ד"ר שרון אלרעי פרייס: "עושים הערכה מחודשת על נושא הדרכון הירוק"

ד"ר שרון אלרעי פרייס: "עושים הערכה מחודשת על נושא הדרכון הירוק"

בדיון של ועדת החוקה על הארכת הסגר והכרזה על בידוד לחוזרים מחו"ל, אומרת ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר אלרעי פרייס: "בוחנים מחדש את מדיניות הבידוד של מחוסנים ומחלימים"

author-image
"עושים הערכה מחודשת על נושא הדרכון הירוק"

ועדת החוקה חוק ומשפט בראשות ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) דנה בתקנות להארכת הסגר הכללי הקיים, ב-5 ימים נוספים עד ליום שישי, ה-5.2.21 בשעה 7:00. וכן בהחלטה של הממשלה על חובת הבידוד לשבים לארץ מכל מדינות העולם במלוניות מטעם המדינה, שתחול מיום שלישי, ה-2.2.21 ועד ליום ראשון, ה-7.2.21.

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שרותי בריאות הציבור: "כרגע מי שחוזר מחו"ל וחוסן, לא נדרש לבידוד אך עושים בדיקה מחודשת לגבי הצורך בבידוד למי שחזרו מחו"ל לאור הווריאנטים ולפי מקרים של תחלואה חוזרת גם באנשים שחלו כבר וגם באנשים מחוסנים. נכון להיום הם לא נדרשים בבידוד אך זה נמצא בחשיבה. הסיכון להידבק הוא לא אפס ויש הכרעה משמעותית לניהול הסיכונים הללו בתבונה. נושא הבדיקות בכניסה גם למחוסנים נמצא בדיון. לגבי הבידוד צריך לשקול אם לחכות לתוצאות הבדיקה או לחייב בבידוד ארוך יותר.

בהתייחסה לאחוז המאומתים החוזרים מחו"ל אמרה: "4%-3% מהאנשים שחוזרים ממדינות הם מאומתים ביום הנחיתה. זה אמנם מיעוט אך מתוך האחוז הזה של המאומתים לאורך המגפה ראינו שינוי. בנובמבר עלה ל-10% אלו שיהיו מאומתים לאחר חזרתם, בדצמבר עלינו ל-16% ובינואר בין 50% ל-60% השינוי הזה נובע מכמה סיבות – גם מההכרח לבדיקה (במקום מלונית), וגם בעקבות הווריאנטים".

בדיון הציג נציג משרד הבריאות לגבי האפשרות לקבל אישור חריג להיכנס ולצאת מהארץ, וזאת בהתאם לועדת החריגים שמורכבת מנציגי כמה משרדי ממשלה ובראשה עומד השר יובל שטייניץ (הליכוד)

עוד באותו נושא

שווה לדעת: מהו הדרכון הירוק ואיך מקבלים אותו


10

"ממשיכים במלוא המרץ במבצע החיסונים"

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (שני) כי 5,140 מאומתים חדשים נוספו אתמול. תוצאות הבדיקות מאתמול עומדות על 54,737.

1,140 מהחולים כיום מצבם מוגדר קשה, מהם 315 מונשמים. 31 מהחולים נפטרו אתמול מהנגיף, ומניין הנפטרים במצטבר מפרוץ המגפה עומד על 4,796, כאשר 1,433 מהם רק בחודש ינואר. משרד הבריאות מעדכן כי 3,081,162 התחסנו בישראל במנה ראשונה, ו-1,790,121 התחסנו במנה שנייה.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין: "במקביל להארכת הסגר ממשיכים במלוא המרץ במבצע החיסונים. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להתחסן ולהתרסן. בינתיים חוסנו אתמול 131,000 איש. בסך הכל חוסנו בישראל 3,081,000 אנשים, מתוכם קרוב ל 1,800,000 גם חוסנו בחיסון שני".

הממשלה אישרה הלילה (ראשון), לאחר שעות ארוכות של דיונים, כי הסגר הנוכחי ימשיך עד יום שישי בשעה 07:00 בבוקר, זאת במטרה לבלום את המוטציות של נגיף הקורונה. ביום רביעי ייערך דיון נוסף בממשלה באפשרות להאריך את הסגר פעם נוספת.

כמו כן הממשלה אישרה כי סגירת נתב"ג תמשך לעוד שבוע ובמקביל תקודם חקיקה ראשית בנושא לבקשת היועמ"ש אביחי מנדלבליט. כל אדם שייכנס לישראל יחויב במלונית בידוד מטעם המדינה. הקמת ועדת חריגים בראשות השר שטייניץ תדון במתן היתרים לישראלים לחזור ארצה. בנוסף, הממשלה החריגה טיסות זרות פרטיות שמטיסות קבוצות ספורט לתחרויות בארץ.

מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי, אמר היום (שני) במהלך ראיון בגל"צ כי הסיבה להארכת הסגר היא הגדלת מספר המחוסנים מקורונה, וכי לא תהיה השטחת עקומה עד ישיבת הממשלה הבאה.

לדברי לוי, "יש סיבה שביקשנו שהסגר יוארך בשבוע, צריך להגדיל את מספר המחוסנים. אני לא מאמין שתהיה השטחה רצינית של העקומה עד לישיבת הממשלה הבאה ביום רביעי".

לוי הוסיף והתייחס ליום שלאחר הסגר: ""עם פתיחת הסגר, חלק מהדברים יחזרו לפעילות בצורה מבוקרת, אבל אני לא חושב שפתיחת הקניונים, המסחר ותנועה ברחובות – זה דבר בטוח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
גברת את הפניית...
שרה | 02-02-2021 6:04
גברת את הפניית הפה של ביבי גרמניה המעצמה הוציאה טאבו על ביבי שהוא מושחת אייך בית המשפט בישראל לא רואה לא שומע פושעים
2
עוד פעם הסתומה...
שפיות | 02-02-2021 9:06
עוד פעם הסתומה הזאת שהיא בובה של השלטון? שקרנית ורמאית ואני מקווה שאורלי וגיא יתבעו ממנה אלפים מבית המשפט,שתצא משם בבושת פנים היא והסגרים ההזויים שלה על כל המדינה במקום רק על המקומות הבעייתיים בגלל לחצים פוליטיים בשקל... עלובת נפש
3
ראיונות כאלה גורמים...
דינו | 02-02-2021 10:06
ראיונות כאלה גורמים לאנשים לא ללכת להתחסן