עיריית תל אביב תאפשר להרחיב את שטח התפילות בחגים

עיריית תל אביב תאפשר להרחיב את שטח התפילות בחגים

לקראת חגי תשרי ולצורך עמידה בהנחיות הקורונה, עיריית תל אביב-יפו תאפשר לבתי כנסת להרחיב את שטח התפילות במרחב הציבורי. כמו גם חיבור לנקודות חשמל וחלוקת כסאות למתפללים

author-image
תל אביב מתירה להרחיב את שטח התפילות בחגים
  (צילום: גרשון אלינסון/ פלאש 90)

לקראת חגי תשרי, תאפשר עיריית תל אביב-יפו לבתי הכנסת, בתיאום עם המועצה הדתית של העיר, להרחיב את שטח התפילות אל המרחב הציבורי הסמוך לבתי הכנסת. בנוסף, תסייע העירייה במקרה הצורך גם באמצעים לוגיסטיים כדוגמת חיבור לנקודות חשמל וחלוקת כסאות לשימוש המתפללים.

בעיר קיימים כ-450 בתי כנסת, כשבימים הקרובים תוביל המועצה הדתית מאמץ מיוחד למפות את הצרכים השונים של הקהילות והמניינים בכל חלקי העיר. ההיתר מטעם העירייה יאפשר עריכת תפילות מצומצמות במרחב הציבורי, לבית הכנסת פעיל בשגרה אשר מספר המתפללים בו דרך קבע אינו מאפשר את התפילה במבנה בשל הנחיות משרד הבריאות.

התפילות תתקיימנה כאמור במרחב ציבורי פתוח הסמוך לבתי הכנסת, במקום שיתואם עם העירייה. במתחמי התפילה יישמרו כלל הנחיות הקורונה, כפי שיתעדכנו מעת לעת, לרבות מגבלת איסור ההתקהלות במרחב הפתוח במועד קיום התפילות, עטיית מסכות, ריחוק פיזי, מדידת חום וכיו"ב.

עוד באותו נושא

גרוטו: "453 איש נדבקו בחתונות, 1845 בבתי כנסת"


8

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי הפתיע ואמר כי "הזכות לתפילה ולהתכנסות דתית היא בסיסית, ונעשה הכל כדי לאפשר לעשרות אלפי מתפללים בעיר לקיים את מצוות החג גם תחת מגבלות הבריאות". חבר המועצה ויו"ר הבית היהודי בעיר, חיים גורן הוסיף: "מתוך דאגה לציבור הגדול הנוהג לפקוד את בתי הכנסת ב'ימים הנוראים', ראש השנה ויום הכיפורים, חשוב לנו מאד להציע פתרונות שיאפשרו את קיום התפילות מתוך אחריות לכלל הראשון במעלה "ונשמרתם מאד לנפשותיכם". אני ממליץ לכל קהילה ובית כנסת להצטרף ליוזמה העירונית ולקיים את התפילות בצורה הטובה והראויה ביותר, ואני מזמין את כל הציבור להצטרף לתפילה, שתתחדש עלינו שנה טובה, בריאה ומתוקה!"

יו"ר המועצה הדתית אלדד מזרחי הודה "על הסיוע העירוני המיוחד לקהילות בתי הכנסת ברחבי העיר, המאפשר קיומן והתרחבותן של תפילות הימים הנוראים למרחב הציבורי, והמבטיח את צביונם המיוחד של חגי תשרי והשתתפותו של הציבור הרחב בתפילות אלו."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ראש העיר הטוב...
בהחלט | 23-08-2020 19:39
ראש העיר הטוב במדינה בהפרש ניכר. ניהול תקין וענייני. אפס שחיתות. אין פרוטקציות.
ומה עם...
לא לבד | 23-08-2020 21:18
ומה עם משה ליאון? הוא אולי טיפה מושחת, אבל גם הוא ראש עיר לא רע. בהחלט שינוי מבורך אחרי הנאד נפוח ניר ברקת.
2
עדיף ראש עיר...
דודו | 24-08-2020 6:42
עדיף ראש עיר קצת יותר מושחת אבל מכבד יותר את המסורת והדת. דבריו והחלטת חולדאי היא לא יותר מיחצנות ופוליטיקלי קורקט ותו לא. אם היתה בידיו האפשרות, היה מוציא את בתי הכנסת ומבטל כל סממנים יהודים. לא נשכח איך מנע הצבת דוכני תפילין ברחובות
3
שתי הודעות לתקשורת
יובל | 26-08-2020 8:59
מעניין... באותו יום הוציא ראש העיר הודעה נוספת כי הוא מתעתד לגשת לפוליטיקה. לחזר אחר הדתיים כשאתה צריך אותם - לא משכנע... אתה בונה על הזיכרון הקצר של הציבור אבל את הפעילות שלך בשנים האחרונות לא נשכח - לא נסלח. השאר לך במדינת תל אביב. אתה לא ראוי להיות מנהיג של מדינת היהודים!