עימות בכחול לבן: "איך נותנים גיבוי לקולות הקצה?" - סרוגים

עימות בכחול לבן: "איך נותנים גיבוי לקולות הקצה?"

עימות שהתרחש בקבוצת ווטסאפ פנימית בין חברי כחול לבן נחשף הערב, כאשר שר התיירות, חילי טרופר, מתנגד לגב שניתן להפגנות בבלפור - בעוד שר התיירות ושר המשפטים בעד הגבלות ואיזונים בלבד

עימות בכחול לבן: "איך נותנים גיבוי לקולות הקצה?"
  הדס פורוש/פלאש 90

העיתונאי עמית סגל פרסם הערב (רביעי) צילומי מסך מתוך קבוצת הווטסאפ הפנימית של חברי מפלגת כחול לבן, בה ניטש וויכוח עז על התמיכה הבלתי מעורערת בהמשך קיום ההפגנות, אלא אם כן המשק כולו יסגר באופן טוטאלי.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, תקף את הגישה הנוכחית של כחול לבן: "מבחינה מהותית אין היגיון בגב שאנחנו נותנים להפגנה. זה שובר את האמון, המסר והיגיון הבריאותי . וגם מבחינה ציבורית פוליטית: חבר'ה, אפילו ארגוני המחאה הגדולים קראו להפסיק לעת עתה הפגניות מלבד הגשרים. אפילו עופר שלח קרא".

עוד באותו נושא

"ההחלטות הן קשות": נתניהו נחוש להטיל סגר מלא


8

"נשארו רק קולות הקצה שממשיכים להפגין ולזלזל, להצטופף ולעשות סעודות. איך קרה שאנחנו נותנים להם גב?? אנחנו אמורים להיות הקול הממלכתי ורוב הישראלים ולדעתי גם רוב המצביעים שלנו לא מבינים איך אנחנו עדין תומכים בהפגנות האלה?!"

טרופר הוסיף: "בעיני, צריך להגיד בבירור שזכות המחאה צריכה להישמר אך בקבוצות קטנות ומרוחקות, על גשרים וכדו' ולא בהמונים בבלפור. בתי הכנסת צריכים להיסגר וכולם חייבים להישמע לסגר".

"אם הפקידים המקצועיים יודעים להביא הלילה מתווה כזה של הפגנות סמליות אחלה. אנחנו צריכים לתת לקו הזה גב ציבורי בכל מקרה ולא להתרגש מקבוצות קצה. זכות המחאה והתפילה כן, אבל רק בגזירה שווה ובסטנדרטים שאנשי המקצוע ממשרד הבריאות יגידו. אחרת לעולם לא יחזור האמון הציבורי והפילוג בחברה רק יתגבר".

שר התיירות, אסף זמיר, הגיב לטרופר: "חילי אני מסכים באופן כללי עם האמירה שכדי שהסגר הזה יהיה אפקטיבי צריך להטיל מגבלות וכללי התנהגות על כל תחומי החיים".

"גם זכות התפילה עליה שומרים צריכה להיות מוגבלת ובכללה מניעת תפילה בתוך מבנים סגורים, וגם זכות ההפגנה, שאנחנו אלו ששומרים עליה מכל משמר, צריכה להתקיים תחת מגבלות ברות אכיפה של ריחוק חברתי מסכות וכו'". שר המשפטים, אבי ניסנקורן, הוסיף: "צריך לאזן בין זכויות. מסכים עם אסף – צריך לאזן".

ח"כ מיקי חיימוביץ חלקה על טרופר: "חילי, זה באמת נכון שאין הגיון במה שקורה, אבל לדעתי הפסקת ההפגנות ממש לא תעזור ליצור פה הגיון. הבעיה עם הסגר הזה היא הרבה יותר אקוטית. הציבור לא מאמין לנו מלכתחילה, וזה לא רק בגלל הקונפליקט עם ההפגנות".

"השתיקו את יפעת שאשא ביטון כשהיא הביאה מומחים ונתונים שאמרו שאין שום צורך בסגר. אתמול יצאה כתבה בחדשות 12 שאומרת שמשרד הבריאות לא אומר את האמת בקשר לתפוסה בבתי החולים, ושאחוז התפוסה לא גבוה כמו שהם מציגים".

חיימוביץ כתבה: "חלק גדול מאוד מהציבור הציבור לא מאמין שסגר הוא הדרך להתמודד עם הוירוס, ואלה לא "מכחישי קורונה", יש בניהם גם אנשי מקצוע רציניים מאוד, שרואים את הנתונים אחרת".

"ההפגנות בבלפור הן לא רק נגד נתניהו, אלא גם נגד המדיניות של הממשלה בנוגע להתמודדות עם מגוון דברים, וגם עם הקורונה. הבטחנו להם בזמן החקיקה על חוק הקורונה שנשמור על זכות ההפגנה ועכשיו גם על זה נוותר?"

חיימוביץ' הוסיפה: "מבחינתם זאת תהיה ההתקפלות האחרונה שלנו. אני מודה שיש קונפליקט, אבל יש גם קונפליקט עם הסגר, ואנחנו מתמודדים איתו ועדיין עושים סגר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
למה אתה פותח...
גדי | 24-09-2020 7:47
למה אתה פותח את הנושא אחרי שניפטרו למעלה מ. 850 אנשים ונשים וטף יקרים,אין ענין פוליטי כאן יש דיני נפשות, השקט שלך וההתנגדות של חבריך ברסק מיפלגה היא חסרת אחריות ונבוא עימכם חשבון מלבד חשבונות שמיים כל המיתנגדים ובראשם ניסנקורונה אתם אשמים העיקריים בתמותה ודמם בידכם ואנחו נידרוש את דמם מבורא עולם שיפרע מיכם כמו שניפרע מדור המבול,