תגובה לרב נתנאל אלישיב: טהרנות או עמדה מוסרית? - סרוגים

תגובה לרב נתנאל אלישיב: טהרנות או עמדה מוסרית?

הרב למעשה מתעלם מהמציאות המטורפת שהפוליטיקה נמצאת בה ודורש מחלק מהמשתתפים שיקדשו שם שמיים בג'ונגל שלם. אך מה שהוא למעשה עושה זה לחרוץ את דינו של ראש הממשלה בטרם המשפט

תגובה לרב נתנאל אלישיב: טהרנות או עמדה מוסרית?
  הרב נתנאל אלישיב (צילומסך, יוטיוב)

כבר תקופה ארוכה שהרב נתנאל אלישיב משתף את מחשבותיו ודעותיו ביחס להתנהלות ראש הממשלה. נזכרתי בדוגמה הכי מוחשית בדברי חז"ל לטהרנות והיא אותה אמרה שענוותנותו של ר' זכריה בן אבקולס החריבה את ביתנו ושרפה את היכלנו.

טהרנות היה ענוותנות מוגזמת שאינה במקום. זאת איזו שהיא עמידה על עקרון או ערך אמיתי במקום שבו זה לא עומד מול המציאות. מאוד קשה להתמודד עם טהרנות כי בסוף מי שאומר את זה בא בשם ערך אמיתי שגם אני מסכים איתו. אבל לך תפסול את הערך שאתה בעצמך נלחם בשמו. ולכן זה כל כך מתעתע.

עוד באותו נושא

"איך השקר מנצח? הוא מרגיל אותנו אליו לאט לאט"


121

אני בהחלט לא חושב ומאמין שהרב הוא טהרן, בטח שלא במזיד, כלומר, הוא באמת מאמין במה שהוא אומר ועל אף זאת לדעתי הוא טועה פה בעניין הזה. מה שהרב נתנאל, העיתונאי קלמן ליבסקנד, הרב שרלו ודומיהם עושים זה לחרוץ את דינו של ראש הממשלה עוד בטרם ההליך המשפטי הסתיים.

ואם שקרים והפרת הסכמים הם כאלה חמורים בעיני הרב אז הרי רק לפני כשנה נעשה אחד מהמעשים המכוערים ביותר בפוליטיקה בשנים האחרונות, מעשה רמייה ממדרגה ראשונה, אבל אולי בעצם זאת רק פוליטיקה קטנה. הרב רפי הפר הסכם חתום עם איתמר בן גביר, האם הרב נתנאל יצא בפוסט חריף וכינה את הרב רפי שקרן? הרב אייזמן תמך בהסכם ההליכה המשותפת של הבית היהודי, וביום סגירת הרשימות הורה יחד עם הרב דרוקמן להפר את אותו הסכם, הוא גם הסביר שיש הסכמים שאפשר להפר.

שאלו את הרב האם זאת לא רמאות? וכבוד הרב השיב בנחרצות: לא. כלומר להביא ציטוט מ"מי שפרע" ולהגיד שזאת הסיטואציה עם נתניהו זה נראה לי פשוט לא שייך. אז מצטער דברי הרב נתנאל הם טהרנות לשמה, הרב למעשה מתעלם מהמציאות המטורפת שהפוליטיקה נמצאת בה ודורש מחלק מהמשתתפים שיקדשו שם שמיים בג'ונגל שלם.

גם יעקב גנב את הברכות לעשיו, גם על זה היה אפשר לומר שזה רמאות. שקר. טהרנות לא באה לפסול כל מי שלא אומר כמונו. זה בא להעמיד דברים על דיוקם ולחשוף עוולה שנעשתה בטיעונים שכל אחד מסכים איתם באופן עקרוני אך חולקים האם זו הסיטואציה.

הרב נתנאל החליט לנקוט בקו מאד מסוים בשנים האחרונות, בשיתוף פעולה עם יועז הנדל הוא יוצא נגד השחיתות בפוליטיקה, אבל מעניין שהיא די מכוונות לאיש אחד. אני מבין שהרב מנסה להראות לי ולשכמותי את האור, ולהציג באור חיובי את מערכת שלטון החוק, ולנסות ללמד אותנו שהתבלבלנו בדרך. אני לא רואה את עצמי כאיש מטומטם, לא עיוור, ולא ביביסט. אני לא זקוק לרב נתנאל שיפקח את עיניי, הוא בטוח שהוא צריך.

בפוליטיקה יש דברים שלפעמים בא לך להקיא מהם. מקום נקי זה לא, בטח שלא בית מדרש. יש שקרים? ביזיון! צא נגדם תמיד, לא רק כשאתה חושב שאנשים הגיעו למצב שההליכה וההערצה עיוורה את עיניהם כשהבית נשרף אז לא נכנסים לענוותנות יתר.

ואם מישהו לא שם לב אז זה בדיוק מה שרוצים המפגינים בבלפור ותומכיהם, נתניהו הוא לא הסיפור, הם רוצים לשרוף את הבית, אני לא אעזור להם ואתן להם חומר בעירה.

 

דביר לוגר, סטודנט לפרסום ותקשורת, בוגר בית המדרש לבוגרי צבא בעלי

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
25 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
אני כל כך מסכים עם הדברים! בלי קשר לרב נתנאל
תודה | 01-12-2020 13:35
.
תגובה ראויה.
ינון | 05-12-2020 22:14
מילים של טעם רב המקבלות משמעות יתירה כשהרב נתנאל ודומיו לא מוצאים שום פסול בהתנהלותה המתריסה והמפרת הסכם של כחול לבן.
גם אני לגמרי
ח | 01-12-2020 17:49
ממש הוציא לי את המילים מהפה. (כולל הדוגמא עם יעקוב אבינו :-) שרלוונטית לשבועות אלה)
2
הסרוגים הפכו לעבדים נרצעים ועיוורים של הרשע
מפגין ותיק | 01-12-2020 13:50
עצוב אבל לא מפתיע.
ציונות דתית קלאסית
מיכל | 02-12-2020 8:21
תמיד חושבים שהם יכולים ללמד ולחנך את הערכים הנכונים, ולא שמים לב לסיפור הגדול.
3
יש הבדל מהותי בין ההסכם בין הבית היהודי
דורון | 01-12-2020 14:08
ועוצמה למול ההסכם בין הליכוד לכחול לבן. ההבדל הוא שבהסכם בין כחול לבן לליכוד לליכוד לא היתה שום כוונה לתת לגנץ להיות באמת ראש ממשלה. וכן, פגיעה כזו במילה של אנשים היא חמורה פי כמה מהסכם שנחתם בשעתו ובסוף השתנתה המציאות (זה גם לא בסדר, וכנראה שכן יש כאן מי שפרע, אבל זה לא שקר במצח נחושה)
נו באמת...
ג | 01-12-2020 17:52
חסר שקרים בפוליטיקה? ומה עם ההתחייבות של כחול לבן לבוחרים לא לקבל תמיכת המשותפת ושניה אחרי הבחירות לעשות הפוך לו יכלו? תתחיל עכשיו לנתח כל שקר וכל תרגיל פוליטי אם הוא עומד בקריטריונים כאלה או אחרים שאתה המצאת? זהו המגרש הפוליטי, יכול להיות שזה לא טוב, אבל צריך להודות שכ-ו-ל-ם עושים את זה, כולל חובשי הכיפות למיניהם. ולכן לתפוס אחד ולהפיל עליו את כל העניין המוסרי, זו נבזות וגועל נפש.
4
הכותב מחמיץ כמה...
לא אובייקטיבי | 01-12-2020 14:08
הכותב מחמיץ כמה נקודות חשובות. זה שפוליטיקה לא תמיד מצטיינת ביושרה ובאמירת אמת - כולנו יודעים. אבל נתניהו שיכלל את אי אמירת האמת לדרגת אורח חיים. איש לא מוכן לערוב לאמיתות דבריו או לקיום הסכמים עליהם הוא חותם, גם כאשר הוא מקבל את התמורה והצד האחר כבר קיים את חלקו. לא זו אף זו, נתניהו נאשם בפלילים. נקודת המוצא חייבת להיות שמערכות המשטרה והתביעה פועלות ביושר ובנקיון כפיים, במקרה נתניהו כמו במקרי אולמרט, קצב, הירשזון, דרעי ואחרים. נתניהו לא טוען לטעות או פרשנות לא נכונה מצד רשויות החוק - אלא לתפירת תיקים מכוונת כפשוטה. זו טענה שאסור לה שתיטען על ידי שום נאשם - בודאי לא על ידי ראש ממשלה. ובמקום להילחם על חפותו - נתניהו רק מחפש דרכים שלא להגיע למשפט. אז כן, צריכה להיות יושרה מינימלית גם בפוליטיקה. ומי שרוצה לשרוף את המדינה ובפועל גם הורס את מערכותיה - הוא נתניהו.
אהוד אולמרט...
רקס בראון | 01-12-2020 20:54
אהוד אולמרט הירשזון בניזרי דרעי קצב עומרי שרון אשר ידלין ועוד טענו לתפירת תיקים ונמצאו אשמים..לא משנה כמה ישימו לך את האמת מול הפנים..אתה תעמוד עם העדר ותצעק רק ביבי
אין אמון בפרקליטות
זאב | 01-12-2020 18:49
חוצפן שכמוך. אתה לא תכתיב לנו מה נקודת המוצא או לא. כולכם חבורה של צבועים ושקרנים.
מדלבליט, ריבלין, הילה גרסטל, רות גביזון, טומי
אלעד | 01-12-2020 16:41
לפיד, חיים רמון, יעקב נאמן, רפול, אנשים שיצאו זכאים וטענו לתפירת תיקים וחלקם טענו שהמערכת מושחתת אז בוא... ועצם הרטוריקה שלך עם הנאשם בפלילים מלמדת מי אתה ולא משנה כמה ישימו לך את האמת בפנים - אתה כמו עדר תלך לבפור להוציא את הנאשם בפלילים שרציתם כבר להוציא אותו משם מרגע שנכנס לראשות הממשלה עוד לפני שהוא נאשם ואפילו נחשד בפלילים
/מסכימה לחלוטין....
א. טלר | 01-12-2020 14:58
/מסכימה לחלוטין. אי עמידה בהסכמים אצל נתניהו היא לא רק אורח חיים, הייתי מקצינה ואומרת; שכלול לכדי אמנות. שקר מאוס בכל צורותיו אבל יש הבדל בין נושא משרה גבוהה ופחותה.ועל זה נאמר; אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר?. מנהיג אמור לשאוף להעלות את העם מבחינת ; שמים וארץ. ולסיום; המפגינים ברובם הגדול אינם יכולים לחיות עם דיסוננס כה גדול. דרישה לשותפות בנטל ביטחון וכלכלה אל מול מערכת שמיתנהלת כרגע בחוסר תום לב. מונעת משקרים; עליבות וחסר יושרה.
תגובה אדירה.כל הכבוד
ויליאם | 01-12-2020 14:35
ענייני וממצה.
מסכימה עם כל מילה של:לא אוביקטיבי/4
נאוה | 01-12-2020 14:34
מאז ומעולם ביבי לא רגיל לקיים את הבטחותיו וזה לא חדש להרוס ישובים הוא יודע אבל ההבטחה לבנות במקומם משהו חדש - אין דבר כזה אצלו!!!!! שלא נדבר על חאן אל אחמאר .
5
הבעיה בהליכה העיוורת...
רון | 01-12-2020 17:14
הבעיה בהליכה העיוורת אחרי ביבי היא הדירדור המוסרי שהופך לנורמה. לפני מספר שנים נחשפה הקלטה בה יאיר נתניהו מציע לחבריו לקיים יחסי מין עם בת זוגו תמורת 400 שקל כסף עובר לסוחר. העלתי כמה פעמים את הסיפור בויכוח עם ביביסטים והתשובה המדהימה שלהם הייתה - 'כולם מתנהגים ככה רק שאותו הקליטו' אנשים דתיים שלמדו בישיבה מאמינים שלסרסר בזוגתך היא התנהגות נורמטיבית. וכן זאת הבעיה. המבוגרים חושבים שחובתם להגן על נתניהו והילדים שלהם לומדים שלסרסר בזוגתך זו התנהגות נורמטיבית. מנתניהו לומדים שאין צורך לקיים הסכמים, שמותר לבזוז את הקופה הציבורית, לומדים לבוז לחלש ולישר... דור למופת מגדלים כאן
פשוט השמאל גרוע יותר מכל הדברים הללו
זאב | 01-12-2020 18:51
לא לומדים דבר. זה רק דחו אותך בקש. אף אחד לא באמת חושב שזה בסדר. פשוט השמאל הוא צדקני באופן בלתי נסבל ( בא לחנך אחרים. איזו בדיחה) . אז עונים לך ככה בשביל לעשות לך דווקא
6
לא טהרנות אלא צביעות של נתנאל
יאיר | 01-12-2020 19:55
היכן התגובות שלך להפרת ההסכמים עם עוצמה יהודית בהכשר הרבנים הגדולים של הבית היהודי ? והרב פרץ שזחל לממשלה ? ימינה ושמאלה -ימין ושמאל רק חול וחול
זה בדיוק מה שדביר כתב
רועי | 02-12-2020 8:49
פשוט הכי קל היום להצטרף ולצאת נגד ביבי
7
לדעתי לא זו הנקודה
שלום | 01-12-2020 20:46
לדעתי הרב נתנאל צודק לחלוטין שביבי הוא שקרן סדרתי ורגיל להבטיח ולא לקיים (דוגמה אחת מני רבות? ח'אן אל אחמר). אבל טעותו בכך שהוא נגרר אחר ארגוני השמאל שמבקרים אותו על רקע ההסכם הקואליציוני, ושוכחים את כל ההפרות מצד כחול לבן, זוכרים בזיכרון סלקטיבי רק סעיף אחד מההסכם: גנץ צריך להחליף. כשצד אחד אינו עומד בהסכם, אין הצד השני מחוייב בו.
8
צודק בכל מילה!
דניאל | 01-12-2020 23:21
סוף סוף מישהו מציג את האמת.
9
דביר צודק! הרב נתנאל...
עומר | 01-12-2020 23:50
דביר צודק! הרב נתנאל מנסה לדבר על מוסר וצדק, אבל הוא מציג את זה בצורה עקומה. אמת היא חשובה, אבל שתופיע תמיד, גם כשקורים שפחות נוח לך לדבר עליהם.
10
הציונות הדתית המתחנפת. למה...
אלעד | 02-12-2020 6:23
הציונות הדתית המתחנפת. למה תמיד אנשי הציונות הדתית מנסים להראות כמה הם אובייקטיבים, והנה גם הם מצטרפים למקהלה נגד ראש הממשלה. למישהו באמת נראה שכל העניין זה אמת ויושרה? דביר צודק, זאת טהרנות לשמה.
11
תודה רבה על הדברים
יהונתן | 02-12-2020 9:27
פקחת עיניי, הדברים כתובים בצורה יפה ועניינית.
12
תגובה מצוינת.חכמה ומשאירה למעשה את הרב נתנאל
אלי | 02-12-2020 19:24
ללא אפשרות לתרץ שום תירוצים.ישר כח דביר.תודה
13
מה הקשר בין...
עדן | 03-12-2020 13:58
מה הקשר בין זכריה בן אבקולס לטענה של הרב נתנאל?! הביקורת על זכריה בן אבקולס היא שהוא חשש להכריע בין שתי אופציות ולכן לא עשה כלום. לא על בחירה בדעה אחת על פני האחרת מטעמים מוצקים וברורים (גם אם אתה חולק עליהם...)