"להכריז על מזבח יהושע כגן לאומי" - סרוגים

"להכריז על מזבח יהושע כגן לאומי"

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, פנה לשר הפנים ולשרה להגנת הסביבה להכריז על מזבח יהושע כגן לאומי: " תפקידנו ההיסטורי להגן על אתרי ההיסטוריה למען מדינת ישראל והאנושות כולה"

author-image
"להכריז על מזבח יהושע כגן לאומי"
  (צילום: מועצה אזורית שומרון)

לפני כשבוע השחיתה הרשות הפלסטינית באמצעות עיריית עצירה א – שמלייה את אתר מזבח יהושע בן נון וגרסה חלקים מהחומה המקיפה את המזבח לחצץ. דבר שעורר סערה בארץ ובעולם.

המועצה האזורית שומרון בתגובה יצאה למבצע בזק בו למעלה מ-30 פועלים שיקמו את האתר.

הבוקר פנה ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, לשר הפנים אריה דרעי, ולשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, בבקשה לפעול לקידום הכרזה על האתר כגן לאומי, על פי סמכותם.

לדבריו: "כעת ברור לכל בר דעת כי הרשות הפלסטינית לא רק שאינה מגנה על האתרים ההיסטוריים המצויים בשטח B, אלא שהיא פועלת לפגיעה מכוונת בהם, וזאת בניגוד ל-5 אמנות בינלאומיות להגנה על אתרי מורשת ותרבות בעולם כולו ואמנות עליהן חתומה מדינת ישראל".

"מדינת ישראל מחוייבת להגן על אתרים אלו ודומים להם, הן כדי לשמר את האתרים ההיסטוריים החשובים לעם ישראל, והן בכדי להגן על המורשת התרבותית של האנושות כולה", אמר דגן.

עוד באותו נושא

עמית סגל תוקף: מוחקים את התנ"ך ואנחנו שותקים


24

"כפי שהתערבה מדינת ישראל ואכפה את עצירת זיהום האוויר גם בכפרים היושבים על שטח B, מתוך הבנה שבמקום שבו לא פועלת הרשות הפלסטינית שם היא צריכה להתערב, כך גם כאן ברור שעל מדינת ישראל לפעול לאלתר להגנה על אתרי המורשת ביהודה ושומרון ובראשם מזבח יהושע וכחלק מכך להכריז על מזבח יהושע כגן לאומי על כל המשתמע מכך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו