החוק לדחיית התקציב עבר בכנסת בקריאה ראשונה - סרוגים

החוק לדחיית התקציב עבר בכנסת בקריאה ראשונה

החוק לדחיית התקציב אושר בקריאה ראשונה, במטרה להזיז את תאריך היעד לתקציב עד ה-3 בדצמבר. באופוזיציה תקפו: "תבקשו סליחה מאזרחי ישראל, אתם צריכים להתנצל בפניהם במבט מושפל""

author-image
החוק לדחיית התקציב עבר בכנסת בקריאה ראשונה
  (צילום: דוברות הכנסת)

מתקרבים לדחייה: לאחר הדיון הסוער בוועדת הכספים, מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה ראשונה את הצעת החוק לדחיית התקציב ברוב של 62 ח"כים. במידה והחוק יאושר גם בקריאה שנייה ושלישית, הדדליין לאישור התקציב יועבר משבוע הבא ל-3 בדצמבר.

במהלך הדיון במליאה יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף בחריפות את החוק. "לפני שהממשלה והקואליציה הזאת באים הנה להצביע על החוק הזה של דחיית התקציב, שיעלו קודם לדוכן הזה ויבקשו סליחה" אמר. "אתם צריכים לבקש סליחה מאזרחי ישראל, להתנצל בפניהם במבט מושפל".

"הקמתם ממשלה כי הודעתם שזה שעת חירום ואתם מקימים ממשלת חירום לאומית וצריך להעביר תקציב במהירות האפשרית. זה היה ההסבר להקמת הממשלה. אמרתם שעת חירום, ובשעת חירום שמים הכול בצ – את כתבי האישום של ראש הממשלה, את חילוקי הדעות. את כל הדברים שנאמרו במערכת הבחירות, הכל הצידה כי זו שעת חירום ומיד צריכים להעביר תקציב למען אזרחי ישראל בשביל הרווחה, בשביל המובטלים, בשביל התמודדות עם המשבר" המשיך לתקוף. "והיום אתם באים הנה ואומרים לנו רגע, רגע, רגע תנו לנו לדחות בעוד מאה יום. מאה יום כבר עברו, ועכשיו רוצים לדחות בעוד מאה יום ואז מה, תדחו בעוד מאה יום?"

עוד באותו נושא

דחיית התקציב – בדיחה רעה על חשבון אזרחי ישראל

"אתם לא מסוגלים לעשות החלטה נורמלית אחת" אמר בזעם. "כל מה שאתם עושים פה היום זה להנציח את הכישלון הטוטאלי של הממשלה הזאת, של ראש הממשלה הזה בטיפול במשבר הקורונה. אז אם כבר נכשלתם תעלו הנה ותבקשו סליחה. תבקשו סליחה מהמובטלים, תבקשו סליחה מהצעירים, תבקשו סליחה מעסקים קטנים שפשטו את הרגל, תבקשו סליחה מכל האנשים ששיקרתם להם כשהקמתם את הממשלה הזאת".

שקד: "רה"מ לא סומך על השרים שלו, איך הציבור יסמוך עליהם?"

גם בסיעת ימינה הצביעו נגד החוק. "מדינת ישראל צריכה תקציב, היא לא צריכה לדחות את התקציב" אמרה איילת שקד. "דחיית התקציב ב-3 חודשים למעשה זורקת אלפי אנשים למעגל האבטלה. ברגע שאין תקציב, כל המגזר השלישי קורס. עמותות רבות, שגם עושות פרויקטים נפלאים וגם מעסיקות הרבה מאוד אנשים קורסות".

"הממשלה הזו היא פחות ממשלה, היא קצת יותר קרקס" הוסיפה ותקפה. "נעשה הסכם נורמליזציה עם איחוד האמירויות – הסכם שגנץ ואשכנזי לא היו מודעים אליו, זאת אומרת ראש הממשלה לא טרח ליידע את שר החוץ שלו ואת שר הביטחון שלו מחשש שהם ידליפו. הם לא סומכים אחד על השני, איך הם רוצים שהציבור יסמוך עליהם?".

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
"דדליין"? אין לכם מילה בעברית? תתביישו.
חן | 17-08-2020 21:22
דדליין? בושה לכתוב כך בעיתון יהודי וציוני. אם אין לכם מילה בעברית, מוטב שתלכו הביתה.
, אכן זו...
מה בושה גדולה יותר ? | 17-08-2020 22:14
, אכן זו בושה. אבל יותר בושה שלפני יומיים טען ביבי שללא תקציב חד שנתי, כאן ועכשיו ומיד, המדינה תתמוטט - ועכשיו התקציב כבר לא מעניין, אלא הצורך הדחוף לשנות את ההסכם עם כחול לבן באופן שישפר את שליטתו של ביבי במדינה.