תגובה לרב נתנאל אלישיב: טהרנות או עמדה מוסרית?
הרב למעשה מתעלם מהמציאות המטורפת שהפוליטיקה נמצאת בה ודורש מחלק מהמשתתפים שיקדשו שם שמיים בג'ונגל שלם. אך מה שהוא למעשה עושה זה לחרוץ את דינו של ראש הממשלה בטרם המשפט
כבר תקופה ארוכה שהרב נתנאל אלישיב משתף את מחשבותיו ודעותיו ביחס להתנהלות ראש הממשלה. נזכרתי בדוגמה הכי מוחשית בדברי חז"ל לטהרנות והיא אותה אמרה שענוותנותו של ר' זכריה בן אבקולס החריבה את ביתנו ושרפה את היכלנו.
טהרנות היה ענוותנות מוגזמת שאינה במקום. זאת איזו שהיא עמידה על עקרון או ערך אמיתי במקום שבו זה לא עומד מול המציאות. מאוד קשה להתמודד עם טהרנות כי בסוף מי שאומר את זה בא בשם ערך אמיתי שגם אני מסכים איתו. אבל לך תפסול את הערך שאתה בעצמך נלחם בשמו. ולכן זה כל כך מתעתע.
אני בהחלט לא חושב ומאמין שהרב הוא טהרן, בטח שלא במזיד, כלומר, הוא באמת מאמין במה שהוא אומר ועל אף זאת לדעתי הוא טועה פה בעניין הזה. מה שהרב נתנאל, העיתונאי קלמן ליבסקנד, הרב שרלו ודומיהם עושים זה לחרוץ את דינו של ראש הממשלה עוד בטרם ההליך המשפטי הסתיים.
ואם שקרים והפרת הסכמים הם כאלה חמורים בעיני הרב אז הרי רק לפני כשנה נעשה אחד מהמעשים המכוערים ביותר בפוליטיקה בשנים האחרונות, מעשה רמייה ממדרגה ראשונה, אבל אולי בעצם זאת רק פוליטיקה קטנה. הרב רפי הפר הסכם חתום עם איתמר בן גביר, האם הרב נתנאל יצא בפוסט חריף וכינה את הרב רפי שקרן? הרב אייזמן תמך בהסכם ההליכה המשותפת של הבית היהודי, וביום סגירת הרשימות הורה יחד עם הרב דרוקמן להפר את אותו הסכם, הוא גם הסביר שיש הסכמים שאפשר להפר.
שאלו את הרב האם זאת לא רמאות? וכבוד הרב השיב בנחרצות: לא. כלומר להביא ציטוט מ"מי שפרע" ולהגיד שזאת הסיטואציה עם נתניהו זה נראה לי פשוט לא שייך. אז מצטער דברי הרב נתנאל הם טהרנות לשמה, הרב למעשה מתעלם מהמציאות המטורפת שהפוליטיקה נמצאת בה ודורש מחלק מהמשתתפים שיקדשו שם שמיים בג'ונגל שלם.
גם יעקב גנב את הברכות לעשיו, גם על זה היה אפשר לומר שזה רמאות. שקר. טהרנות לא באה לפסול כל מי שלא אומר כמונו. זה בא להעמיד דברים על דיוקם ולחשוף עוולה שנעשתה בטיעונים שכל אחד מסכים איתם באופן עקרוני אך חולקים האם זו הסיטואציה.
הרב נתנאל החליט לנקוט בקו מאד מסוים בשנים האחרונות, בשיתוף פעולה עם יועז הנדל הוא יוצא נגד השחיתות בפוליטיקה, אבל מעניין שהיא די מכוונות לאיש אחד. אני מבין שהרב מנסה להראות לי ולשכמותי את האור, ולהציג באור חיובי את מערכת שלטון החוק, ולנסות ללמד אותנו שהתבלבלנו בדרך. אני לא רואה את עצמי כאיש מטומטם, לא עיוור, ולא ביביסט. אני לא זקוק לרב נתנאל שיפקח את עיניי, הוא בטוח שהוא צריך.
בפוליטיקה יש דברים שלפעמים בא לך להקיא מהם. מקום נקי זה לא, בטח שלא בית מדרש. יש שקרים? ביזיון! צא נגדם תמיד, לא רק כשאתה חושב שאנשים הגיעו למצב שההליכה וההערצה עיוורה את עיניהם כשהבית נשרף אז לא נכנסים לענוותנות יתר.
ואם מישהו לא שם לב אז זה בדיוק מה שרוצים המפגינים בבלפור ותומכיהם, נתניהו הוא לא הסיפור, הם רוצים לשרוף את הבית, אני לא אעזור להם ואתן להם חומר בעירה.
דביר לוגר, סטודנט לפרסום ותקשורת, בוגר בית המדרש לבוגרי צבא בעלי
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו