'כזאת אנוכי': תאטרון הנשים הדתיות של ירוחם - סרוגים

'כזאת אנוכי': תאטרון הנשים הדתיות של ירוחם

קבוצת נשים מהגרעין התורני בירוחם, הקימה קבוצת תאטרון והעלתה הצגה הנוגעת בחייהן האישיים, בדילמות, בכאבים, ברגעים המצחיקים

author-image
'כזאת אנוכי': תאטרון הנשים הדתיות של ירוחם
  תאטרון מהחיים. כזאת אנוכי (יח"צ)

אחת הקהילות התוססות בגרעינים התורניים הוא הגרעין בירוחם מיסודה של 'קרן קהילות'.  גם הרחק מהמולת המרכז, בתוך השקט הדרומי של המדבר, מסתבר כי המוזות רועמות, בצורת תיאטרון נשים קהילתי הפועל זו השנה השנייה.

17 נשים מהגרעין התורני בירוחם נפגשו לאורך חצי שנה כל שבוע יחד עם הבימאית מרגנית שעיה ודרך התיאטרון נגעו בחייהן האישיים, בדילמות, בכאבים, ברגעים המצחיקים.

קבוצת הנשים למדו על עצמן דברים חדשים, התנסו בחוויות חדשות דרך התיאטרון, של משחק, תנועה, שירה ועוד. וכך נכתבה ההצגה. שהייתה מורכבת קטעים קטעים, שנשזרו יחד לכדי תמונה שלימה. הקטעים בחלקם נלקחו ממחזות קיימים ובחלקם נכתבו ע"י השחקניות בדיאלוג משותף עם הבימאית.

כזאת אנוכי – התאטרון בירוחם (יח"צ)

ההצגה עסקה ברגעים נשיים מחיי היום יום, שמתוכם נחשפו להתמודדות ולמורכבות "להיות אישה" בכובעים שונים, תוך ערבוב הרמוני של הומור וכאב. התמודדות של אמא בגידול ילדה פגועה, סערת הרגשות של האישה היולדת ובחירת השם לילד, לבטים בחיפוש בן זוג, קריירה מול אימהות, השתוקקות לילד וההתמודדות עם הציפייה והטיפולים ועוד ועוד.

מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

ההצגה 'כזאת אנכי' הועלתה במשך שני ערבים רצופים, בשניהם האולם היה מלא עד אפס מקום. 400 נשים מירוחם, מהאזור וממקומות שונים בארץ הגיעו לצפות בהצגה. דרך הצחוק שהתערבב לעיתים עם בכי והתרגשות ניכר היה כי הצופות נהנות ממה שהן רואות. בסופו של הערב התקבלו פניות ממקומות שונים בארץ לבוא להופיע עם ההצגה הזו.

בינתיים יצא התיאטרון להפסקה ופעילותו תתחדש אחרי החגים. המנהלות מזמינות את כל תושבות הדרום מכל הגוונים והגילאים להצטרף, להשתחרר, ולתת מקום ליצירתיות שלהן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הצגה
אסתר ביטון | 18-12-2018 11:14
איך משיגים אתכן??למה אין טלפון להתקשר אלכם??אשמח שתתקשרו בהקדם 0523456699 אסתר מירושלים