אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

מכבסת המילים לא תעזור / תגובה לרב בני לאו

הבעיה הגדולה בדבריו של הרב בני לאו, לא מתחילה מההנחיות המעשיות שלו, אלא מהנחת המוצא שלו, כי התורה, כפי שהיא נתונה לנו על ידי ה', היא לא מקור החיים שלנו, אלא רק אמורה לספק "פתרונות" או "השלמות" לחיים האנושיים

מכבסת המילים לא תעזור  / תגובה לרב בני לאו
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90; תמונה קטנה: ללא קרדיט)

האמת היא שהתלבטתי רבות אם נכון בכלל להגיב לדבריו של הרב בני לאו ולמסמך שכתב בעניין זוגות להט"בים. דעתו ופועלו בעניין התנועה הלהטבי"ת ידועים, ויכול להיות שכל ניסיון מענה רק יתן לגיטימציה לדרכו ושיטתו. אבל, בגלל שהדברים פורסמו באתר הפונה לציבור הדתי, הרגשתי שפטור בלא כלום אי אפשר, ויש צורך להעמיד דברים על דיוקם.

הבעיה הגדולה בדבריו של הרב בני לאו, לא מתחילה מההנחיות המעשיות שלו, אלא מהנחת המוצא שלו – ההנחה כי התורה, כפי שהיא נתונה לנו על ידי ה', היא לא מקור החיים שלנו, אלא רק אמורה לספק "פתרונות" או "השלמות" לחיים האנושיים המתנהלים לפי דעתנו האישית.

עוד באותו נושא

הרב בני לאו מציג: המדריך למשפחה הלהט"בית


130

כך כותב הרב לאו: "גם אם אין למסגרת הדתית מענה לקידושין בין בני אותו מין, אין שום סיבה להתנכר ולהתכחש לזוגיות…". אולי התורה של הרב לאו באה רק "לתת מענה", אבל התורה שעם ישראל קיבל מסיני היא זו המגדירה לנו את המציאות כפי שהיא אמורה להיות.

אם לאחר כל הניסיונות וכל המאמץ מגיע עולם התורה למסקנה כי אין מציאות של נישואין בין בני אותו המין, משמעות הדבר הוא שאנחנו לא אמורים לקבל ניסיון ליצור מציאות כזו. אין כאן "התעלמות" או "הכחשה". יש כאן אמירה ברורה ובטוחה בעצמה – אדם אשר חפץ לבנות את חייו על פי דרכה של תורה צריך להתאים את עצמו לכך. לא תעזור מכבסת המילים – יצירת ברית זוגיות בין בני אותו המין באה בניגוד לדעת תורה. רוצים שני אנשים לחיות כך? בהצלחה. אבל אסור להעמיד פנים שהדבר מסתדר באיזו שהיא צורה עם התורה.

מתוך הדבר הזה עולים פגמים רבים בדבריו של הרב לאו. בתחילה אומר הרב לאו כי "מסמך זה אינו ספר הלכה אלא קובץ המלצות", ועם זאת בסוף דברי הוא אומר: "ההלכה אינה אוסרת על בני ובנות הקהילה הלהט"בית לגדל ילדים ולבנות משפחה". אפשר לשים לב לסתירה בין הרצון לא להיצמד להלכה, אך מצד שני להיתלות בחוסר ההתייחסות של ההלכה לגבי גידול ילדים בתוך משפחה להט"בית.

עוד באותו נושא

להט"בים? למדנו לחיות גם עם מחללי שבת ואוכלי טריפות


36

כמו כן, דורש הרב לאו מן הקהילה הדתית "להימנע משיפוט מעמדם הדתי של אנשים שיצאו מהארון, גם אם הם חיים בזוגיות". מעבר לשאלה ההלכתית לגבי מינוי אנשים לתפקידי ציבור כאשר עוברים הם בפרהסיה על דיני תורה, יש כאן נקודה בסיסית יותר: האם קהילה שרואה עצמה הולכת על פי דרכה של תורה, לא יכולה להביע את עמדתה כלפי הצהרה של מי מחבריה? האם ההיתר להכריז על אמונה דתית או תרבותית שמורה היא רק לאלו אשר "מעזים", ואילו הציבור אשר רוצה לשמור על טהרת המשפחה כפי שקיבל הוא ממורי דרכו לא זכאי להשמיע את קולו? אבל, כאשר נקודת המוצא היא העמדה האישית, ודאי שדעת התורה נדחקת הצידה.

ועוד לא דיברנו על הקביעה ש"המציאות מלמדת שאיש או אשה אינם בוחרים מרצונם החופשי בנטייה הזו, ולכן אין מקום לחשש שמגמת ההכלה תגרור סחף ובלבול זהויות בקרב צעירות וצעירים". באמת? האם אצל כולם זו נטייה שאיננה בבחירתם? והאם אין סכנה שהדורסנות הלה"טבית תסחף אחריה צעירים מבולבלים?.

בתחילת דבריו אומר הרב לאו כי המסמך שכתב "הוא מפגש בין עולם האידיאה לבין עולם המציאות". נראה שבבחירה בין שאיפה לחיי קדושה לבין כניעה לחיי חומר, הרב בני לאו כבר החליט באיזה צד הוא בוחר.

=======

בועז גרינווד הוא מחנך בישיבה התיכונית במודיעין

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
57 תגובות - 39 דיונים מיין לפי
1
כל מילה
יוסף המספר | 12-10-2020 10:14
הצורף והדחף להסביר כל דבר בתורה שיתיישב עם ההגיון, גם אם זה מעקם את התורה - מסוכן מאוד!
2
אמת
אמת | 12-10-2020 10:14
אמת אמרת
3
איך זה שאתה...
רון | 12-10-2020 10:18
איך זה שאתה לא יוצא נגד החרדים שמתקהלים באלפיהם ועוברים על 'לא תעמוד על דם רעך' ומאבדים ממונם של ישראל כולם עברות מדאורייתא ואין פוצה פה ומצפצף נראה שהבעיה שלך עם הקהילה הגאה היא לא חוקי התורה (כי אחרת היית זועק נגד החרדים ) אלא הומופוביה שנובעת מהמשיכה העזה שלך אל בני מינך...
ממש נבון מצדך...
דוידי | 12-10-2020 12:03
ואולי גם נגיד שאתה תומך ברצח העם הארמני כי לא ראינו שום תגובת נגד שלך בנושא??? מרשים לך לעלות רמה מהתגובות הדביליות לחלוטין שלך...
עברת על...
ע | 12-10-2020 11:52
עברת על כל מה שהרב כתב ואמר אי פעם ואתה יודע בוודאות שהוא לא יוצא נגד החרדים? אי אפשר להסיק מה אדם חושב בנושא מסויים רק כי לא הזכיר אותו במאמר בנושא אחר לחלוטין
4
צודק. מסכימה עם...
ל. | 12-10-2020 10:20
צודק. מסכימה עם על מילה. התורה מאוד ברורה ביחס שלה לזוגות מהסוג הזה, והתורה אוסרת קשר מהסוג הזה והדבר כתוב שחור על גבי לבן. בנוסף הנסיון לעוות את התורה ועוד להשתמש בגדולי ישראל כתימוכין לדברים זה מעיד על אגוצנטריות וגאווה מהמעלה הראשונה. בושה שבכלל מפרסמים ונותנים במה לדברי הבל וכפירה שכאלה.
5
מדויק
יואל | 12-10-2020 10:25
אנשים רואים כותרת: רב אמר וזה עלול להפוך אצלם לדעה תורנית לגיטימית
6
ואולי מחר חתונה משולשת?
דני | 12-10-2020 10:29
או עם בעלי חיים? לפי ההגיון של בני לאו, למה לא? _דור המבול לא נימוחו מן העולם עד שכתבו גמסוסיות לזכר ולבהמה (ברר, כו)_
7
לצערינו, מאז ומעולם...
יהודה | 12-10-2020 10:42
לצערינו, מאז ומעולם הכפיפו האשכנזים את תורת ה' למציאות בפילפוליהם הדבילים. ההיפך הגמור מהרמבם שבספרו ההילכתי לימד אותנו שאנו כפופים לה' ולא להיפך. תראו את תנועת החסידות איך שהיא כופפה את ההלכה. לכן הניאו רפורמים אוהבים את תנועת החסידות שנתנה להם לגיטימציה להתנתק מההלכה
תורת החסידות...
יהודה | 13-10-2020 15:05
תורת החסידות עשתה מהאדמור סגן של בורא עולם. כל מחשבות החסידים כל היום סביב הרבי. עבודה זרה ממש! יש כיפוף יותר גדול מזה???
איפה תורת...
נתנאל | 12-10-2020 23:03
איפה תורת איפה תורת החסידות כופפה את ההלכה??
8
רואים שהמגיב לא מבין
פשוט לא נכון | 12-10-2020 10:47
עצם הרמיזה על כך שיש בחירה בנטיה להטבית מראה חוסר הבנה, בניגוד לרב לאו שמבין על מה הוא מדבר. ריאקציונריות לשמה.
חלק גדול?! מהיכן...
עובד נגו | 13-10-2020 8:04
חלק גדול?! מהיכן הקביעה המוזרה הזו? זה שמישהו כתב משהו בעולם קטן לא עושה את זה דברי אלוקים חיים. אל תדונו את חבריכם עד שתגיעו למקומם! - פרקי אבות מפורש...
ברור שבמקרים רבים זאת בחירה
אורן | 12-10-2020 12:42
חלק גדול מהלהטבים מגדירים את עצמם בתור ביסקסואלים, נכון? כלומר הם יכולים לבחור בין להיות עם גבר או אישה, נכון? אז איך אפשר להגיד שזה לא נושא לבחירה, ברור שכן!
כי אתה מבין גדול...
דוידי | 12-10-2020 12:07
יש עשרות מחקרים ומאמרים על טיפולים שנעשו בעניין הזה והועילו... אז התגובה שלך מופנית בחזרה אילך...
9
מכבסת מילים
בועז | 12-10-2020 11:02
השאלה היא האם התורה ניתנה רק לנו ? התורה לא ניתנה לבני לאו כדי שינכס לעצמו את דברי התורה וידבר בשם היהדות כמו אחרון הריקים והפוחזים.
10
לאו צודק לצערי
אפרת | 12-10-2020 11:18
הרב טוען נגד לאו שהבעיה הגדולה בדבריו היא הנחת המוצא שלו, כי התורה, כפי שהיא נתונה לנו על ידי ה', היא לא מקור החיים שלנו. אבל בכל צומת היסתורית כמו ביטול העבדות או ציונות נדרשנו לשנות את ההלכה דווקא כי הרגשנו שזו תורת חיים והפסיקות הישנות כבר לא תואמות את רצונו יתברך
מעט הסברה
דג"ן | 15-10-2020 10:25
מה שאמרה אמרת הוא גם טעות בפועל אבל יותר מכך הוא עיוות שורשי של התורה . א. לגבי העבדות- התורה מעולם לא יצרה עבדות כמו שכולם יודעים , התורה נכנסת לתוך שלל מציאויות של הווה, העתיד וכו' ומנסה לרומם אותן , תקופת העבדות כידוע נמשכה אלפי שנים ממש עד ללפני כמה דורות , בתוך מציאות זו שהייתה עובדה מוגמרת (ולא סתם) נכנסה התורה ועידנה עד כמה שאפשר את המציאות ודייקה אותה ( ראו איגרת מד באגרות הראיה). ב- לגבי הציונות , ז כבר ממש מביך , התורה מדברת הצור לאומית מאז ימי מצרים ועד לסוף ימי המלכות וכו' , הכל כאומה , בנוסף על תקופת שלמה שהייתה ממש מעין מדינה . הבעיה השרשית של אפרת ושכמותה היא הניסיון להבין את התורה שבכתב כספר המזכיר הוראות למכונת כביסה , וזה לא רק בורות זה גם תפיסה מחשבתית ילדותית, גם על האינטרנט לא כתבה התורה , אולי נאמר שזה מראה שחייב לשנות אותה ..... ודי למבין.
אפרת, שמחתי לקול האמוני השפוי שלך
פתח תקוה | 13-10-2020 0:10
הבורות היא של אלה שלא רואים כמה ההלכה השתנתה בעקבות השתנות העולם.
הבלים
דוידי | 12-10-2020 12:13
לא הצלחתי להבין איפה שינוי ההלכה בדברים הללו שהזכרת?
תגובה לא ראויה לתגובה
יעקב | 12-10-2020 12:04
כמה שטויות בתגובה אחת
11
שפתיים ישק
סוסו | 12-10-2020 11:25
משיב דברים נכוחים. רק חבל שחסרות אצלינו התבטאויות המביעות את חומרת מעשיו ודבריו של לאו.
12
תגובה מצוינת - תודה רבה על מאמרך!!!
ami | 12-10-2020 11:53
תגובה מצוינת - תודה רבה על מאמרך!!!
13
תפסיקו לקרוא לו רב
דתי לאומי | 12-10-2020 12:13
שאנשים לא יתבלבלו שיש כאן מחלוקת בין רבנים. יש כאן מחלוקת בין התורה לבין עוברי עבירה
14
הבהרה כללית
אליהו | 12-10-2020 12:14
צריך להזכיר שוב ושוב שמשכב זכור הוא יהרג ואל יעבור ואם מישהו לא מצליח להתאפק מנטייתו האסורה שיתאבד
שיתאבד? זאת...
שלמה | 12-10-2020 20:09
שיתאבד? זאת דרכה של תורה? הלכת לאיבוד.
15
בני לאו לא מציג בכלל דעה תורנית אלא חילונית
סרוג | 12-10-2020 12:16
זו לא מחלוקת בין גישות בתורה אלא בין התורה להפך ממנה
16
דבריו של מר לאו לא ראויים לתגובה.
דרור | 12-10-2020 12:28
חבל על לבזבז זמננו לניתוח דברים מסוג זה. כל דבריו כפירה מתחילתם ועד סופם. אם תורה קבעה שאסור אז אסור ואין שום היתר לשום דבר . מדובר באיסור ייחרג ואל יעבור. הפתרון היחיד לדחות מחשבות זימה ולהוציאם מהלב. גם אם קשה. מאוד.
17
עברו שלושת אלפים...
אורן | 12-10-2020 12:36
עברו שלושת אלפים שנה מאז שהתורה היתה רלוונטית לחיינו. פג תוקפה, בטל קורבנה.
נכון אז...
יהודי | 14-10-2020 9:10
נכון אז לא נמול את ילדיך ולא נעלה אותם לתורה..
אין בעיה...
חיפאי | 12-10-2020 19:37
אין בעיה בטענה שלך כטענה. אבל אל תקרא לזה דרך תורה כמו הרב בני לאו זה פשוט שקר
18
כל עוד תקראו לו רב ותתנו לו במה מכובדת -
מאיר | 12-10-2020 12:38
לא יעזרו גם אלפי מאמרי תגובה
19
צריך להבין שמי שאומר שהם נולדים כך טבעי הוא..
דניאל | 12-10-2020 13:21
שקרן! אלו מדעני הגויים שמנסים לשנות את סדרי העולם. אבל יש לנו תורה ובתורה הדבר הזה אסור!!!! ולמה? כי יש לאדם בחירה! ואם לא הייתה לאדם בחירה אז למה שה' יאסור? הרי כמו שטוענים אותם טיפשים חולים בעצמם, שזה טבעי, אז למה ה' יאסור דבר כזה?
20
תגובה מעולה, מנומקת...
דן רפפורט | 12-10-2020 14:10
תגובה מעולה, מנומקת ובהירה. יישר כוחו של הרב בועז!!
21
תודה רבה על הדברים הברורים
תודה על הדברים | 12-10-2020 14:26
התורה היא תורת החיים שלנו. מול כל הבלבולים של דורנו, יש לנו את ההדרכה של התורה הקדושה, וההבנה שיצרים הם דבר שאפשר בסד להתגבר עליו, וטוב שיש מי שמציג תמונה ברורה וחד משמעית בלי להתבלבל בעצמו מכל הדמגוגיות. רק בשורות טובות והרבה בריאות לכולם.
22
שכוייח ...
גיא | 12-10-2020 14:59
שכוייח
23
להתאים את התורה למציאות???
הארה | 12-10-2020 15:40
תודה לך הרב שהצלת את כבודנו, כבוד התורה וכבוד ההלכה, וכבוד עמנו. כל כך הזדעזעתי מהשכנוע של הרב בני לאו, ומכך שחס וחלילה דבריו יסחפו עימם חתונות אסורות ובושות בשם התורה.
24
רפורמי
יורגן | 12-10-2020 16:05
כתבת בהתחלה שהתלבטת אם להגיב לו מכיוון שזה יתן לגיטימציה לדבריו. אני מסכים דווקא עם הגישה הראשונה שלא לקחת ולא לתת לגיטימציה לרפורמים.
25
אם בני לאו הוא רב - אז אני דוגמנית על
אוראור | 12-10-2020 16:26
שתכף עולה על המסלול - והמבין יבין...
26
ישר כח!!! תגובה מדהימה!!!
משה | 12-10-2020 18:40
ע
27
הלהטבים על תצדיקו...
אליריס | 12-10-2020 20:16
הלהטבים על תצדיקו עולה בעולה יש נבל ברשות התורה כמו שאין בית ללא שירותים
28
תמיד חשדתי שאתה...
עלי | 12-10-2020 20:18
תמיד חשדתי שאתה שייך לחבורה הזאת והתואר יש לו ערך כמו שיש לרפורמים,
29
חבל לעבור על...
גילה | 12-10-2020 21:28
חבל לעבור על האיסור החמור בתורה
30
בני. לא הרב בני. ממש לא הרב. מקסימום ערב רב
נפתלי | 13-10-2020 2:25
איש הגות. לא איש דתי
31
דברי אמת וצדק...
יהודח | 13-10-2020 2:43
דברי אמת וצדק הרבה זמן שלא ראיתי דברי חוכמה נקיים כאלו יישר כוח העמדת הדברים בצורה מדוייקת ביותר
32
כנראה שעד שזה...
א ש ר | 13-10-2020 5:10
כנראה שעד שזה לא יגיע קרוב אליך....תמשיך לדבר בשמיים בלי רגליים על הקרקע. אז....בוא נראה אותך מדבר גבוהה גבוה אחרי שתכיר את העניין מקרוב, ודי לחכימא
לא מאחל...
רן | 14-10-2020 23:21
לא מאחל לאף אחד דבר כזה, אבל עם כל הצער והכאב, זה לא מתיר לאף אחד לבוא ולהתיר זוגיות חד מינית ולדבר על התורה כאילו היא מפריעה... התורה היא לא רק סט הלכות אלא דרך חיים .. מהקבה. אדם רוצה ללכת נגד התורה... נו שיתמודד..
33
ככ נכון, ככ...
ידידיה כהן | 13-10-2020 9:44
ככ נכון, ככ מדויק!
34
אם סרוגים פורסים...
שמעיה | 13-10-2020 17:15
אם סרוגים פורסים את דגל הזימה ככה חופשי באתר מגיע להם שהמלאך המשחית יכנס למערכת שלהם ויתחיל לעבוד אתר סרוגים תמותו
35
ללאו יש מעורבות...
דר'קינק | 14-10-2020 19:35
ללאו יש מעורבות אישית בנושא (אח) ולכן , אך לא רק בשל כך, אין לשמוע ואין להאזין לו כלל
36
קראת חצאי דברים
תלמיד של הכותב | 15-10-2020 13:56
הוא כותב שהוא לא בא להתי משכב זכר אבל בשם ישיבות הקו הקדושות ניכנס ברב בני כי הוא לא חושב כמונו. אתם יכולים לחלוק אבל לא להגיד על הרב שהוא רפורמי ולא להפוך אותו לטמא, ואהבת לרעך כמוך אני ה' כמו שאתם שופטים את הרב ככה ישפוט אתכם, שיהיה לכם רק טוב ואם בא לכם לקלל אותי ולהגיד עליי רפורמי תהנו אני בן אדם שהולך בעקבות תלמידי חכמים שראו מעבר לארבע אמות הלכה. ורבנו אני בתור תלמיד שלך מבין כמה הדברים שאמרת זה אחד בלב אחד בפה
37
שמישהו יסביר לי,...
מישהו | 15-10-2020 21:41
שמישהו יסביר לי, שבת ומשכב זכור הם באותה רמת חומרה (סקילה, אם אני לא טועה, אז למה לגבי שבת אנחנו כל כך מכילים, ואילו משכב זכור לא? אם הם באותה אמת חומרה, יש להתייחס אותו דבר, אלא אם כן יש כאן לא רק שיקול תורני, אלא סלידה טבעית, ואם כך, לאדם שנולד כזה, אנחנו מתייחסים אליו בהפלייה לא בגלל שהתורה ציוותה, אלא משום שזה נראה לנו לא טבעי ותועבה. נקודה למחשבה)
מישהו אין הכי...
אנונימי | 19-10-2020 12:31
מישהו אין הכי נמי, גם מחללי שבת זה דבר חמור. אנחנו דנים בילד למשפחה תורנית שיצא מהארון, וכפי שציינת- באותה מידה יהיה קשה לקבל ילד דתלש. לא בגלל שהוא רע מיסודו אלא שבחר בדרך שונה מציפיות ואמונות ההורים. עם כל זה, קיים הבדל בין דתלש ולהטב, והוא מידת 'הצעקה' של הנושא בזמן נתון. לדוגמא , כאשר דתלש יתארח בבית הוריו עם אישתו- להורים לא יכאב, כל עוד לא יחלל שבת לנגד עיניהם שהרי הדבר כסכין נעוצה בציביון חינוכם. אך אין להשוות את המצב לאירוח הבן שיצא מהארון עם בן זוגו, משום ש'הסכין' נעוצה ומסתובבת מהרגע בה נכנס לבית, בין ביום חול בין בשבת. באותו משקל נבחן את החתונה. כאשר דתלש מתחתן, ההורים יגיעו- מאחר ו'הסכין' אינה נעוצה, אך אם יחליט לקיים את החתונה בשבת תוך חילול תורת ה' בה מאמינים הוריו- כאן יצטרכו ההורים להתמודד עם אותה שאלה שיתמודדו הורים לילד להטב שהחליט להתחתן עם גבר ולהזמינם לחופתם. לסיכום, גם בן שחוזר בשאלה זה דיון וקושי להורים. האם צריך לכבד את ההחלטה? כן, כמו שנכבד החלטה של כל אדם. האם נחייב עצמנו להסכים איתה ולראות אותה באור חיובי? ממש לא. דרך החיים שלנו נקבעת על פי התורה האוסרת חילול שבת ומשכב זכר, אין להתעלם מכך ואין להסתיר את נחרצות הנושא בעיני המחליטים אחרת. עם זאת, אזכיר שוב, יש להתייחס אליהם כבני אדם ולא יצורים מזוויעים חסרי תקנה, כמו שאין אני טורחים לציין בכל רגע חילוני מחלל שבת כחסר זכאות לחיים. (הדברים לא נותנים פתרון לניהול הקשר בין ההורים לבין הבן שבחר אחרת, אלא ניסיון קבלת תמונה על חווית ההורים בנושא.)
בתורה מאמר...
חיים | 19-10-2020 10:01
בתורה מאמר על משכבי זכר - ''תועבה'', כמעט ולא תמצא ביטוי כזה על איסור בתורה, מראה את השאט נפש מהתנהגות זו
לא רק...
מסכים | 15-10-2020 22:34
לא רק בגלל הסלידה, החשבון פשוט, החילונים הם הרוב במדינה, והם מחללים שבת, אז אוי ואבוי לצאת נגדם, אבל הלהטבים הם מיעוט קטן, ולכן מאד קל להקפיד איתם בתורה על קוצו של יוד, מי שחלש וקטן, תמיד מקפידים איתו על הכל, לחזק והשולט תמיד נותנים הנחות, אם דתיים היו יוצאים נגד מחללי שבת היו גומרים להם על הצורה, שום שיקול תורני.
38
שלום קטונתי מלהעביר...
אליריס | 16-10-2020 8:16
שלום קטונתי מלהעביר ביקורת וזה נכון כי מי אני שיטיף אבל דבר אחד ברור לא מתקנים עוול בעוול של השני ולכן אין להצדיק את העולה
39
קוראים לזה פונדמנטליזם
הומלס | 17-10-2020 12:17
צרות מוח שלא מכירה באחר, בשונה ובהתקדמות הזמן ומעדיפה להיצמד לטקסטים שפעם היו פריצת דרך והיום הם במקרה הטוב טריוואלים ובמקרים רבים אחרים - פרימיטיביים. מצידי תשמור ותקיים, עם דומיך, כל תג וכל פרט. תירקו זה על זה בטקסי חליצה, תעגנו אלמנות וכן, תחרימו הומואים (שטיפשים מספיק כדי להישאר חברים בקהילתכם). אבל יש דברים שאסור: אסור לכם להפוך את זה לחוקי המדינה ואסור לכם לעשות את טיפולי ההמרה שלכם - אם מי שעושה אותם רוצה להמשיך להחזיק ברישיון כפסיכולוג או פסיכיאטר.