הקבינט אישר: בידוד לכלל הישראלים השבים מחו"ל - סרוגים

הקבינט אישר: בידוד לכלל הישראלים השבים מחו"ל

הקבינט אישר את ההגבלות על כניסה לישראל: כלל האזרחים הישראלים השבים מחו"ל יידרשו להתפנות למלונית למשך 14 יום, או ל-10 ימים ו-2 בדיקות קורונה שליליות. כניסת האזרחים הזרים לישראל תימנע ותאושר במקרים חריגים

author-image
הקבינט אישר: בידוד לכלל הישראלים השבים מחו"ל
  (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)

קבינט הקורונה אישר את דרישת משרד הבריאות לסגירת השמיים כמו בסגר הראשון.

כלל האזרחים הישראלים השבים מחו"ל יידרשו להתפנות למלונית למשך 14 יום, או ל-10 ימים ו-2 בדיקות קורונה שליליות. כניסת האזרחים הזרים לישראל תימנע ותאושר במקרים חריגים.

היעד של האיסור והבידוד הוא למנוע את כניסתה של המוטציה החדשה של נגיף הקורונה שהתפרצה בבריטניה.  לפי ההצעה שהתקבלה כל החוזרים מחו"ל, מכל מדינות העולם, ללא תלות בצבע המדינה (אדומה או ירוקה) יישלחו לבידוד במלוניות קורונה. כדי להיערך בזמן, ולתת אפשרות להתארגנות התקנה תיכנס לתוקף בעוד 48 שעות.

בינתיים עד כניסתן של התקנות, השבים מחו״ל ב-48 השעות הקרובות (למעט מבריטניה, דרום אפריקה ודנמרק) יחויבו בבידוד ביתי ולבדיקת קורונה.

כעת נותר לקבינט להחליט על הצעדים להורדת התחלואה בישראל. שלוש האפשרויות שעומדות על הפרק הן:

א. הגברת האכיפה והגנה על אוכלוסייה בסיכון.

ב. ריסון מהודק של שלושה שבועות הכולל סגירת השווקים והקניונים וחנויות הרחוב, סגירת בתי הספר בערים האדומות והכתומות והשארת הגנים, השארת מקומות עבודה ללא קבלת קהל וטיפולי אחד על אחד.

ג. סגר מלא של שבועיים.

בין המל"ל למשרד הבריאות ישנה מחלוקת מהו הצעד היעל ביותר נכון לשעה זאת. במטה לביטחון לאומי טוענים שאין טעם ללכת לריסון מהודק כי הוא יוביל  לסגר, ולכן עדיף לבצע אותו כבר עכשיו . במשרד הבריאות לא יצביעו נגד סגר מלא, אך לטענתם עדיין ניתן למנוע סגר שלישי באמצעות "ריסון מהודק".

ישנם גם שרים הטוענים כי כעת אין צורך לא בסגר מלא ולא בריסון מהודק. השר יזהר שי אמר אמש בקבינט: "כרגע אין צורך בריסון מהודק, צריך להמשיך במדיניות הנוכחית של הסברה, סגרים דיפרנציאליים על מוקדי תחלואה, אכיפה וקנסות. לא לסגור את המסחר, לא לסגור שווקים וחנויות, לא לסגור שום דבר שפתוח עכשיו".

לדבריו: "צריך להודיע שמדינת ישראל תיכנס לסגר מלא של 3 שבועות כשנגיע, אם נגיע, לתחזית של 1,500 חולים קשה. יש סיכוי לא רע שלא נגיע לשם ושהמספר יתחיל לרדת. אבל אם נגיע לשם, תהיה לנו התרעה של כשבועיים מראש, נודיע באופן מסודר לכל אזרחי ישראל, ניתן לעסקים, לעובדים, לכל מי שנוגעים בדבר, אפשרות להתארגן ולהיערך בהתאם".

שר הבריאות, יולי אדלשטיין אמר בתגובה להצעות מסוג זה: "חייבים להטיל את הריסון המהודק. למרות החיסונים, אין סיטואציה כזו שאנחנו לא פועלים עכשיו, מיד, עם העלייה בתחלואה".

במשרד הבריאות מדגישים כי אסור להסיר אחריות מצעדים למיגור התחלואה בגלל מבצע החיסונים. על פי החישוב, רק בסוף פבוראר הראשונים יסיימו את התהליך להתחסנות מלאה. עד אז אסור להפקיר את העלייה ברמת התחלואה, אומרים במשרד הבריאות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו