רבים מתושבי יהודה ושומרון מכירים את התופעה: רוכשים מוצר ובית העסק לא מוכן להביא אותו לביתם, המוצר מתקלקל והחברה איננה מאפשרת לקבל שירות לבית הלקוח. המחלקה המשפטית בוועד מתיישבי שומרון החליטה למגר את התופעה.

לאחרונה יצא ועד מתיישבי השומרון בקמפיין הקורא לתושבי יהודה ושומרון שנתקלים בהעדר שירות מחברות פרטיות או מנותני שירותים בשרות המדינה, להעזר בשירותי הוועד כדי לקבל את המגיע להם בדין. בוועד מציינים כי ישנן חברות שאינן נותנות שירותים ראויים למתיישבים בשל מקום מגוריהם. "החלטנו לחשוף את החברות שממניעים פוליטיים מעדיפים להתעלם ממאות אלפי תושבי יהודה ושומרון באמצעות אי מתן שירותים לתושבי היישובים", מציינים בוועד ומדגישים כי התלונות שיגיעו למשרדי הוועד יטופלו על ידי המחלקה המשפטית ויזכו לחשיפה תקשורתית.

"החלטנו להרים את הכפפה בעקבות מספר פניות שהגיעו למשרדי הוועד", מוסיפים בוועד. לדברי שגיא קייזלר, מנכ"ל הוועד, מדובר בתופעה המוכרת לתושבי היישובים ביהודה ושומרון והגיע הזמן למגר אותה. "לא יתכן שחברה שמעניקה שירות לתושבי המדינה תתעלם ממאות אלפי תושביה בשל מקום מגוריהם.

קייזלר מוסיף כי מדובר בעיקר בחברות שאינם מעניקות ללקוח המתגורר ביישובי יהודה ושומרון לקבל את המוצרים שרכש במשלוח – ככל יתר אזרחי המדינה. בנוסף, לטענת קייזלר, חלק מהחברות אף לא נותנות שירות ללקוחות ביישובי יו"ש ומאלצות את הלקוח להביא את המוצר הדרוש תיקון למשרדי החברה, בדרך כלל במרכז הארץ.

"אנו נפעל בכל דרך למגר את התופעה", מדגיש קייזלר. "אם באמצעות הגשת תביעות לבית המשפט ואם באמצעות חשיפת החברות ללקוחות הרבים בקרב המתיישבים ותומכיהם בכל רחבי הארץ". בועד מבקשים לפנות למשרד דרך אתר האינטרנט או בדף הפייסבוק.