"ממה שידוע, המוטציה לא משפיעה על החיסון" - סרוגים

"ממה שידוע, המוטציה לא משפיעה על החיסון"

ראש שירותי הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה הבוקר בכנסת: "אין לנו עדות לכך שהווירוס המוטנטי נמצא בישראל אך עורכים בדיקות", לדבריה "קצב ההדבקה של המוטציה הרבה יותר מהיר וזה מדאיג"

author-image

ד"ר שרון אלרועי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, דיברה הבוקר (שלישי) בוועדת החוקה וטענה: "ככל הנראה המוטציה לא משפיעה על החיסון אך הנושא נבדק" אם זאת היא מוסיפה שעד קבלת המידע הבנו שעכשיו צריך לעצור הכל: "כרגע יש איום על אזרחי מדינת ישראל; לפי הנתונים שבידינו 66% לא שומרים על הבידוד הביתי עם החזרה מחו"ל"

ד"ר אלרעי פרייס אמרה בדיון בוועדה לגבי התקנות החובה לבידוד במלוניות לכל השבים מחו"ל: "בשלב הזה כדי לוודאי שלא נכנסת מוטציה שתביא הדבקה משמעותית, פגיעה במשק ובבריאות הציבור אנחנו רוצים לוודא שהיא לא משפיעה על החיסון. ולכן היה צריך קודם כל לעצור. יש לנקוט משנה זהירות כשנכנס משהו שעלול לאיים על בריאות הציבור. שמענו על המוטציה בשבת והווירוס המוטנטי הפך תוך שבועות בודדים לזן השולט כך שיש לו יתרון אבולוציוני. באותם מקומות בהם הוא קיים רואים עלייה בתחלואה של 70%. אין לנו עדות לכך שהווירוס המוטנטי נמצא בישראל אך עורכים בדיקות. מה-WHO נמסר שלפחות באנגליה חלק מהבדיקות מפספסות את הווירוס. אצלנו בדקנו וכל הערכות לבדיקות מצליחות לאבחן אותו".

 

"קצב המוטציה הרבה יותר מהיר וזה מדאיג"

בהתייחסה לריצוף גנומי אמרה כי "באנגליה ושבדיה כמות מסוימת של בדיקות הולכת לריצוף גנומי כדי לעלות באופן מתוכנן על מוטציות. לנו יש יכולת כזו ולפני שבוע הקמנו ועדה שמטרתה לייצר שיטה של דגימות של החוזרים מחו"ל לבדיקה יותר מעמיקה. מתחילת הגל הראשון בוצעו בישראל למעלה מ-700 ריצופים שהגיעו למעבדה המרכזית בתל השומר. ברוב המדינות הנושא לא קיים ולכן אין שחור או לבן במסוכנות המדינות. במקרה שצריך לתעדף את המקומות במלוניות נלך קודם כל על מדינות שכבר ידועה בהן המוטציה".

עוד באותו נושא

הקבינט אישר: בידוד לכלל הישראלים השבים מחו"ל

ביחס ליעילות החיסון אמרה: "ככל שאנחנו יודעים המוטציה כרגע לא משפיעה על החיסון. ביוון התגלתה שוב המוטציה של החורפנים. זו כניסה לארץ של מוטציות שעלולות לפגוע ביעילות החיסון למרות שכרגע ידוע שהחיסון עוזר". עוד אמרה כי "הווירוס המוטנטי הראשון זוהה באמצע ספטמבר ונוצר מצב שבאנגליה הוא שולט ב-50% ובדרא"פ ב-95%. קצב המוטציה הרבה יותר מהיר וזה אחד הדברים המדאיגים, גם אם היום החיסון יעיל לגביו"

עמדות בדיקה בנתב"ג (צילום: יוסי אלוני/פלאש 90)

לגבי מחלימים אמרה כי "הסיכוי להדבקה חוזרת הוא לא אפס ואנחנו עורכים בדיקה מאוד מקיפה לשיעור הדבקה חוזרת אך גם אם היא קיימת היא בשיעור מאוד נמוך. ההנחה שמי שהחלים בארץ יחלה מאוד נמוך ולכן לא נדרש לבידוד במלונית. מי שהחלים בחו"ל, אנחנו יודעים על מקרים של זיופי מסמכים ולכן נוהל מחלים הוא רק לבדיקות בארץ ומי שהחלים בחו"ל יצטרך לערוך בדיקה. אנחנו לא יודעים לכמה זמן הנוגדנים קיימים ויודעים שיש ירידה מסוימת לאורך זמן. זה שלא מוצאים נוגדנים לא אומר ודאית שהגוף איבד את החסינות שלו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הבריאות מזיקה לעישון...
הומור בריא | 22-12-2020 14:38
הבריאות מזיקה לעישון והמוטציה לא מזיקה לחיסון?..????