התקנות לא עלו להצבעה, ח"כים עזבו במחאה - סרוגים

התקנות לא עלו להצבעה, ח"כים עזבו במחאה

סערה נוספת נרשמה היום בוועדת חוקה לאחר שהיו"ר הודיע כי תקנות הסגר המחמירות לא יעלו היום להצבעה, לדבריו בשל בקשת חלק מחברי הוועדה לקים את ההצבעה מחר: "עדות מוצקה למה היינו צריכים ללכת לבג"ץ"

author-image
התקנות לא עלו להצבעה, ח"כים עזבו במחאה
  עדינה ולמן/דוברות הכנסת

ח"כים מסיעות האופוזיציה עזבו היום (ראשון) את הדיון בוועדת החוקה במחאה על החלטת יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר, שלא להצביע היום על תקנות הסגר המחמירות.

אשר הודיע כי הוועדה לא תצביע היום על התקנות, ואמר כי חלק מחברי הוועדה ביקשו כי ההצבעה תיערך מחר. בתגובה, חברי הכנסת עופר כסיף, אוסאמה סעדי, יואב סגלוביץ', קארין אלהרר ואלי אבידר נטשו את הדיון.

עוד באותו נושא

לאחר העימות: מנכ"לית משרד האוצר התפטרה


11

ח"כ כסיף פנה ליו"ר הוועדה, ואמר: "אתה הופך את הוועדה לקרקס ולכלי שרת בידי הממשלה. אנחנו לא סטטיסטים". גם ח"כ אבידר תקף: "ההתנהלות כאן בוועדה והעובדה שאתה לא מביא להצבעה כאן היום היא עדות מוצקה למה היינו צריכים ללכת לבג"ץ".

"ההתנהלות שלא להתכנס בחמישי, משיכת זמן בדיון שכבר דנו בו, שלא נאמר בו דבר חדש והדחייה של ההצבעה למחר, אסור היה לעצור את המשק הישראלי ולזרוק מאות אלפי אנשים לאבטלה רק כדי שמישהו לא יפגין בבלפור".

מוקדם יותר, חברת הכנסת איילת שקד התפוצצה במהלך דיון לגבי מגבלת אלף המטרים בזמן הסגר הכללי, שמונעות מזוגות להתחתן עם בני משפחתם גם בזמן שהם שומרים על כל ההנחיות הנוספות.

לדברי שקד, עד לתיקון התקנות האוסרות את הדבר, יש להודיע כי לא תתבצע אכיפה בעניין: "שמישהו יגדל ביצים ואומץ ויגיד את האמת שמה שכתוב בתקנות הוא בעייתי ואנחנו לא נאכוף. כל מי שרוצה להתחתן עד 20 איש, שיתחתן".

"לחילופין, משרד הבריאות יכול להגיד 'אל תשאלו אותי שאלות קיטבג'. במילים אחרות, מי שרוצה להתחתן עד 20 איש יכול להתחתן גם אם הוא עובר את מגבלת 1000 המטרים".

בתגובה לדברי ח"כ איתן גינזבורג כי מדובר בעבירה על החוק, שקד התפרצה: "התקנות מטומטמות. הקואליציה המחורבנת הזאת זו קואליציה שלך. תשנו את התקנות, היה לכם זמן. שבועיים אתם מגרבצים, הבנתם שיש בעיה ואף אחד לא שינה את התקנה הזאת".

שקד הוסיפה: "אני רוצה לדעת מפרופ' גרוטו או מרז ניזרי האם מישהו מהממשלה הרעה הזו מסוגל לקחת את המשימה ולשנות את התקנות, כי אם לא אני יכולה להגיד לכם שאני מוכנה להגיד לכל זוג שמתחתן שיתן לי את השוטר שאוכף את מגבלת ה-1,000 מטר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מישהוא אמר נאשם...
ראש ממשלה מושחת , שרים מושחתים , וחברי כנסת שהם ברובם תת רמה ... | 11-10-2020 19:56
מישהוא אמר נאשם בפלילים לא יכול להיות ראש ממשלה , שכן יש חשש כבד שהחלטותיו יהיו מוטות מחמת מצבו המשפטי .... תזכירו לי מי זה היה .....