החלטה תקדימית: אין לפנות שוכרים בתקופת הקורונה - סרוגים

החלטה תקדימית: אין לפנות שוכרים בתקופת הקורונה

בהחלטה תקדימית קבע בית המשפט כי עד למתן פסק דין סופי, אין לפנות שוכרים אשר לא שילמו דמי שכירות במהלך הקורונה. עו"ד אילן בומבך: "בשורה חשובה לשוכרי נכסים שנפגעו בתקופת הקורונה"

author-image
החלטה תקדימית: אין לפנות שוכרים בתקופת הקורונה
  אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (שאטרסטוק)

בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט היום (חמישי) בהחלטה תקדימית כי אין לפנות שוכרים אשר לא שילמו דמי שכירות במהלך הקורונה, זאת עד להכרעת הדין בתביעה שהוגשה על ידי בעל המקום נגד השוכרים.

הדבר מהווה בשורה לשוכרי דירות מגורים, משרדים ואולמות אירועים כאחד, זאת מכיוון שהתביעה הוגשה נגד נכס מסחרי, לגביו יש נטייה בפסיקה לפנות את השוכרים – בניגוד לנכס המשמש למגורים.

עוד באותו נושא

עיריית ראש העין חוקרת את ההדלפות נגד ליאת בן ארי


5

השופט קבע כי הפסיקה המחייבת בסוגייה זו טרם ניתנה, ובכדי לשמור את האינטרסים של שני הצדדים, ניתן צו לעיכוב הפינוי עד למתן פסק דין בערעור, בכפוך לכך שמחצית מדמי השכירות שלא שולמו יעברו למשכיר.

כאמור, מדובר בפעם ראשונה ששופט מחוזי כותב כי הדין לא ברור לגבי אי תשלום שכירות בשל המצב הכלכלי שנובע בשל התפשטות נגיף קורונה, ועל כן מחליט שלא לפנות נכס שלא שילם בתקופת הקורונה.

עו"ד אילן בומבך, המייצג את העותרים, מסר כי: "זו בשורה חשובה לשוכרי נכסים שנפגעו בתקופת הקורונה ולאולמות האירועים בפרט. בית המשפט המחוזי קובע שהדין לא ברור ועל כן לא מאפשר לפנות שוכר שלא שילם דמי שכירות בתקופת הקורונה".

עו"ד אילן בומבך (צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אני קיבלתי צו...
זיו מזור | 22-09-2020 13:01
אני קיבלתי צו פינוי מדירה ממש עכשיו