"אזור הדמדומים", כשהם נתונים במתח בלי נסבל בין הרצון לקיום החתונה מחד ולשמירת ההנחיות מאידך. משפחות רבות קיוו כי מתווה לחתונות יוגש עם היציאה מהסגר והחלתו של הדרכון הירוק, אלא שההחלטות שהתקבלו לאחרונה הותירו רבים מול שוקת שבורה״

המשמעות לדברי סמוטריץ' ברורה. ״בשבועות הקרובים״, כך במכתב, ״צפויות להתקיים באופן פיראטי מאות ואלפי חתונות, ללא פיקוח ובקרה, באופן שעלול להזניק שוב את היקפי התחלואה, וזאת כיוון שהמערכת נמנעת מלקדם מתווה לחתונות מפוקחות על בסיס אישור השתתפות למתחסנים ומחלימים בלבד.

חודש לחוץ לפני ספירת העומר

נוסף על מניעת "חתונות הדבקה", מתווה שכזה יתמרץ אנשים רבים שלא התחסנו עד כה ללכת ולהתחסן. כמו כן הוא ימנע עוגמת נפש עצומה מחתנים, כלות ומשפחות, שנאלצים להעביר את התקופה המאושרת של ההכנות לחתונה בחרדה ובמתח על כל הכרוך בכך.

כפי שבוודאי ידוע לכם היטב בימי ספירת העומר נמנעים ישראל מנישואין ועל כן החודש הקרוב טומן בחובו פוטנציאל אדיר לנזק חלילה או לברכה גדולה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
פצלאל הצהיר בראיון...
עמי סלע | 17-02-2021 15:27
פצלאל הצהיר בראיון שיש לו פנטזיות מיניות שהוא לא יכול לממש, איך הרב יהושע שפירא תומך בו??? רומס את אישתו רויטל ואת כבודה.
2
אחד שדואג באמת...
אחריך בצלאל | 18-02-2021 12:09
אחד שדואג באמת לצרכים האמיתיים של הציבור.