וועד מתיישבי השומרון: הפרצ"ר נכנע ללחצי ארגון "יש דין" - סרוגים

וועד מתיישבי השומרון: הפרצ"ר נכנע ללחצי ארגון "יש דין"

וועד מתיישבי השומרון זועמים על החלטת הפרקליט הצבאי הראשי לפתוח בחקירה נגד מח"ט כפיר לשעבר איתי וירוס ומג"ד שמשון סא"ל במיל' שמעון הרוש. לטענת הוועד, הפרצ"ר נכנע ללחצי ארגוני הקרן החדשה לישראל.

author-image
וועד מתיישבי השומרון: הפרצ"ר נכנע ללחצי ארגון "יש דין"
  פלאש 90

"אתה מהלך-אימים על קציני צה"ל – על מנת שיעידו בהתאם לכתבי האישום שאתה מגיש נגד חיילי צה"ל. האם כמשפטן אתה מעודד אנשים לתת עדות שקר?", כך תוקף היום ועד מתיישבי השומרון, את הפרקליט הצבאי הראשי תא"ל אביחי מנדלבליט. זאת, בעקבות החלטתו לפתוח בחקירה כנגד מח"ט כפיר לשעבר אל"מ איתי וירוב ומפקד גדוד שמשון סא"ל (במילואים) שמעון הרוש, בגין על עדותם במשפטו של סגן אדם מלול.

אסתר כריש, מנ"כלית הועד כותבת למנדלבליט כי בצעד זה הוא "מוסיף חטא על פשע".

לדברי כריש, פרשת סגן אדם מלול הינה לעצמה מעשה חמור, של העמדה לדין של סגן מפקד פלוגה שפיקד על פעולה מבצעית אשר נעשתה מיד אחרי ירי בנשק חם מהכפר הערבי קדום אל בתי הישוב קדומים. הוא נאשם כי במהלך המרדף אחרי היורים הוא היכה תוך כדי התחקיר ערבי שחשד בו כי יש בידו מידע על המחבלים. מלול ישב במעצר כ-3 חודשים בטענה כי הוא מסוכן לציבור.

"עכשיו אתה מעמיד לדין את המפקדים שלו שהכשירו אותו ושלחו אותו למשימה ואחרי מעשה גיבו אותו!? לא די שהענשת אותם בעיכוב התקדמות ובנזיפה?!", שואלת כריש את הפצ"ר "מדוע שחיילי צה"ל יחרפו נפשם להגן עלינו אם הם מסתכנים בהעמדה לדין והמשך רדיפה צדקנית באצטלה משפטית".

לדברי כריש הפרקליט הצבאי הראשי "נכנע פעם אחר ללחץ ארגוני השמאל ו"יש דין" הממומנים ע"י "הקרן החדשה לישראל", והפועלים ללא-לאות כנגד מדינת ישראל וכנגד צה"ל בפרט. אתה ואנשיך פוחדים מכוחם המאיים ובמקום להתעמת איתם ולנצחם, אתם מעדיפים להפעיל את נחת זרועכם כנגד לוחמי צה"ל המסכנים חייהם למען ביטחוננו".

לדברי הועד בצעדי הפרקליטות-הצבאית יש משום "פגיעה בחוסנו של צה"ל, בלחימתו באויב ובהגנתו על אזרחי ישראל. חיילי צה"ל מעדיפים לעצום עיניים מול הטרור הערבי כדי לא להסתבך. התפרעויות שבועיות של ערבים מסתיימות בפגיעה בחיילים החוששים מלהגיב, ויכולת ההרתעה של החיילים נפגעת".

"האם גם אנו צריכים לפנות אליך במכתבי איום, כפי שנוהגים ארגוני השמאל, על מנת שתחדל מלפגוע בחיילי צה"ל ובביטחוננו?", תוקפת כריש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
איך הכוח רק בקרן לישראל חדשה ולא אצל הסרוגים?
דורי גור | 29-07-2010 0:55
יש לדייק ולומר "הקרן לישראל חדשה" ולא כפי שטועים לומר אך נחזור לנושא : איך הכוח רק בקרן לישראל חדשה ולא אצל הסרוגים? למה מי שחושבים : כי ........"טובה הארץ מאוד מאוד" לא מוצאים תקציבים למען המטרות הרצויות ? למה תמיד בוכים ומזילים דמעות אך לא תופסים "מאחזים" במוקדי ההשפעה?