רגע השיא: הלילה עימות ראשון בין טראמפ וביידן - סרוגים

רגע השיא: הלילה עימות ראשון בין טראמפ וביידן

חודש לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ וג'ו ביידן יתייצבו הלילה לעימות הראשון מתוך שלושה בקמפיין הבחירות. המועמדים ישאלו על הטיפול במשבר הקורונה, המחאות האלימות, והגינות הבחירות

author-image
רגע השיא: הלילה עימות ראשון בין טראמפ וביידן
  (צילומים: שאטרסטוק)

המירוץ לבית הלבן מגיע לנקודת שיא: חודש לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, הלילה (בין שלישי לרביעי) יתקיים העימות הטלוויזיוני הראשון בין הנשיא דונלד טראמפ לבין המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן. שני המשתתפים יגיעו היום לעיר קליבלנד לקרת העימות, שיהיה הראשון מבין שלושה שיתקיימו בחודש הקרוב עד יום ההצבעה ב-3 בנובמבר.

בניגוד לנהוג בשנים קודמות, העימות יערך בהתאם למגבלות הקורונה: רק 80 צופים ישבו בקהל, וכולם נדרשו לעבור בדיקות קורונה בימים האחרונים כדי לוודא שלא נושאים את הנגיף. בנוסף, שני הצדדים סיכמו כי יוותרו על לחיצת הידיים המסורתית לפני העימות, וגם לא יחליפו אותו ב"לחיצת מרפקים" כדי להימנע מתיעודים מביכים בשידור החי. טראמפ, ביידן ומנחה העימות כריס וואלאס לא יעטו מסיכות בזמן העימות, אך ישמרו על מרחק אחד מהשני – בניגוד לתמונות הזכורות מ-2016, בהם טראמפ התהלך באיטיות מאחורי הילרי קלינטון בזמן העימות.

העימות יעסוק בשישה נושאים שבחר המנחה וואלאס, ביניהם פועלם של טראמפ וביידן עד כה, בית המשפט העליון – שזכה לתשומת לב רבה בשבוע האחרון בעקבות מותה של השופטת רות ביידר גינסבורג ומינויה של איימי קוני בארט כמועמדת להחלפת, והטיפול בנגיף הקורונה. עוד יתמקדו בכלכלה האמריקנית בצל המשבר, במתח הגזעי והמחאות האלימות ברחבי המדינה, ובנושא של הגינות הבחירות. העימות יימשך שעה וחצי, ולכל נושא יוקדשו 15 דקות.

טראמפ יתמקד בגילו של ביידן

לקראת העימות נראה כי האסטרטגיה המרכזית של טראמפ מתמקדת בגילו המתקדם של ביידן, שיהיה הנשיא המבוגר ביותר בתחילת כהונתו במידה ויזכה בבחירות. מסיבה זו, טראמפ מנסה כבר חודשים להציג את ביידן בן ה-78 כמי שאיבד את צלילותו ומתבלבל בקלות – וכתוצאה אינו כשיר לכהן כנשיא המדינה.

אמש טראמפ אמר כי הוא ידרוש ש"ג'ו הישנוני" יעבור בדיקה לאיתור סמים לפני ואחרי העימות, כשלטענתו סגן הנשיא לשעבר משתמש בסמים ממריצים כדי לשפר את הופעותיו הציבוריות. ביידן אמר בתגובה שסירב לדרישת הרפובליקנים, וזכה לתגובה עוקצנית מטראמפ: "מעניין למה הוא לא הסכים?".

עם זאת, פרשנים רבים העריכו כי הטענות של טראמפ בנוגע לכשירותו של ביידן עלולים לסייע דווקא לדמוקרטים. לדבריהם, כל מה שביידן צריך לעשות כדי לעמוד בציפיות שטראמפ יצרר הוא לספק הופעה סבירה וברורה כדי להיתפס בתור המנצח של העימות ולהפריך את הטענה המרכזית של יריבו. כמו כן, כל מעידה של טראמפ בדבריו תזכה לתשומת לב גדולה יותר ותשמש בקלות את הקמפיין הדמוקרטי.

סערת המיסים במוקד העימות

מנגד, ביידן צפוי להסיט את השיח לחשיפה של ה"ניו יורק טיימס" מאמש, בו פורסמו דו"חות המס של טראמפ בשנים שקדמו לבחירתו כנשיא. לפי הפרסום, בשנים 2016 ו-2017 טראמפ שילם מס הכנסה בסך של 750 דולר בלבד, וב-10 מתוך 15 השנים שלפני כן לא שילם כלל מס הכנסה בצל דיווים על הפסדים גדולים ביותר. כבר אתמול ביידן הציג "מחשבון" שבו אפשר לציבור לחשב כמה מיסים שילם ולהשוות את הסכום לתשלומי המס של הנשיא טראמפ.

בתחקיר נאמר כי "טראמפ אמנם מציג עצמו בגאווה כמיליארדר, אף בפועל הוא מסוגל לשלם רק מיסים מעטים, ולעתים אינו מסוגל לשלם מיסים כלל, בזמן שאמריקנים פשוטים ממעמד הביניים מסוגלים לשלם מיסים גבוהים בהרבה". הנשיא האמריקני הכחיש את הדיווח וטען כי נתוני המיסים שפורסמו הם "פייק ניוז מוחלט", כשלדבריו הוא שילם עשרות מיליוני דולרים לרשויות האמריקניות במיסים אחרים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כרגיל מתחילים להמציא שקרים
שגיא | 29-09-2020 10:43
כרגיל הדמוקרטים השמאלנים יתחילו לפני הבחירות להמציא כל מיני עלילות על טראמפ או להמציא איזו אישה מלפני 60 שנים כשטראמפ היה בכיתה ה' נגע לה בשיער ומאז היא בטראומה וכד' ..... שיטות השמאל לא השתנו .כי ככה הוא שלט הרבה שנים באנשים תמימים ושיקר כל הזמן .