"מלכתחילה": נועם רמתי בבלדה חדשה ועוצמתית. צפו

"מלכתחילה": נועם רמתי בבלדה חדשה ועוצמתית. צפו

הזמר והיוצר הסרוג, נועם רמתי משחרר בלדה עוצמתית וחיובית שהתגלגלה בין כמה תחנות עד שנכתבה. "התחלתי לכתוב את הסינגל בבית, וסיימתי בסוף העולם" - צפו

author-image
"התחלתי לכתוב את הסינגל בבית, וסיימתי בסוף העולם"
  (צילום: יחצ)

יחד עם פתיחת השנה היהודית, הזמר והיוצר הסרוג נועם רמתי משחרר בלדה עוצמתית וחיובית, בשם "מלכתחילה", שהתגלגלה בין כמה תחנות עד שנכתבה.

"התחלתי לכתוב את הסינגל בבית, וסיימתי בסוף העולם", מגלה רמתי "בסיום התרוממות הרוח של הימים הנוראים, החופה והתייחדות של אלוקים וישראל בסוכות – אנחנו יורדים לחיים האמיתיים. הם חייבים להיות באווירת 'מלכתחילה למעלה'…", שואל רמתי את האמרה
השגורה אצל כל חסיד חב"ד, שהרבי זי"ע הרבה להשתמש בו והכניסו לטרמינולוגיה של החסידות.

במקור המושג נאמר כ"לכתחילה אריבער", על פיו – כל התחלה טובה היא רק מ"למעלה", באנרגיות מיטביות.

(מילים ולחן: נועם רמתי | עיבוד והפקה מוסיקלית: נדב ביטון| קליפ מילים: סטודיו "סולם יעקב")

מלכתחילה הזה לא נכתב בבת אחת, גם לא ברגע אחד. הוא סיום מסע שכולל פיסות השראה בין כמה תחנות לאורך זמן. הגילוי הראשוני אודותיו התחיל בבית ושם הוא כמעט נתקע. "מה אתה עושה כשיש לך שיר בלי פזמון? אתה יוצא, נודד ומחפש השראה", הוא יצא לדרכים, האזין לעולם ומשם כתב את השיר.

"שמעתי על שליחות יהודית בחו"ל, איך היא נעשית על ידי משפחה גדולה מהחיים במזרח הרחוק, ובתוך כל הקושי והייסורים הם מגלים כי הם פועלים "מלכתחילה למעלה", בשפע של טוב, באמונה חיובית ועם המילים האלה מתחיל הפזמון שלי".

הסינגל החדש "מלכתחילה" הוא בלדה עוצמתית על משמעות הראיה החיובית בפתח השנה היהודית, במקצב חיובי וגדוש באדרנלין. "אני מייחל לשנה משמחת בלי קישוטים חיצוניים, כמו שתקופת הקורונה ניקתה אותנו מהנאות רגעיות, כך נלמד ממנה להמשיך להתמקד בעיקר, בשמחה נקייה, יהודית, ביתית אמיתית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו