מנדלבליט לבג"ץ: לדחות את מועד פקיעת חוק הגיוס - סרוגים

מנדלבליט לבג"ץ: לדחות את מועד פקיעת חוק הגיוס

בתגובת היועמ"ש לבג"ץ בנוגע לפקיעת חוק הגיוס, אשר היה אמור לפקוע אמש בחצות, מנדלבליט פורש עמדה לפיה פקיעת החוק בפועל צריכה להידחות עד תחילת חודש יולי

author-image
מנדלבליט לבג"ץ: לדחות את מועד פקיעת חוק הגיוס
  אוליבר פיטוסי/פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש הערב (שני) את תגובתו לבג"ץ בנוגע לפקיעת חוק הגיוס, אשר היה אמור לפקוע אמש בחצות. לעמדת מנדלבליט, פקיעת החוק בפועל צריכה להידחות עד תחילת חודש יולי.

בעמדתו כתב מנדלבליט כי כיוון שמועד תפוגת תוקף החוק היא במסגרת הזמנים בהם כאשר הכנסת מתפזרת חוקים מקבלים 'הארכה' אוטומטית עד לשלושה חודשים לאחר כינון כנסת חדשה – חוק הגיוס צריך להישאר בתוקף עד תחילה חודש יולי הקרוב.

עוד באותו נושא

פקיעת חוק הגיוס – איום על ממשלת נתניהו הבאה

"על רקע קיומן של הבחירות הכלליות לכנסת ה- 22 ולכנסת ה-23, בהתאמה, ומכיוון שמועד פקיעתו של פרק ג'1 לחוק שירות ביטחון חל פחות מארבעה חודשים לאחר יום 23.12.2020, הוא המועד שאותו רואים כאילו בו החליטה הכנסת על התפזרותה לפני גמר תקופת כהונתה – הרי שמשמעות הדברים, על פניהם, היא כי מועד פקיעת תוקפו של פרק ג'1 לחוק שירות הביטחון נדחה עד תום שלושת החודשים הראשונים לתקופת כהונתה של הכנסת ה-24".

מנדלבליט פירט: "מכיוון שהבחירות לכנסת ה-24 תערכנה ביום 23.3.2020, הרי שמועד ישיבתה הראשונה של הכנסת הנכנסת ה-24 צפוי לחול ביום 6.4.2021 (עם זאת יצוין, כי ליושב ראש הכנסת תהיה סמכות לדחות אף את מועד זה, לפי פניה של מי שייבחר לכנסת הנכנסת). בנסיבות אלה, שלושת החודשים הראשונים לתקופת כהונת הכנסת ה-24 צפויים להסתיים ביום 6.7.2021".

היועמ"ש ביקש משופטי בג"ץ כי "למען הסר ספק ולשם הוודאות המשפטית מוצע כי בית המשפט הנכבד יקבע כך בהחלטתו באופן מפורש".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שקר
דרור | 02-02-2021 16:04
מנדל בלוף משתפ של החרדים ונתניהו לא מובן היה עשר שנים לנסות לחוקק חוק לייק · השב · דקה אחת