הגדר הצליחה: ירידה של 99.6% במספר המסתננים לישראל - סרוגים

הגדר הצליחה: ירידה של 99.6% במספר המסתננים לישראל

בחצי השנה האחרונה נכנסו לישראל רק 34 מסתננים מאפריקה וכולם הועברו למתקן כליאה. אחרי שבלימת המסתננים הוכתרה בהצלחה מציב נתניהו מטרה חדשה: גירוש המסתננים שכבר כאן

הגדר הצליחה: ירידה של 99.6% במספר המסתננים לישראל
  עכשיו צריך לגרש. נתניהו ומסתנן (פלאש90)

הגדר הצליחה: ירידה של 99.6% במספר המסתננים לישראל

בחצי השנה האחרונה נכנסו לישראל רק 34 מסתננים מאפריקה וכולם הועברו למתקן כליאה. נתניהו מציב מטרה חדשה: לגרש את המסתננים שכבר כאן

פעולות הממשלה למאבק בתופעת ההסתננות הביאו לירידה של 99.6 אחוזים במספר המסתננים לישראל בחצי השנה האחרונה.

בששת החודשים הראשונים של השנה הגיעו לגבולות ישראל 34 מסתננים בלבד, לעומת 9,570 בתקופה המקבילה אשתקד. כל המסתננים שהגיעו השנה הועברו ישירות למתקני שהייה ואיש מהם לא הגיע לערי ישראל, בניגוד למסתננים שנכנסו עד חודש יוני 2012.

בממשלה מציינים כי הירידה מגיעה הודות לתוכנית פעולה משולבת בה נקטה הממשלה בשנים האחרונות. מרכיב מרכזי בתוכנית זאת הוא בניית הגדר בגבול המערבי, אשר מונעת מהמסתננים לעבור את הגבול. עד כה השלים משרד הביטחון הקמת למעלה מ-235 קילומטרים של הגדר, ובזמן הקרוב תושלם הקמתם של הקילומטרים האחרונים בקטע עוטף אילת.

במקביל, חסמה הממשלה את האפשרות בפני המסתננים להגיע לערי ישראל, וכל מסתנן שמגיע לגבול מועבר ישירות למתקני שהייה, בהתאם לחוק מניעת ההסתננות שיזמה הממשלה, ומאפשר לעצור את המסתננים לתקופה של שלוש שנים.

● מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

לאחר שהמאבק בכניסת המסתננים הוכתר בהצלחה פונים כעת בממשלה למציאת פתרונות עבור עשרות אלפי המסתננים מאפריקה שכבר נמצאים בערי ישראל. ראש הממשלה מינה את חגי הדס לשליחו המיוחד למציאת פתרונות לנושא המסתננים והשבתם לארצות מוצאם באפריקה, או למדינות שלישיות. במסגרת פעילותו הושבו כבר אלפי מסתננים למדינותיהם.

בחודש שעבר אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את החוק האוסר על מסתנני עבודה בלתי חוקיים להוציא כספים אל מחוץ לגבולות ישראל עד לעזיבתם את המדינה, כצעד נוסף שנועד להפחית את מספר המסתננים.

בתגובה לנתונים על הירידה במספר המסתננים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זאת התוצאה של העבודה המקיפה שנעשית כדי לטפל בתופעת ההסתננות. אחרי שבלמנו את התופעה בעזרת הגדר שנבנתה לאורך הגבול, אנחנו פועלים עכשיו כדי להשיב את המסתננים שנמצאים פה, וגם בזה נשיג תוצאות".

שר הפנים גדעון סער אמר: "יש להמשיך לפעול בנחישות במטרה להבטיח את בלימת התופעה. נמשיך לפעול בהתאם למדיניות הממשלה להחזרת המסתננים לארצות מוצאם או למדינות שלישיות. ישראל היא המדינה המערבית היחידה הגובלת באפריקה ואם לא נפעל על פי מדיניות ברורה ובלתי מתפשרת ישראל תוצף במסתננים בלתי חוקיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כפויי טובה, שלא מזכירים למי נזקפת ההצלחה הזאת,
דורון , אלעשה | 03-07-2013 10:22
קצת קרדיט לאלי ישי